اخبار داغ

تأثیر مهم افزایش ساخت مسکن بر اجاره خانه ها/ آیا ساخت و ساز به ابرتورم دامن می زند؟

تأثیر مهم افزایش ساخت مسکن بر اجاره خانه ها/ آیا ساخت و ساز به ابرتورم دامن می زند؟
فعال بازار مسکن گفت: در این زمینه تجرباتی وجود دارد که بخشی از نقاط مثبت و بخشی ایرادات کار است که باید ایرادات کار مورد توجه باشد و رفع شود تا بتوانیم از کاری که انجام می گیریم بیشترین بهره را ببریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد بورونی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: مسکن یک  نیاز اساسی و یکی از دغدغه های خانواده ها به حساب می آید که به هر حال با قدرت خرید بسیاری از خانواده ها سازو کار نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

فعال بازار مسکن گفت: افزایش قیمت مسکن دلایل متفاوتی دارد که یکی از آن ها افزایش قیمت مصالح ساختمانی و به طور کلی تر عناصر در بهای تمام شده است و از دیگر دلایل افزایش قیمت افزایش تقاضا و نگاه سرمایه است.

,

وی افزود: در سال های اخیر ما با افزایش چشمگیر بهای تمام شده و همچنین تقاضا در بازار مسکن روبه رو بودیم و در نتیجه قیمت مسکن نیز افزایش قابل توجه ای پیدا کرد.

,

مسکن دارای حباب قیمتی نیست

, مسکن دارای حباب قیمتی نیست, مسکن دارای حباب قیمتی نیست,

بورونی با بیان اینکه حباب قیمتی به صورت کلی در مسکن وجود ندارد، گفت: آنچه در قیمت مسکن نقش آفرین بود افزایش چشمگیر قیمت تمام شده بود اما شاید این حباب قیمت در یک خانه یا محله یا حتی شهری تا درصدی باشد اما به طور کلی مسکن در حال حاضر دارای حباب قیمتی نیست.

,

محمد بورونی ادامه داد: هر زوجی که ازدواج می کند به یک مسکن نیاز دارد و این آمار هر روز بیشتر می شود این در حالی است که هنوز ما افراد زیادی داریم که سال هاست مسکن های استیجاری دارند و به نظر می رسد توان آن ها برای خرید مسکن کمتر می شود.

,

ساخت مسکن های جدید در قیمت اجاره تاثیرگذار است

, ساخت مسکن های جدید در قیمت اجاره تاثیرگذار است, ساخت مسکن های جدید در قیمت اجاره تاثیرگذار است,

وی بیان کرد: از این رو نیاز است ما ساخت مسکن را در دستور کار داشته باشیم تا به تقاضاها بتوانیم جواب دهیم و البته فراموش نکنیم ساخت مسکن های جدید در قیمت اجاره نیز تاثیر گذار است.

,

بورونی در ادامه گفت: در کنار ساخت مسکن این مهم است که هر چه بتوانیم قیمت تمام شده را کاهش دهیم در واقع مسکن را برای قشر آیب پذیرتر آماده کردیم که این نکته بسیار مهمی است.

,

این فعال بازار مسکن گفت: برای اینکه قیمت تمام شده کاهش یابد باید فاکتورهایی در ساخت مسکن کنترل شود که یکی از آن ها ساخت انبوهی در مسکن است و این طبیعی است که وقتی یک فرد برای خود مسکن می سازد تا اینکه تعداد قابل توجه ای مسکن ساخته شود قیمت در انبوهی کمتر است البته اگر سودهای نامتعارف و دلال ها در این قسمت ورود نکنند.

,

حذف واسطه ها در مصالح ساختمانی عامل تاثیر گذار در کاهش قیمت مسکن

, حذف واسطه ها در مصالح ساختمانی عامل تاثیر گذار در کاهش قیمت مسکن, حذف واسطه ها در مصالح ساختمانی عامل تاثیر گذار در کاهش قیمت مسکن,

بورونی حذف واسطه ها در مصالح ساختمانی نیز یکی از عوامل تاثیر گذار در کاهش قیمت مسکن بیان کرد و اظهار کرد: انشعابات و پرداختی های به شهرداری و موارد این چنینی نیز از عواملی است که می تواند با بخشنامه های دولتی کاهش یابد و تسهیل شود.

,

محمد بورنی در مورد زمین ارزان قیمت یا رایگان نیز گفت: زمین در خانه های ویلایی و یا واحد های کم و خصوصا در شهرهای کوچک بدون شک عامل تاثیر گذاری در قیمت نهایی مسکن است و گاهی تا یک سوم قیمت نیز فراتر می رود که زمین رایگان در این شهرها می تواند گره مسکن را در این شهرها باز کند.

,

این فعال بازار مسکن گفت: در شهرهای بزرگ شرایط کمی متفاوت تر است و اغلب شهرها باید شهرک های در حاشیه شهر ایجاد شود که تاثیر آن در خود شهر به اندازه شهرهای کوچک نبوده اما تاثیر گذار است.

,

وی در مورد اینکه چه تعداد مسکن در سال می توان ساخت، گفت: ساخت مسکن به تقاضا برای آن و مواد و مصالح برای ساخت وابسته است که در کشور در هر دو مقوله در حال حاضر مشکلی نیست یعنی تقاضا برای مسکن دولتی بسیار بالاست و خوشبختانه مصالح ساختمانی تولید داخل نیز قابلیت پشتیبانی ساخت را دارد.

,

بورونی گفت: من فکر می کنم برای ساخت یک میلیون مسکن در سال به راحتی با همکاری بخش دولتی و خصوصی اتفاق بیفتد و این ساخت و ساز علاوه بر مسکن به پویایی بسیار از شغل ها نیز تاثیر گذار خواهد بود.

,

محمد بورونی گفت: در این زمینه تجرباتی وجود دارد که بخشی از نقاط مثبت و بخشی ایرادات کار است که باید ایرادات کار مورد توجه باشد و رفع شود تا بتوانیم از کاری که انجام می گیریم بیشترین بهره را ببریم.

,

ساخت مسکن وقتی موجب افزایش نقدینگی نشود تورم زا نیست

, ساخت مسکن وقتی موجب افزایش نقدینگی نشود تورم زا نیست, ساخت مسکن وقتی موجب افزایش نقدینگی نشود تورم زا نیست,

بورونی در مورد اینکه ساخت مسکن دولتی در ابعادی که گفته می شود ایا موجب تورم می شود یا خیر؟ بیان کرد: در سال های که مسکن ساخته نشد ایا تورم نداشتیم؟ ساخت مسکن وقتی موجب افزایش نقدینگی در بازار نشود نمی تواند تورم زا باشد و البته در کنار آن می تواند نقدینگی ها در بازار نیز وارد این بازار شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه