اخبار داغ

سرپرست اداره نظارت بر درمان علوم پزشکی خراسان شمالی عنوان کرد؛

گرانی تعرفه‌ها، بیشترین آمار شکایت های بخش خصوصی درمان در خراسان شمالی

گرانی تعرفه‌ها، بیشترین آمار شکایت های بخش خصوصی درمان در خراسان شمالی
یگانه رحمانی وحید گفت: بیشترین شکایت از مطب پزشکان مربوط به گرانی تعرفه ها، رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی، عوارض عمل های جراحی و تزریقات زیبایی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یگانه رحمانی وحید، سرپرست اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با هزینه تعرفه های بخش خصوصی درمان اظهار داشت: تعرفه های ویزیت، سرم تراپی، پرستاری در منزل به صورت کشوری تعیین می شود، اما در داخل استان تعدیل صورت می گیرد و براین اساس ممکن است قیمت ها در استان های مختلف متفاوت باشد.

وی ادامه داد: قیمت ها معمولا هر چند سال تغییر می کند و  بخش نامه ها ابتدای هر سال اعلام و در داخل استان تعدیل می شود.

رحمانی وحید با اشاره به اینکه مردم می توانند تخلفات را از طریق سامانه ۱۹۰ یا  حضوری اعلام کنند، اضافه کرد: بیشترین شکایت هایی که ثبت می شود، مربوط به گرانی تعرفه ها و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی است، همچنین عوارض عمل های جراحی، تزریقات زیبایی ، پروسه هایی که در مطب ها انجام می شود نیز در گروه شکایت ها قرار دارد.

این مقام مسئول یادآور شد: بعد از بررسی و پیگیری شکایت ها و محرز شدن تخلف، در زمینه عوارض درمان از چندین پزشک متخصص دیگر نظرخواهی می شود و در صورت تایید، شکایت وارد و از طریق نظام پزشکی پیگیری می شود.

وی با اشاره به اینکه آمار تخلفات پزشکی در استان خیلی بالا نیست، گفت: باتوجه به بازدید، روتین و ماهانه از مراکز درمانی خصوصی تعداد شکایت ها زیاد نیست، اما اگر شکایت یا موردی اطلاع داده شود، به سرعت در دستور بررسی قرار خواهد گرفت.

رحمانی وحید با بیان اینکه بسیاری از مردم نسبت به قوانین نظام پزشکی آگاهی ندارند، افزود: بخش زیادی از شکایت هایی که به دلیل گرانی تعرفه ها، مطرح می شود، با بررسی ها محرز می شود که هیچ مشکلی نبوده و دریافتی ها براساس قوانین مقرر شده، انجام شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه تعداد مطب ها در مقایسه با درمانگاه ها بیشتر است، به همان نسبت تعداد شکایت ها از مطب ها بیشتر خواهد بود.

رحمانی وحید تعداد مطب های پزشک های عمومی در استان خراسان شمالی را ۸۴ مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۴۰ مطب در بجنورد، ۲۰ مطب درشیرون، سه مطب در فاروج، پنج مورد در جاجرم، در مانه و سملقان هشت مطب و شهرستان راز و جرگلان دارای سه مطب هستند.

وی همچینین از فعالیت ۱۲۱ پزشک متخصص در استان خراسان شمالی خبر داد و گفت: در مرکز خراسان شمالی ۱۰۲ پزشک، شیروان ۱۵ پزشک و چهار پزشک در مانه و سملقان فعالیت دارند و مابقی شهرستان ها فاقد پزشک متخصص هستند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در استان خراسان شمالی ۱۴ درمانگاه عمومی فعال هستند که از این تعداد ۹ مرکز در بجنورد، چهار مرکز در شیروان ، یک مورد در مانه و سملقان و بقیه شهرستان ها فاقد درمانگاه عمومی هستند.

وی همچنین از فعالیت ۱۴ مرکز خدمات مشاوره مامایی در بجنورد، ۹ مرکزدر شیروان و چهار مرکز در فاروج و مراکز پرستاری ۱۵ مورد در سطح استان خبر داد.

سرپرست اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در پاسخ به این سوال که براساس اعلام شکایت های انجام شده از سمت مردم، آیا مطب ها در وضعیت تعطیلی یا پلمب نیز قرار گرفته اند، گفت: به طور نمونه اگر شکایت برای تعرفه باشد و پزشک محکوم شود، از طریق تعزیرات نظام پزشکی،هزینه تعرفه و جریمه به بیمار برگردانده می شود که اگر یک بار این اتفاق رخ دهد، معمولا حل می شود و برای چندین بار تکرار نمی شود که بخواهد به پلمب برسد.

رحمانی وحید  مشکل اصلی اعلام شده در پیک پنجم کرونا را رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی خواند و گفت: با توجه به شلوغی برخی مطب ها، گلایه های زیادی اعلام می شد، در حالی که به دلیل کمبود پزشک متخصص در استان، تعدادی از این پزشکان در بیمارستان ها مشغول بودند و به اجبار دیرتر در مطب ها حاضر می شندند و باعث شلوغی و گلایه می شد.

وی خاطرنشان کرد: در پیک پنجم، تعداد بیماران بدحال به شدت بالا بود و براین اساس دچار کمبود پزشک شدیم و تجمعاتی در محل مطب ها و درمانگاه ها رخ داد که به دلیل شرایط پیش آمده بود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه