اخبار داغ

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در بازدید از زندان دیزل‌آباد:

زندان باید به کانون اصلاح و تربیت تبدیل شود

زندان باید به کانون اصلاح و تربیت تبدیل شود
محمد رشیدی در بازدید از زندان دیزل آباد گفت: زندان باید به کانون اصلاح و تربیت تبدیل شود و زندانیان را باید با نگاه مددجو ببینیم و باید به آنها کمک کنیم تا تهدیدها را پشت سر بگذارند و از فرصت ها استفاده کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، محمد رشیدی امروز پنجشنبه در بازدید از زندان دیزل آباد کرمانشاه آشنایی با مسائل و مشکلات زندانیان و پرسنل زندان را یک وظیفه دانست و اظهار داشت: از قدمت زندان دیزل آباد بیش از ۵۰ سال می‌گذرد و بسیار فرسوده شده است در ضمن این که مکانش هم مناسب نیست چرا که در وسط شهر قرار دارد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: بر این اساس استاندار و مدیران استان باید پیگیر باشند تا زندانی با زیرساخت‌های مناسب و با کیفیت در مکانی بهتر ساخته شود.

وی خاطر نشان کرد: اگرچه ممکن است برخی از افرادی که در زندان هستند مجرم باشند و مرتکب جرائم عمد شده باشند اما انسان هستند و به ما حق دارند لذا باید حداقل امکانات را در اختیار آنها قرار دهیم.

رشیدی گفت: امروز با کمال تاسف باید بگویم زیرساخت‌های بهداشتی، فرهنگی و الکترونیکی این زندان مشکل دارد.

وی بیان داشت: اگرچه در شرایط تحریم بودجه‌های ما بودجه‌های حداقلی است اما باید این سیستم مرتب شود و ارتقا داده شود تا زندانیان از امکانات مناسب تغذیه‌ای و بهداشتی برخوردار باشند.

رشیدی ادامه داد: البته مدیریت و پرسنل زندان با تمام توان از حداقل امکانات حداکثر بهره مندی و بهره‌وری را ایجاد می‌کنند و زندانیان نیز از پرسنل رضایت کامل دارند.

وی تصریح کرد: برای بهبود این موضوع حتماً با حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای محسنی اژه‌ای دیدار خواهم کرد و مسائل زندان را به عرض ایشان خواهم رساند و از ایشان درخواست می‌کنم که مسائل را دنبال کنند تا زندانی با امکانات رفاهی بهتر و زیرساخت‌های مناسب جهت زندانیان احداث شود.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه اظهار داشت: البته در این بازدید مشاهده کردیم که کارهای فرهنگی اصلاحی و تربیتی توسط روحانیون و کارشناسان فرهنگی به خوبی در این زندان صورت می‌گیرد که جای تقدیر دارد.

وی گفت: زندان باید به کانون اصلاح و تربیت تبدیل شود و زندانیان را باید با نگاه مددجو ببینیم و باید به آنها کمک کنیم تا تهدیدها را پشت سر بگذارند و از فرصت ها استفاده کنند.

رشیدی خاطرنشان کرد: امروز داخل زندان کارگاه های کارآفرینی وجود دارد که در مباحث گلیم بافی، فرش‌بافی، جوشکاری، صنایع دستی، خیاطی و... محصولات با کیفیتی را تولید می‌کنند که باید این عمل را حمایت کنیم تا زندانیان وقتی آزاد شدند خارج از زندان بتوانند کار آفرینی می کنند.

وی اذعان داشت: اینکه امروز زندان توانسته به سمت تولید اشتغال و فرهنگ کار حرکت کند اقدام خوبی است و ان شاءالله بتوانیم زندان ها را به سمت کاهش جمعیت پیش ببریم و کارهای فرهنگی و اصلاحی را در زندان ارتقاء دهیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه