اخبار داغ

کارشناس ارشد خانواده مطرح کرد؛

تلاش دشمنان در به تصویر کشیدن چهره ضد حقوق زن با نگاه مادی‌گرایانه از اسلام/ اغلب شبکه‌های ماهواره‌ای مروج بی‌عفتی در کشور خودشان مسدود هستند

تلاش دشمنان در به تصویر کشیدن چهره ضد حقوق زن با نگاه مادی‌گرایانه از اسلام/ اغلب شبکه‌های ماهواره‌ای مروج بی‌عفتی در کشور خودشان مسدود هستند
غلامی گفت: دشمنان در تلاش هستند تا با نگاه مادی‌گرایانه از اسلام چهره ضد حقوق زن به تصویر بکشد و اغلب شبکه‌های ماهواره‌ای که در زمینه بی‌عفتی فعالیت دارند در کشور خودشان مسدود است اما تولیدات این شبکه‌ها به راحتی در کشورهای اسلامی پخش می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام احمد غلامی کارشناس ارشد خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار هرمز، حجاب را شاخصه اصلی زنان مسلمان دانست و اظهار کرد: امروزه بانوانی که به دین اسلام روی می آورند به عشق پوشش و حجاب مسلمان می شوند و ثابت کرده اند که زیبایی های حجاب را درک کرده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی با اشاره به حدیثی از امیر مومنان علی بن ابیطالب درخصوص اهمیت حجاب افزود: به فرموده حضرت علی(ع)؛ محفوظ بودن زن برای حال و وضعیت او بهترین و پایدارترین حالت زیبایی اوست و زن مانند گل است و گل نیازمند حفاظت و حراست دارد.

,

کارشناس ارشد خانواده ابراز داشت: اگر نسبت به عفاف و حجاب را به گل زیبا تشبیه کنیم در می یابیم که یک گل زیبا در معرض خطر قرار نمی دهند و به تمام جوانب جهت حفظ آن همت می گمارند.

,

غلامی با اشاره به نفوذ در حوزه عفاف و حجاب گفت: بی توجهی مسوولان سبب ایجاد روزنه نفوذ فرهنگی در کشور شده است در جنگ تحمیلی و سخت بر دشمنی که با همه امکانات وارد میدان شده بود پیروز شدیم و دشمن نتوانست کشوری را که منادی عفت و حیا و پاکدامنی است را شکست دهد. این شکست جبران ناپذیر دشمن در عرصه جنگ سخت، او را بر آن داشت تا از طریق توطئه های مختلف از جمله نفوذ فرهنگی به مقابله با کشور ایران اسلامی برخیزد.

,

دشمن ازطریق ابرازهای مختلف، پوشش را به تمسخر گرفت

, دشمن ازطریق ابرازهای مختلف، پوشش را به تمسخر گرفت,

وی اضافه کرد: بنابراین دشمن مبارزه فرهنگی را آغاز کرد و مهمترین شاخصه این جنگ فرهنگی؛ حیا و عفت و پاکدامنی است. اساس اغلب برنامه‌های ماهواره‌ای دشمن، حیازدایی و مقابله با عفت است که با هدف نابودی خانواده، تولید و پخش می شود دشمن به خوبی فهمیده که سقوط خانواده یعنی سقوط ارزش ها، عفت و پاکدامنی‌.

,

این کارشناس ارشد خانواده ادامه داد: علت ناکامی دشمن در جنگ سخت و تحمیلی، وجود خانواده هایی مستحکم با بنیان قوی در عفت و پاکدامنی بود این خانواده‌ها نیروهای قوی تربیت کردند از این رو دشمن پروژه های بی عفتی جامعه و فروپاشی خانواده از راه نفوذ فرهنگی آغاز کرد که در این مسیر از تمامی امکانات در اختیار از قبیل ابزارهای صوتی و تصویری اعم از دیداری و شنیداری بهره برد.

,

غلامی با بیان اینکه دشمن ازطریق ابرازهای مختلف، پوشش را به تمسخر گرفت تا حریم خانواده را از بین ببرد، افزود: این پروژه ای بود که دشمن با بهره گیری از تمامی امکانات بر علیه جامعه اسلامی آغاز کرد و علاوه بر این اقدام ناشایست، امروزه نیز در تلاش است تا با نگاه مادی گرایانه از اسلام چهره ضد حقوق زن به تصویر بکشد.

,

 وی گفت: در اوج دوران جاهلیت اعراب، به زن بها داده نمی‌شد و نگاه شان به زن نگاه ابزاری و کالا بود اما اسلام به زن بها داد و جایگاه والایی به زن بخشید.

,

این کارشناس ارشد خانواده بیان کرد: دشمن با تولید سریال های چند صد قسمتی، عفت، حیا و پاکدامنی را مورد هجمه قرار می‌دهد و مروج بی حیایی و روابط ناسالم است و نسبت به پاکدامنی و حجاب بسیار هنرمندانه، تولید اثر می کند. این درحالی است که اغلب شبکه های ماهواره ای که در زمینه بی عفتی فعالیت دارند در کشور خودشان مسدود است و اثرشان پخش نمی شود اما تولیدات این شبکه ها به راحتی در کشورهای اسلامی پخش می شود.

,

غلامی با اشاره به تاثیرات سوء پوشش نامناسب بازیگران شبکه های ماهواره ای بر افراد جامعه گفت: امروزه رواج مد حتی در فقیرترین و کم امکانات ترین نقطه به تبعه پوشش افراد در شبکه های ماهواره ای است که نمونه بارز نفوذ فرهنگی دشمن است که ما از آن غافل بودیم.

,

در تبیین عفاف و حجاب کوتاهی شده است

, در تبیین عفاف و حجاب کوتاهی شده است,

وی تاکید کرد: امروزه دستگاه های فرهنگی از این جهت مظلوم واقع شده اند که پشتیبانی نمی شوند از این رو لازم است این دستگاه ها علاوه بر پشتیبانی و نظارت بر عملکردشان، بازخواست شوند و هر کسی که داعیه دار فرهنگ است را نپذیرند و افراد صاحبنظر و هنرمند در عرصه فرهنگی بکار گیرند.

,

این کارشناس ارشد خانواده اذعان داشت: امروزه در بحث ستاد فرهنگی عفاف و حجاب و … در حقیقت دکان باز کرده اند، چرا که در کارها، افراط و تفریط صورت می گیرد همه جای دنیا حتی برای دانشجویان متناسب با فرهنگ و روح لطیف جوانانشان لباس فرم مشخص کرده اند درحالی که در کشور ایران این گونه نیست و از سنت ها غافل شده ایم.

,

غلامی با بیان اینکه در تبیین عفاف و حجاب کوتاهی شده است، تصریح کرد: برای بهره‌گیری از تمامی امکانات باید به اصالت خویش برگردیم امروزه شناخت ما از عفاف و حجاب، یک شناخت ناقص و اجباری است در صورت تبیین صحیح آن و بیان زیبایی های اسلام و عفاف و حجاب، بدون شک مورد پذیرش افراد واقع خواهد شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه