اخبار داغ

معاون امور باغبانی جهاد کشاورزی یزد:

چه عواملی باعث از بین رفتن ۶۷ درصد پسته استان یزد شد؟

چه عواملی باعث از بین رفتن ۶۷ درصد پسته استان یزد شد؟
شیخعلیشاهی، معاون امور باغبانی جهاد کشاورزی استان یزد گفت: عوامل محیطی از جمله سرما و گرما امسال ۶۷ درصد پسته استان یزد را از بین برد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اکبر شیخعلیشاهی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا اظهار داشت: هم اکنون در استان یزد ۵۳ هزار و ۸۰۰ هکتار از باغ‌ها، زیر کشت محصول پسته است که ۴۲ هزار و ۶۲۷ هکتار از این میزان بارور و بقیه نهالستان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا ,

وی عنوان کرد: این میزان سطح زیرکشت، ظرفیت تولید ۶۰ هزار تن پسته در سال را دارد اما امسال پیش‌بینی می‌شود میزان برداشت محصول به ۲۰ هزار تن برسد.

,

شیخعلیشاهی ادامه داد: سرمازدگی بهاره، دمای بالا در زمان تلقیح و مجموعه ای از عوامل محیطی، امسال دو سوم محصول پسته یزد معادل حدود ۶۷ درصد را از بین برد.

,

معاون امور باغبانی جهاد کشاورزی استان یزد عنوان کرد: همین امر به طور قطع قیمت محصول پسته را افزایش خواهد داد و پیش‌بینی می‌شود هر کیلو پسته خشک درجه یک بین ۱۹۰ تا ۲۶۰ هزار تومان از باغدار خریداری شود.

,

وی در مورد وضعیت سطح زیرکشت شهرستان‌های استان یزد نیز بیان کرد: شهرستان خاتم با ۱۸ هزار هکتار سطح زیرکشت، مهریز با ۸ هزار، اردکان با ۷ هزار و ۶۰۰ هکتار و تفت با ۵ هزار و ۶۰۰ هکتار به ترتیب بیشترین میزان سطح زیرکشت محصول پسته در شهرستان‌های استان یزد را به خود اختصاص داده اند.

,

گفتنی است؛ برداشت محصول پسته هر سال از نیمه شهریور ماه آغاز می‌شود و تا اواخر مهرماه ادامه دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه