اخبار داغ

رئیس اورژانس البرز:

سن فوت بیماران کرونایی در البرز از بالای ۷۰ سال به زیر ۶۰ رسید/ آموزش حضوری دانش‌آموزان استان در گرو تزریق واکسن کووید ۱۹

سن فوت بیماران کرونایی در البرز از بالای ۷۰ سال به زیر ۶۰ رسید/ آموزش حضوری دانش‌آموزان استان در گرو تزریق واکسن کووید ۱۹
مهرداد بابایی گفت: مدارس البرز مهر بازگشایی می شوند اما آموزش غیر حضوری است تا زمانی که شرایط واکسیناسیون برای دانش آموزان فراهم شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس اورژانس البرز امروز شنبه در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: ۵ پیک این پاندمی را پشت سر گذاشتیم و هر پیک از نظر تعداد بستری و ابتلا بدتر از مراحل قبل بود، اما در پیک پنجم خوشبختانه میزان مرگ و میر افزایش پیدا نکرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
مهرداد بابایی افزود: واکسیناسیون، تجربه کادر درمان، استراتژی های مقابله با بیماری اعم از درمان سرپایی و بستری موقت در مهار کرونا تاثیر فراوانی داشت، البته افزایش ابتلا به کووید ۱۹ به دلیل افت رعایت پروتکل ها و شدت انتقال سویه های جدید شل گرفت.
,
 
,
سخنگوی ستاد کرونا در البرز با اشاره به اینکه طی ۱۴ روز اخیر وارد ثبات شرایط و شیب نزولی کرونا شده ایم اما شرایط شکننده است، اظهار داشت: از ۱۵۰۰ بستری به ۱۱۰۰ نفر در بیمارستان های البرز رسیده ایم اما با عدم رعایت شیوه نامه ها شیب نزولی متوقف می شود.
,
 
,
بابایی تصریح کرد: ۴۰ درصد جمعیت استان البرز یک دوز و ۲۰ درصد ۲ دوز واکسن کرونا را تزریق کرده اند و تا پایان آذر ماه کل جمعیت استان البرز واکسینه می شوند. تخصیص و تزریق واکسن محدودیتی ندارد البته دو مرکز شبانه روزی راست روش و مصلی مهرشهر برای واکسناسیون ۲۴ ساعته فعال می شوند.
,
 
,
رئیس اورژانس البرز با اشاره به اینکه افرادی که دوز اول واکسن را اسپوتنیک تزریق کرده و دوز دوم برای آنها فراهم نیست می توانند آسترازانکا تزریق کنند، خاطر نشان داشت: پلتفرم هر دو واکسن شبیه یکدیگر است و ایمنی بیشتری انجام می شود.
,
 
,
بابایی مناسب ترین زمان تزریق دوز اول واکسن کرونا برای زنان باردار را پس از ماه سوم بارداری و دوز دوم را پس از زایمان دانست و گفت: ۲ میلیون نفر در استان البرز واجد شرایط تزریق واکسن کرونا هستند، علاوه بر گروه سنی گروه های شغلی واکسن کرونا را تزریق کرده اند.
,
 
,
وی افزود: هیچ کسی مخالف آموزش و بازگشایی مدارس نیست اما درباره ابتلا و ناقل بودن دانش آموزان نگرانی وجود دارد، معلمین واکسینه شده اند و رانندگان سرویس هم واکسن را تزریق می کنند. البته مدارس البرز مهر بازگشایی می شوند اما آموزش غیر حضوری است تا زمانی که شرایط واکسیناسیون برای دانش آموزان فراهم شود.
,
 
,
بابایی با اشاره به اینکه سن ابتلا به کرونا کاهش پیدا نکرده اما شدت بیماری در سن پائین بالاتر شده است، اظهار داشت: متوسط فوت بیماران کرونایی از بالای ۷۰ سال در پیک اول و دوم به زیر ۶۰ سال سن رسیده است، تمام واکسن ها موثر هستند به ویژه برکت که عوارض کمتر و تاثیرگذاری بالایی دارد.
,
 
,
رئیس اورژانس البرز در خاتمه با تاکید بر اینکه شخصی که واکسن تزریق می کند دو هفته پس از آن ایمنی پیدا می کند، تصریح کرد: معلولین جسمی جز گروه های پر خطر بوده و می توانند نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند، واکسن ها از شدت بیماری و افزایش مرگ و میر خودداری می کنند.



 
,
,
,
,
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه