اخبار داغ

مدیرکل هواشناسی استان سمنان:

امسال پاییز گرمتری خواهیم داشت/ پیش بینی کاهش بارندگی در سال زراعی جدید

امسال پاییز گرمتری خواهیم داشت/ پیش بینی کاهش بارندگی در سال زراعی جدید
ایرج مصطفوی از ماندگاری گرمای هوا تا انتهای پاییز امسال خبرداد و گفت: بنابر پیش بینی ها در سال زراعی آینده که از مهرماه آغاز می شود، بارش ها کمتر از میزان نرمال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت؛ امسال شاهد افزایش بی سابقه دمای هوا و گرمی زمین بوده ایم و البته این موضوع  تازه ای و مختص امسال نیست، بعلت آنکه چند سالی است دمای هوا زودتر از موعد گرم می شود و گرما در پاییز هم ماندگار است و هوا دیرتر خنک می شود و این به معنی افزایش طول تابستان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت در رابطه با گرمای پایدار تابستان امسال گفت: درسال زراعی گذشته بارندگی ها بسیار ضعیف و تنها 77میلی متر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 51 درصد و نسبت به بلند مدت 42 درصد کاهش داشته است.

,

وی در ادامه تصریح کرد: کاهش بارندگی ها قطعا منجر به خشکی زمین و افزایش دمای هوا خواهد شد و ازسوی دیگر این موضوع تابع افزایش دمای هوای جهانی و تغییر اقلیم و گرمایش زمین است و در تمام دنیا این افزایش دما درحال رخداد است.

,

مصطفوی با اشاره به ماندگاری گرمای هوا تا انتهای پاییز امسال، توضیح داد: متاسفانه شروع تابستان و افزایش دمای هرساله زودتر از موعد است و ازآن طرف زمستان به معنای واقعی تجربه نمی شود، به طوریکه در مهر و آبان پاییز امسال حدود نیم الی 1 درجه افزایش دما و در آذرماه از نیم تا 2 درجه افزایش دمای هوا را تجربه خواهیم کرد و این موضوع موجب ایجاد سرمای دیررس و آسیب به محصولات کشاورزی خواهد شد.

,

مدیر کل هواشناسی استان سمنان از کاهش میزان بارندگی در پاییز امسال خبرداد و افزود: بنابر پیش بینی ها در سال زراعی آینده که از مهرماه آغاز می شود بارش ها کمتر از میزان نرمال در سال گذشته است و این موضوع به ویژه در ارتفاعات بیشتر خواهد بود.

,

وی با تاکید براینکه امسال شاهد خشک سالی 82درصدی مناطق پیرامونی استان سمنان هستیم،در رابطه با وضعیت خشکسالی در سال زراعی جدید گفت: با توجه به میزان بارندگی در سال زراعی گذشته و امتداد کاهش بارندگی ها و گرمای هوا در پاییز امسال قطعا این میزان خشک سالی افزایش خواهد یافت.

,

بنابه گفته مدیر کل هواشناسی استان سمنان بارندگی های رگباری  اگرچه موجب بهتر شدن وضعیت سال زراعی می شود، اما در میزان کاهش خشکسالی ها تاثیر چندانی ندارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه