اخبار داغ

حاشیه‌ای بر سفر سرپرست وزارت آموزش و پرورش به گلستان؛

رفتن به سرخط مشکلات؛ خواسته مردم از مسئولان دولت سیزدهم/ مرد مدرسه‌ساز گلستانی در صفحات کتاب ماندگار شد

رفتن به سرخط مشکلات؛ خواسته مردم از مسئولان دولت سیزدهم/ مرد مدرسه‌ساز گلستانی در صفحات کتاب ماندگار شد
با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش در گلستان چند پروژه در سه شهر استان به بهره‌برداری رسید اما مردم انتظار عدالت آموزشی را در همه شهرهای استان دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از گلستان ما، دشت اول گلستان از حضور هیئت دولت سیزدهم سرپرست وزارت آموزش و پرورش شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

در سفر علیرضا کاظمی به گلستان سه پروژه مدرسه 6 کلاسه روستای چارقلی گمیشان، مدرسه 10 کلاسه در آق قلا و مدرسه حیات طیبه شهرک زیتون که به نام سردار سلیمانی مزین شده  به بهره برداری رسید.

,

همچنین در این سفر کاظمی  با حضور در شورای آموزش و پرورش و معاونین به بررسی مشکلات و دغدغه های فرهنگیان و آغاز سال تحصیلی جدید پرداخت.

,

کاظمی در خصوص هدف سفر خود به استان گلستان به موضوع آمادگی آموزش و پرورش برای آغاز سال تحصیلی جدید با اجرای پروژه های مهر تحصیلی تاکید کرد و گفت، می خواهیم نشان دهیم که حتی شهرهای محرومی مثل گمیشان نیز بسته به شرایط و وضعیتی که دارند، می توانند سال تحصیلی جدید را آغاز کنند و با این اقدام سرپرست وزارت آموزش و پرورش در تلاش بود که عدالت آموزشی را نشان دهد.

,

گرچه این سفر ها منشأ خیر و برکت برای استان گلستان بود و حتی بنا شد راه اندازی هنرستان دریایی و کشاورزی نیز در استان گلستان تسریع شود و قول هایی از سوی وزیر برای کانون فرهنگی و هنری آق قلا و تهیه تبلت برای دانش آموزان محروم استان داده شد اما این سفر حاشیه هایی نیز به همراه داشت، نخست اینکه مسئولان می توانستند در این ایام کرونایی با تعدادی محدودتر و حداقل سه خودرو در شهرهای مختلف استان برای افتتاح پروژه ها حضور یابند، از سویی دیگر مردم انتظار دارند که در مسیر خدمتگذاری کارناوال مسئولان استان را شاهد نباشند.

,

قطعا در دولت آیت الله رئیسی که وزیر آن در اتوبوس کنار مردم حاضر می شود و رئیس جمهور آن با کمترین امکانات و بدون تشریفات به سفر استانی خوزستان و سیستان بلوچستان می رود این انتظار وجود دارد  که وزرا و مسئولان ارشد کشور نیز با تاسی از رئیس جمهور با کمترین تشریفات چنین سفرهایی را انجام دهند.

,

قطعا اگر مسئولان استانی کار خود را به درستی انجام دهند نباید در سفر وزرا و مسئولان ارشد کشور نگران میز و صندلی خود و کنترل جو حاکم باشند و تحقق چنین رویکردی را با حضور تعداد محدود از معاونان می توانند به مسئولان ارشد کشور نشان دهند.

,

یکی دیگر از مسائلی که مسئولان استان باید به آن توجه کنند و یکی از اعضای هیئت اندیشه ورز آموزش و پرورش نیز در شورای آموزش و پرورش گلستان به آن تاکید کرد، در سفر مسئولان به گلستان باید به همه جانبه نگری در اجرای پروژه ها توجه شود.

,

مشکلات آموزشی گلستان تنها منوط به سه شهر نمی شود و حتی اگر چنانچه حضور در برخی از شهرستان ها در دستور کار سرپرست آموزش و پرورش استان قرار نداشت اما می شد نیم نگاهی هم به درد و دل های آنان به ویژه مناطق محروم و مرزی شرق استان داشت و مردم انتظار دارند که مسئولان دولت سیزدهم بدون هیچ مقدمه ای به سرخط مشکلات بپردازند.

,

برای مثال در همان شورای آموزش و پرورش به موضوع بررسی هفت شاخصه توسعه یافتگی آموزشی اشاره شد که نشان می داد دو شهرستان رامیان و مراوه تپه جزو 64 منطقه ای است که آموزش و پرورش برای بهبود این شاخصه ها در آن طرح و برنامه ریزی کرده است، گرچه مشکلات آموزشی در همه شهرستان های استان نیازمند یک برنامه ریزی یکپارچه است.

,

البته بخشی از این مسئله به کج سلیقگی مدیران استانی نیز بر می گردد که برای چنین سفرهایی تنها به دنبال افتتاح پروژه ها هستند و باید از ظرفیت ملی در مسیر کاهش مشکلات و دغدغه های بخشی و منطقه ای استفاده کنند.

,

همچنین در حاشیه سفر سرپرست وزیر آموزش و پرورش به استان گلستان گلایه هایی از تعیین وضعیت آموزش یاران نهضت سواد آموزی و معلمان طرح قرآن مطرح بود که حرف این افراد از زبان منتظری، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح مدرسه حیات طیبه بیان شد، گرچه سرپرست وزارت آموزش و پرورش توپ مشکلات این اقشار را در زمین مجلس انداخت و گفت ما تنها اجرا کننده قوانینی هستیم که مجلس آن را وضع کرده و برای حل مشکل این افراد، مجلس باید قوانین را اصلاح کند.

,

البته در کنار این مسائل این سفر اتفاقات خوب دیگری نیز داشت، در حاشیه سفر سرپرست وزارت آموزش و پرورش به استان گلستان از کتاب  زندگی نامه کمیلی، خیر مدرسه ساز و مرد ماندگار تاریخ گلستان رونمایی شد که اقدامات ارزشمند این خیر بزرگوار که معلم بازنشسته است دیگر در صفحات تاریخ گلستان فراموش نخواهد شد.

,


یکی از کارهای ارزشمندی که در این سفر شاهد آن بودیم عدم پذیرش هدایای مسئولان شهرستانی توسط سرپرست وزارت آموزش و پرورش بود و این اقدام ما را یاد شهید رجایی و داستان نپذیرفتن گلابی نوبرانه پیش کشی از خدمتگذار انداخت و به گفته شهید رجایی این کارها  مسئولان را از مردمی بودن و اخلاص دور می کند و مسئولان را دچار غرور می سازد. 

,
,

امیدواریم که در حضور مسئولان هیئت دولت رویکرد مسئولان استان نشان دادن دست اندازها و سیاه چاله های مشکلات باشد تا گلستان به جایگاه واقعی خود برسد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه