اخبار داغ

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی خبر داد؛

پرداخت ۱۲ میلیارد تومان هزینه درمان بیماران کرونایی توسط بیمه سلامت

پرداخت ۱۲ میلیارد تومان هزینه درمان بیماران کرونایی توسط بیمه سلامت
محسن رعنایی با بیان اینکه در سه ماه نخست امسال دو هزار و ۴۰۰ بیمار کرونایی دارای دفترچه بیمه سلامت، خدمات دریافت کردند، گفت: براین اساس حدود ۱۲ میلیارد تومان هزینه به مراکز درمانی پرداخت شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، محسن رعنایی، مدیر کل بیمه سلامت خراسان شمالی بعدازظهر امروز در جمع اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه براساس آخرین آمار ثبت شده در استان ۶۹۹ هزار نفر دارای بیمه سلامت هستند، اظهار داشت: بیمه شدگان سلامت خراسان شمالی شامل ۵۷ هزار نفر کارکنان دولت، ۴۴۷ هزار نفر روستاییان، ۱۶۰ هزار نفر بیمه ایرانیان و ۲۷ هزار نفر سایر اقشار شامل مددجویان کمیته امداد، بهزیستی،طلاب و خانواده های شهدا هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک،,  ,

وی تاکیدکرد: در بیمه سلامت روستایی و بیمه سلامت همگانی تمامی خدمات دریافتی برای بیمار به صورت کامل رایگان است.

,

رعنایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ترویج نسخه نویسی الکترونیکی در استان، اظهار داشت: نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک برای اولین بار در استان از شهرستان اسفراین آغاز شد و به مرور در سایر شهرستان ها گسترش پیدا کرد.

,

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر از مجموع پزشکان طرف قرداد با بیمه سلامت ۹۶ درصد نسخه نویسی الکترونیک را انجام می دهند، گفت: همچنین  ۹۶ درصد داروخانه ها به صورت الکترونیک خدمات را ارائه می دهند و چهار درصد باقی مانده شامل سه داروخانه روستایی است که تاکنون اسناد ارسال نشده است.

,

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: همچنین ۱۰۰ درصد آزمایشگاه ها، رادیولوژی ها، سونوگرافی ها  و ۴۰ دانپزشک از ۴۱ دندان پزشک فعال در استان نسخه نویسی را به صورت الکترونیکی انجام می دهند.

,

وی یادآور شد: برای تشویق همکاران به نسخه نویسی الکترونیکی، پرداختی ها به پزشکانی که از این روش استفاده می کنند با اولویت انجام می شود .

,

رعنایی در خصوص پرداخت معوقات بیمه سلامت نیز اضافه کرد: تمام معوقات بخش خصوصی و سرپایی دولتی تا پایان تیرماه پرداخت شده است.

,

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی با بیان اینکه حساب های مالی سال ۹۹ به صورت کامل تسویه شده است، گفت: در سال ۱۴۰۰ در بستری بخش دولتی، معوقات تا پایان اردیبهشت ماه به صورت کامل تسویه شده است.

,

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در سه ماه نخست سال دو هزار و ۴۰۰ بیمار کرونایی دارای دفترچه بیمه سلامت، خدمات دریافت کردند، افزود: براین اساس حدود ۱۲ میلیارد تومان هزینه به مراکز درمانی پرداخت شده است.

,

وی با اشاره به اینکه هزینه درمان سال ۹۹ در مقایسه با سال ۹۸ تغییر خاصی پیدا نکرده است، گفت: این در حالی است که بار مراجعه در این مدت ۳۳ درصد کاهش پیدا کرده است.

,

رعنایی افزود: در سه ماه نخست سال ۱۴۰۰ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هزینه ها رشدی نزدیک به ۴۵ درصدی داشته بخاطر نوع خدمات و هزینه بالای دارو بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه