اخبار داغ

یادداشت؛

سراب اعتماد کشور همسایه را ویران کرد

سراب اعتماد کشور همسایه را ویران کرد
اعتماد به غرب به خصوص شیطان بزرگ، سرابی بود که کشور همسایه را به خواب غفلت فرو برد و ویران ساخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ عدم اعتماد به غرب علی الخصوص آمریکای جنایت کار سالیان سال است که از سوی مقام معظم رهبری به تمام دنیا گوشزد می شود، این هشدارها را حتی برای مسوولان کشوری خودمان نیز بیشتر شاهد هستیم.

رهنمودهایی از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی که بی شک هر فردی که در عرصه های سیاسی و روابط خارجی به آن توجه ویژه داشته باشد بی شک با اقتدار همراه خواهد بود.

افسارگسیختگی آمریکا با آن دولتمردان ناکارآمدش را هر روز بیشتر شاهد هستیم، در سال های اخیر نیزرئیس جمهورهایی در این کشور بر روی کار آمده اند که دم از عدالت و انسانیت می زدند اما در کارنامه عملکردی شان جز اقدامات مرگبار و انسان کشی به روش های وحشیانه و حمایت از گروهک های تروریستی در منطقه چیزی دیگری مشاهده نشده است.

نمونه بارز آن اعتماد پر اشتباه در دهه های اخیر که توسط تمام مردم دنیا به خصوص در خاورمیانه لمس شد حضور این افراد خبیث در کشورهایی همچون عراق و افغانستان بود که غارت های منابع ملی این کشورها را تا سالیان سال نمی توان جبران نمود.

به راستی حضور چندین ساله آنها در کشورهایی همچون عراق و افغانستان چه تبعات مفیدی را برای این کشورها به همراه داشت؟ سنخیت حضور آنها آن هم با پیمودن هزاران کیلومتر و رسیدن به این قاره کهن برای چه چیزی بوده است؟

مقام معظم رهبری آبان ماه ۹۶ در جمع دانشجویان و دانش آموزان سخنانی را مطرح کرده اند که گنجاندن آن حرف های گهربار در این مطلب خالی از لطف نمی باشد، به گفته معظم له، “بعضی‌ها هستند که میگویند حالا یک‌جوری،
مثلاً یک‌ذرّه، با آمریکا کنار بیاییم، شاید دشمنی‌شان کم بشود؛ نه، حتّی به آنهایی هم که به آمریکا اعتماد کردند، به آمریکا امید بستند، به سراغ آمریکا رفتند برای کمک گرفتن، رحم نکردند؛ مثل چه‌کسی؟ دکتر مصدّق. دکتر
مصدّق برای اینکه بتواند با انگلیسی‌ها مبارزه کند و در مقابل انگلیس‌ها بایستد به خیال خودش، رفت سراغ آمریکایی‌ها؛ با آنها ملاقات کرد، مذاکره کرد و درخواست کرد؛ به آنها اعتماد کرد. کودتای بیست‌و‌هشتم مرداد نه به‌وسیله‌ی انگلیس بلکه به‌وسیله‌ی آمریکا در ایران انجام گرفت، علیه مصدّق. یعنی حتّی به امثال مصدّق هم اینها راضی نیستند؛ اینها نوکر میخواهند، سرسپرده میخواهند، تو‌سری‌خور میخواهند؛ مثل چه‌کسی؟ مثل محمّدرضای پهلوی؛ این‌جور آدمی میخواهند؛ که بر این کشورِ پُرنعمتِ پُربرکتِ ثروتمندِ حسّاسی که ازلحاظ موقعیّت جغرافیایی حسّاس است، ازلحاظ توانایی‌های گوناگون حسّاس است، حکومت کند؛ یک نفری باشد دست‌بسته و تسلیم آنها؛ آمریکایی‌ها این را میخواهند؛ اگر نشد، میشوند دشمن.”

ایجاد تحریم های بین المللی برای کشور ایران اسلامی با سردمداری آنها و هم پیمانان کثیفشان را از یاد نخواهیم برد، در میزهای مذاکرات و دیدارهای خصوصی لبخند می زنند،دست هم می دهند، زبان خوش از خودشان به کار می برند و حرف های چرب و نرم زیادی را نیز بیان می کنند اما پس از اتمام کارشان شمشیر را از رو می کشند و تحریم ها را لحاظ می کنند، به این دشمن و افراد مکار هیچوقت نمی توان اعتماد کرد زیرا وفای به عهدشان متزلزل است.

آمریکایی که یک روز کشور ایران اسلامی در تصاحب خودش داشت فکرش را نمی کرد که انقلابی بزرگ شکل گیرد و قدم های نامبارکش را برای خروج تمام نیروهایش از این کشور پهناور استوار سازد و امروز خود را به هر در و دیواری می زند تا باری دیگر بر این کشور مسلط شود.

ایجاد داعش و حمایت از گروهک های تروریستی مختلف از دیر باز تا کنون اقداماتی بوده است که برای عدم نظم اجتماعی در کشورهای حاشیه ایران اسلامی به ارمغان آورده است اما تلاش های هوشمندانه جوانان مرز و بوم ایران اسلامی با حضور سردارانی هچون شهید حاج قاسم سلیمانی تمام نقشه های آنها را نقش برآب کرد.

به قطع یقین می توان گفت حضور آمریکایی ها و هم پیمانانشان در کشورهای خاورمیانه چیزی جز شکست آفرینی برای دولت های منطقه و درهم گسیختگی جامعه درونی آن کشورها دربر نداشته است.

حضور ۲۰ ساله آنها در کشور هماسیه(افغانستان) با تخریب و ویرانی، تحمیل تلفان نظامی و مهم تر از همه بیکاری مردمان این کشور همراه بوده است.

جانباختن ۷۱ هزارنفر از نیروهای دفاعی و امنیتی کشور افغانستان ،قریب به ۲ هزارو ۴۰۰ نظامی آمریکایی و ۸۵ هزار عضو گروه طالبان از تبعات حضور آنها در این کشور بوده است.

سالیان متوالی حضور سنگین نظامی غرب به رهبری آمریکا در افغانستان وضعیت این کشور پس از دو دهه در بدترین وضعیت قرار داد و امروز شاهد بهم ریختگی سیاسی و پایان دولتی هستیم که اعتماد به شیطان بزرگ را سرلوحه کار خود قرار داده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


آمریکایی ها که امروزه به نمادی از بداخلاقی و بدرفتاری در جهان تبدیل شده اند با مکر و هیله به دنبال کسب جایگاه های اعمال نفوذ قدرت هستند اما بیداری کشورهای اسلامی نظیر ایران اسلامی،سوریه، فلسطین، لبنان و
بحرین مانع از این اقدامات خرابکارانه آنها شده است.

با این حال تاریخ تمام این اقدامات سخیفانه آمریکایی ها راثبت و ضبط خواهد نمود و این پرونده جهانی آنها به کمک ملت هایی خواهد آمد که در دنیای سیاست در روابط با آنها چگونه اقدام نمایند.

,
,
,
,
,

 

,

محمدامین عالی‌پور احمدی؛ فعال فضای مجازی

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه