اخبار داغ

وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پایانه های مرزی کرمانشاه چگونه است؟

وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پایانه های مرزی کرمانشاه چگونه است؟
با شیوع موج پنجم کرونا رعایت پروتکلهای بهداشتی به ویژه در پایانه های مرزی کشور از اهمیت بیشتری برخوردار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، مرزهای کشور اعم از زمینی، هوایی یا دریایی دروازه ورود و خروج هستند و در این میان با شیوع کرونا نگرانی ها برای تردد مسافران خارجی به کشور شدت بیشتری گرفت تا جایی که بارها شاهد اعمال محدودیت‌های ورود و خروج در مرزها بودیم البته منشأ ورود گونه دلتا در پیک پنجم کرونا هم پایانه های مرزی بود.

استان‌ کرمانشاه نیز از جمله استان های مرزی کشور است که دارای پایانه های مرزی فعالی در بخش مسافران و رانندگان است و شاید بیش از دیگر نقاط کشور با توجه به همجواری با کشور عراق نیازمند نظارت بر چگونگی رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه توسط اتباع خارجی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیو,
,
,

, ,

تست کرونا از مسافرین ورودی ایرانی و خارجی در بدو ورود به کشور اخذ می شود

, تست کرونا از مسافرین ورودی ایرانی و خارجی در بدو ورود به کشور اخذ می شود, تست کرونا از مسافرین ورودی ایرانی و خارجی در بدو ورود به کشور اخذ می شود,

فریبرز ‌کرمی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز درباره اقدامات  انجام شده به منظور جلوگیری از شیوع بیماری ‌کرونا در پایانه مرزی پرویز خان اظهار داشت: از جمله این اقدامات می توان به اخذ تست از مسافرین ورودی ایرانی و خارجی در بدو ورود به کشور توسط قرنطینه نباتی اشاره کرد.

, مرصادنیوز,

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: مسافرین ورودی خارجی در صورتی که دارای برگه تست کرونا pcr از مراکز دولتی با اعتبار ۷۲ ساعت باشند از آنها تست گرفته نمی شود.

,

کرمی خاطرنشان کرد: در زمان گرفتن تست تا دریافت جواب، مسافران و رانندگان در محوطه قرنطینه حضور دارند.

,

وی عبور ناوگان حمل و نقلی ورودی و خروجی از داکت ضد عفونی، اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا و وزارت خانه را از دیگر اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از کرونا اعلام کرد.

,

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت:  همچنین کنترل های لازم توسط نیرو های مرزبانی در نقطه صفر به منظور جلوگیری از ورود  رانندگان و مسافرین فاقد ماسک در بدو ورود به کشور انجام می شود.

,

, ,

کرمی از توزیع ماسک و عدم ارائه خدمات به مراجعین فاقد ماسک همچنین معرفی نیروهای شاغل در مرز جهت تزریق واکسن کرونا به مرکز بهداشت قصرشیرین و انجام این مهم خبر داد.

,

وی افرود: جلسات متعددی با مقامات و مسئولین بهداشتی طرف عراقی و مسئولین بهداشتی کشور در سالن جلسات پایانه مرزی به منظور هماهنگی و توسعه روابط دوجانبه در بخش جلوگیری از شیوع بیماری ویروس کرونا انجام شد.

,

کرمی عنوان کرد: به مسافرانی که  علائمی مانند تب، سرفه، آبریزش بینی، عطسه، ضعف و مشکلات تنفسی داشته باشند اجازه ورود به مرزهای کشور داده نمی شود.

,

کرمی از طلاع‌رسانی به شهروندان در قالب نصب بنر، تصاویر و توزیع بروشور به زبان فارسی و عربی درباره راهکارهای پیش‌گیری از کرونا خبر داد.

,

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بخش‌های بهداشتی و تامین تمهیدات لازم برای استقرار در پایانه‌های مرزی به منظور شناسایی مسافران مشکوک به ویروس کرونا نسبت به انجام اقدامات عاجلانه در این ارتباط اقدام می شود.

,

, ,

کرمی تصریح کرد: دریافت کارت واکسیناسیون از رانندگان و در صورت عدم تزریق واکسن معرفی به مراکز بهداشت شهرستان جهت انجام واکسیناسیون را از دیگران اقدامات انجام شده، دانست.

,

زیرساخت‌های بهداشتی در پایانه مرزی پرویزخان ایراد دارد

, زیرساخت‌های بهداشتی در پایانه مرزی پرویزخان ایراد دارد,

امیر کرمی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: پایانه های مرزی به ویژه خسروی و پرویزخان  از عمده ترین پایانه های مرزی کشور هستند که از نظر شیوع کرونا بسیار حائز اهمیت بوده زیرا نقطه ورود و خروج اتباع خارجی هستند و در شیوع پیک پنجم اولین نمونه های گونه دلتا از پایانه های جنوب به کشور وارد شد.

, مرصادنیوز,

مدیر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی استان کرمانشاه گفت: از همان روزهای ورود گونه دلتا به کشور تاکنون پایانه های مرزی ملزم به رعایت پروتکلهای خاصی هستند، در واقع از دو ماه پیش شدیدتر بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی با توجه به شیوع موج پنجم کرونا متمرکز شده ایم.

,

کرمی گفت: بنا به پیشنهاد ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا تا مدتها ورود مسافر را به کشور ممنوع کردیم و تنها فعالیت در بخش تجاری برقرار بود که آنجا هم رعایت  پروتکلهای بهداشتی چون استفاده از ماسک، انجام ضدعفونی، داشتن  تهویه در پایانه های سربسته و رعایت فاصله گذاری مورد تاکید و کنترل بهداشتی قرار گرفت.

,

, ,

وی عنوان کرد: متاسفانه در کشور عراق و اقلیم کردستان رانندگان هنگام تردد در پایانه مرزی پرویزخان از ماسک استفاده نمی کنند اما در بخش مسافری ملزم شده اند در گیت ورودی که هنگ مرزبانی نیز از آنجا آغاز می شود بدون ماسک اجازه ورود مسافران را ندهند.

,

مدیر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی استان کرمانشاه تصریح کرد: هفته گذشته تیم بازرسان بهداشت محیط استان با توجه به اینکه احتمال انجام پیاده روی اربعین به صورت زمینی وجود داشت، جلسه ای با مدیر گمرک و پایانه برگزار کرد.

,

کرمی با بیان اینکه وضعیت استفاده از ماسک در پایانه های مرزی نسبت به سنوات گذشته بهتر شده، گفت: رانندگان عراقی از ماسک استفاده نمی کردند با این حال از طریق مسئولان راهداری، گمرک و فرمانداری تاکید کردیم از نمایندگان عراقی بخواهند رانندگان بدون ماسک تردد نکنند و در نهایت اکنون موضوع استفاده از ماسک تا حدودی حل شده است.

,

وی افزود: البته افراد ورودی چه راننده و چه مسافر باید نتیجه منفی آزمایش پی سی آر را همراه داشته باشند.

,

, ,

کرمی با انتقاد از خرابی زیرساخت پرویرخان، گفت: زیرساخت‌های بهداشتی در پایانه مرزی پرویزخان شامل سرویس بهداشتی و محل استراحت کارگران ایرانی که بار تخلیه می کنند، از نظر تهویه و بهداشتی بودن همچنان ایراد دارد.

,

وی افزود: مسئولان متولی مدیریت پرویزخان عنوان می کنند طرح توسعه پایانه مرزی پرویزخان را مطالعه کرده اند با این حال مدتی است مدام می گویند این طرح اجرا می شود اما متأسفانه اجرا نشده بر همین مبنا آخرین مشکلات، پیشنهادات و دیدگاه های مرکز بهداشت را از نظر زیرساخت‌های بهداشتی و شیوع کرونا، همچنین عدم دفع بهداشتی فاضلاب با توجه به اینکه آنجا تصفیه خانه قابل قبولی ندارد را طی نامه ای به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کردیم زیرا ناهماهنگی هایی بین گمرک و راهداری به عنوان متولیان مدیریت پایانه وجود دارد.

,

کرمی خاطرنشان کرد: با مشاهده مشکلات مذکور طی مکاتبه با وزارتخانه یادآور شدیم پرویزخان به هماهنگی و توجه بیشتر به زیرساخت ها و رعایت پروتکل های بهداشتی نیازمند است.

,

وی با بیان اینکه مشکلات پایانه مرزی پرویزخان در خسروی مشاهده نمی شود، خاطرنشان کرد: مرز خسروی از نظر زیر ساخت مشکلی ندارد بلکه دارای ساختمانی مجهز از نظر تهویه، سیستم سرمایشی و سرویس های بهداشتی است که سه سال پیش با توجه به بازگشایی برای تردد زوار اربعین به امکانات خوبی تجهیز شد.

,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه