اخبار داغ

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور خبر داد:

آغاز نهضت واکسیناسیون خانه به خانه در روستاهای نیشابور

آغاز نهضت واکسیناسیون خانه به خانه در روستاهای نیشابور
عظیمی نژاد گفت: از امروز تیم‌های سیار واکسیناسیون در‌ مناطق روستایی خانه به خانه مراجعه خواهند کرد و برنامه‌ریزی‌شده است طی ۱۰ روز آینده، ۱۰ درصد عقب‌افتادگی را جبران کنیم تا کاهش مرگ‌ومیر را شاهد باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ محسن عظیمی نژاد، رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور ظهر امروز در جلسه ستاد کرونا در محل سالن شهدای سلامت بیمارستان ۲۲ بهمن گفت: تعداد بستری ۱۹۴ رسیده است و طی ۲۴ ساعت گذشته ۶ نفر فوت کرده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس, .,

وی خاطرنشان کرد: اگر چه سامانه ماسک نیشابور را نارنجی اعلام کرده است ولی من به این موضوع انتقاد کردم ولی استدلال آن‌ها این است که روند نزولی شده است ولی زمستان گذشته با همین تعداد بیمار ما وضعیت قرمز داشتیم.

, .,

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور افزود: مجموع فوتی‌ها تا این لحظه ۱۴۰۵ نفر بوده است که ۸۲۴ نفر قطعی و ۵۸۱ نفر فوت مشکوک ثبت‌شده است.

, .,

عظیمی‌نژاد بیان داشت: تقریباً تمام رکوردهای کرونا در شهریور ماه شکسته شد.

, .,

وی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون تأکید کرد: ۷۰ درصد فوتی‌های بالای ۶۰ سال کشور‌ مربوط به ۱۳ درصدی است که واکسینه نشده‌اند و ما هر جور شده است باید تعداد افراد واکسینه شده را به حدود ۹۵ درصد افزایش دهیم.

, .,

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور ادامه داد: از امروز تیم‌های سیار واکسیناسیون در‌ مناطق روستایی خانه به خانه مراجعه خواهند کرد و برنامه‌ریزی‌شده است طی ۱۰ روز آینده، ۱۰ درصد عقب‌افتادگی را جبران کنیم تا کاهش مرگ‌ومیر را شاهد باشیم.

, .,

وی ادامه داد: بسیج به صورت کامل پای‌کار واکسیناسیون آمده است و باید از این عزیزان تشکر کنیم.

, .,

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی تعداد مراکز تزریق واکسیناسیون عنوان داشت: مصلای نیشابور، مدرسه شاهد غرویان و مسجد ۱۴ معصوم به مراکز تزریق واکسن اضافه‌شده‌اند و در تلاشیم ۵۰ هزار دز واکسن طی امروز و فردا جذب شود.

, .,

عظیمی نژاد افزود: آمارهایی که یکی از سازمان‌های بیمه اعلام کرده‌اند این است که ۲۲ درصد دریافت کنندگان رمدسیویر استان خراسان رضوی تا ابتدای مرداد در نیشابور بوده است و مبلغ این کمک بیمه ۱۵۰ میلیارد ریال است.

, .,

علی نیک یاد، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نیشابور نیز با اشاره به تقسیم جمعیت در شهر نیشابور گفت: توزیع ناعادلانه در توزیع مراکز واکسیناسیون در شهرستان نیشابور بین جنوب و شمال شهر باعث شده است که احساس تبعیض در بین مردم ایجاد شود.

, .,

وی افزود: تردد از‌ جنوب به شمال شهر سخت هست و بسیاری از افراد ساکن در جنوب شهر خودرو برای تردد به شمال شهر ندارند و این باعث کاهش استقبال شده است.

, .,

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نیشابور اظهار داشت: باز طراحی مراکز تزریق واکسن در شهرستان ضروری است و طراحی مراکز جدید به‌صورت پیشنهادی توسط بسیج انجام شده است.

, .,

وی با توجه به پیشنهاد خود گفت: شهرک‌ها در مکان فعلی، جنوب شهر سالن توانیر در

,

شرق و غرب سالن‌های بسیج برای تزریق آماده است و در‌ مرکز شهر سالن شهید صافحیان را می‌توان استفاده کرد.

, .,

نیک یاد گفت: در هر مرکزی به ویژه در روستاهای نیاز به نیرو و امکانات هست بسیج آماده همکاری است.

, .,

محسن عظیمی نژاد، رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور در این رابطه گفت: مصلی در مسجد جامع حکم مسجد را ندارد و از نظر مرکزیت بسیار جامعیت دارد.

, .,

وی افزود: روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه سوء برداشتی اتفاق افتاد که افراد بدون رده سنی واکسن زدند که این موضوع برطرف شد و ما تابع نظرات وزارت بهداشت هستیم.

, .,

علیرضا قامتی طویل، فرماندار نیشابور نیز گفت: این باز طراحی مراکز واکسن خواسته به‌حق مردم است و در کمیته‌ای این موضوع با همراهی دانشکده علوم پزشکی و بسیج پیگیری شود.

, .,

انتهای پیام/4005

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه