اخبار داغ

خطاب به مسئولان؛

اصلاح نرخ نان مطالبه به‌حق نانوایان است/ افزایش قیمت نان در دستور کار قرار گیرد

اصلاح نرخ نان مطالبه به‌حق نانوایان است/ افزایش قیمت نان در دستور کار قرار گیرد
نانوایان استان سمنان به علت عدم ابلاغ نرخ جدید و عدم افزایش قیمت نان، از مسئولان خواستند تا قیمت نان و یکسان سازی آن با استان های همجوار صورت گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، نانوایان استان سمنان با حضور خود در استانداری، خواستار ابلاغ نرخ جدید نان در سال جدید شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

امید حسن زاده، معاون اتحادیه آرد و نان شاهرود در گفت و گو با خبرنگار مرآت درخصوص خواسته نانوایان گفت: نرخ نان در استان سمنان نسبت به سایر استان ها پایین تر بوده و با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه تهیه نان و کارگر ادامه فعالیت با این شرایط اصلا مقرون به صرفه نیست.

,

حسن زاده با اشاره به ابلاغ آخرین نرخ نان در استان خاطر نشان کرد: پس از مدت ها در فروردین ماه نرخ جدید به اتحادیه اعلام شد، اما پس از افزایش قیمت ها و درخواست اتحادیه هیچ نرخ جدیدی به اتحادیه ابلاغ نشد.

,

معاون اتحادیه آرد و نان شاهرود با بیان اینکه قیمت نان در سایر استان ها بسیار بالاتر از استان سمنان است، عنوان کرد: به عنوان مثال نان لواش ۱۴۰ گرمی در استان مازندران ۴۰۰ تومان و بربری ۲ هزار تومان است اما نان لواش ۱۷۰ گرمی در استان سمنان ۳۰۰ تومان است و بربری ۹۰۰ تومان است.

وی با اشاره به افزایش قیمت ها در کشور تصریح کرد: نانوایان استان در ۶ ماه گذشته یک کیسه مایع را با قیمت ۲۵۰ الی ۳۰۰ هزار تومان خریداری می کردند اما امروز با قیمت ۵۰۰ هزار تومان خریداری می کنند و کارگر های ماهر نیز با این قیمت پایین کار نکرده و همه این موارد باعث ضرردهی همکاران ما شده است.

حسن زاده با اشاره به دخالت دادستانی در موضوع افزایش قیمت نان اظهار کرد: افزایش قیمت نان از کشور به استانداری ابلاغ و توسط استاندار هم پاراف شده بود اما با دخالت دادستانی جلوی افزایش قیمت نان گرفته شد و این موضوع باعث افزایش ضرر و زیان نانوایان استان گردیده است.

معاون اتحادیه آرد و نان شاهرود با بیان اینکه مهمترین خواسته و مطالبه نانوایان استان افزایش قیمت نان متناسب با قیمت ها و یکسان سازی آن با استان های همجوار است تاکید کرد: نانوایان با مشکلاتی از قیبل حقوق کارگر، افزایش قیمت آرد، مایع و... مواجه هستند و اگر قیمت نان متناسب با این هزینه ها نباشد ادامه فعالیت ممکن نخواهد بود پس از مسئولین مطالبه افزایش منطقی قیمت نان یکسان سازی آن با استان های همجوار را داریم.

به گزارش خبرنگار مرآت، تشنه دل، مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با حضور در میان نانوایان قول پیگیری مطالبه آنان را داد و گفت: فردا در وزارت کشور جلسه ای در خصوص قیمت آرد و نان برگزار می شود که پس از تصمیم گیری نهایی در کشور قیمت و نرخ جدید نان به اتحادیه اعلام خواهد شد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه