اخبار داغ

عضو شورای روستای چاشم:

روستای چاشم هنوز گاز ندارد/ کمبود آب مشکل اساسی اهالی روستا

روستای چاشم هنوز گاز ندارد/ کمبود آب مشکل اساسی اهالی روستا
خسرو جعفری در خصوص انتقال گاز به روستاچاشم، گفت: تا کنون پیگیری های زیادی صورت گرفته است و طبق قول های که داده شده ان شاالله تا زمستان 1402 گاز به روستا خواهد رسید واین مشکل روستا نیز حل خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خسرو جعفری چاشمی عضو شورای روستا چاشم در گفتگو با خبرنگار مرآت، با اشاره به موقعیت مکانی روستا در شمال استان سمنان، گفت: روستای چاشم در شمال استان سمنان در یک منطقه خوش آب هوا واقع شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

جعفری با بیان اینکه این روستا بیش از یکهزار نفر جمعیت دارد، تصریح کرد: جمعیت روستا به صورت فصلی تغییر می کند اما در بهترین حالت خود بیش از 300 خانوار در آن ساکن هستند اما در فصل زمستان این جمعیت به 50 خانوار کاهش می یابد.

,

عضو شورای روستای چاشم با اشاره به اینکه 60 درصد از جمعیت روستا را افراد مسن و پیر تشکیل می دهد، تشریح کرد: به دلیل نبودن فرصت های شغلی مناسب برای جوانان روستا جمعیت جوان روستا کاهش پیدا کرده و کمتر از 40 درصد از جوانان در روستا ساکن هستند.

,

وی با بیان اینکه شغل قالب مردم روستا چاشم کشاورزی و دامداری است، عنوان کرد: اکثر مردم روستا به شغل دامداری و کشاورزی مشغول به کار بوده و تعدادی هم در ایستگاه های پمپاژ آب شرکت آب و فاضلاب مشغول به فعالیت هستند.

,

جعفری، مشکل اساسی روستای چاشم را کمبود آب دانست و افزود: بیش از 20 سال است که روستای چاشم با کمبود آب روبرو است اما با تمامی پیگیری های صورت گرفته هنوز به نتیجه مطلوبی نرسیده ایم.

,

عضو شورای روستای چاشم با بیان اینکه چند طرح آب رسانی به روستا شکل گرفته است، بیان کرد: طرح های آب رسانی را طی سالیان مختلف در روستا اجرا کرده اند اما تاکنون مشکل آب روستا حل نشده است.

,

وی در خصوص انتقال گاز به روستا، تاکید کرد: تاکنون پیگیری های زیادی صورت گرفته است و طبق قول های که داده شده تا زمستان 1402 گاز به روستا خواهد رسید و این مشکل روستا نیز حل خواهد شد.

,

جعفری با اشاره به انتقال آب چشمه روزیه به مرکز استان، بیان کرد: آبی که در حومه روستا بوده در سالیان گذشته به مرکز استان انتقال پیدا کرد و فکری برای مردم روستا در بحث آب نشدبه طوریکه در این سال ها کمبود آب باعث کاهش جمعیت روستای چاشم شده است.

,

عضو شواری روستای چاشم با بیان اینکه پیگیری هایی برای انتقال آب صورت گرفته است، تصریح کرد: در حال حاضر آبی که به روستا می رسد 3دهم لیتر در ثانیه است که با قول های داده شده قرار است این مقدار به 3.5 دهم لیتر بر ثانیه برسد.

,

وی با اشاره به اینکه با این میزان هم مشکل آب روستای چاشم حل نخواد شد، افزود: حداقل باید 5 لیتر آب به روستا برسد تا تمامی مشکلات آبی روستا حل شود و دیگر در این زمینه نگرانی وجود نداشته باشد.

,

جعفری با بیان اینکه از دیگر مشکلات روستا نبود امکانات مناسب زندگی در روستا است، اظهار کرد: با توجه به نداشتن امکانات و شغل مناسب جمعیت جوان روستا غالبا به سمت شهرها مهاجرت می کنند که باعث کاهش جمعیت روستا می شود.

,

این عضو شورای روستای چاشم مسیر ارتباطی روستا با شهر را از دیگر مشکلات اساسی روستا دانست و گفت: مسیر ارتباطی روستا با بخش بسیار نامناسب است اگر مسیر کوتاه تر و مناسب تر بود جمعیت روستا به این اندازه کاهش پیدا نمی کرد.

,

وی با اشاره به تولید صنایع دستی مرغوبی همچون جاجیم و گلیم توسط بانوان روستا، تصریح کرد: صنایع دستی ما نیز به دلیل نداشتن بازار فروش مناسب به فراموشی سپرده شده و تولید آن به شدت کاهش پیدا کرده است امیدواریم بتوانیم با هنر بانوان روستا را به بازار عرضه کنیم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه