اخبار داغ

امام جمعه تربت حیدریه:

تعلیم علوم دینی نیازمند تلاش و مجاهدت علمی است

تعلیم علوم دینی نیازمند تلاش و مجاهدت علمی است
امام جمعه تربت حیدریه با اشاره به اینکه تعلیم و آموختن علوم دینی نیازمند مجاهدت علمی است، افزود: این بدان معناست که چشم انداز حوزه های علمیه تربت حیدریه باید بر مبنای تربیت محققان، پژوهشگران و اساتید مجرب دینی با روحیه انقلابی گری محقق شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حجت الاسلام محمدرضا عصمتی، امام جمعه تربت حیدریه صبح امروز در آئین بازگشایی حوزه های علمیه که بصورت نمادین در جمع اساتید حوزوی برگزار شد، افزود: تعلیم علوم دینی بدان معناست که مخاطب امروز ما که طلاب هستند روی آنها سرمایه گذاری کنیم و مطالب را مناسب به آنها رسانده تا خوب بفهمند، چرا که ممکن است این شخص یا اشخاص در آینده از علما و محققان اسلام شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با اشاره به اینکه تعلیم و آموختن علوم دینی نیازمند مجاهدت علمی است، افزود: این بدان معناست که چشم انداز حوزه های علمیه تربت حیدریه باید بر مبنای تربیت محققان، پژوهشگران و اساتید مجرب دینی با روحیه انقلابی گری محقق شود.

,

رییس حوزه علمیه مرحوم هراتی بیان داشت: با توجه به شرایط خاصی که ویروس منحوس کرونا بر کشور حاکم کرده تدریس در فضای مجازی خیلی مناسب طلاب نیست و کارایی چندانی ندارد، لذا پیشنهاد می شود اساتید برای آن دسته از طلابی که استعداد و توانمندی بالایی دارند و علاقمند هستند، با رعایت شیوه نامه های بهداشتی کلاس ها را حضوری برگزارکنند.

,

عصمتی خاطر نشان کرد: خروجی حوزه های علمیه به تعداد قبولی نیست بلکه به آن است که بدانیم از این حوزه ها چه تعداد محقق، پژوهشگر و مجتهد فارغ التحصیل می شوند.

,

وی با بیان اینکه  حوزه های علمیه تربت حیدریه به لحاظ امکانات و نیروی انسانی با 20 سال گذشته قابل مقایسه نیست، افزود: در سال 1381 که ما به حوزه علمیه تربت حیدریه آمدیم در مجموع 25 طلبه تا مقطع پایه چهار حوزه تحصیل می کردند اما امروز 800 طلبه برادر و خواهر در حوزه های علمیه برادران و خواهران از سطح یک تا سطح چهار(دکترا) تحصیل و تدریس می کند.

,

مدارس علمیه قطب، فولاد، هراتی، شیخ یوسفعلی و خسروی و موقوفات سرچشمه گرفته از آن برای تحصیل و تدریس علمای دین با حرکت های خیر اندیش واقفانی همچون محمدرضا لاری، ابوالقاسم هراتی، اسدالله مقیمی، محمدحسن فولاد و علی اکبر خسروی تاکنون علما و محققانی همچون آخوند ملاعباس تربتی و آیات سید محمدباقر موسوی، سید محمدباقر طباطبائی، سید ابراهیم ربانی، شیخ عبدالله امامی، سید صدرالدین ربانی، غلامرضا زهدی و شیخ ابراهیم سعیدی نژاد را تحویل جهان اسلام داده است.

,

همچنین آیت الله رضازاده و قاضی زاده از اساتید برجسته حوزه های علمیه مشهد را می توان بعنوان خروجی حوزهای علمیه تربت حیدریه برشمرد.

,

در حال حاضر 800 طلبه و روحانی در سه حوزه علمیه مرحوم هراتی، فولاد و ریحانه الرسول سلام الله از مقطع سطح یک تا سطح چهار تحصیل و تدریس می کنند.

,

انتهای پیام/

,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه