اخبار داغ

رییس حوزه هنری البرز:

سینما هجرت با پاس‌کاری مسئولین شهری در حال نابودی است/ اهتمام حوزه هنری برای ساخت پردیس سینمایی در کرج

سینما هجرت با پاس‌کاری مسئولین شهری در حال نابودی است/ اهتمام حوزه هنری برای ساخت پردیس سینمایی در کرج
محمد مهرابی گفت: برای تعیین تکلیف سینما هجرت ۱۰ سال پیش موضوع را از شهرداری پیگیری کردیم و ۱۰ سال از این موضوع می‌گذرد ولی عملا اتفاقی حاصل نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛  رییس حوزه هنری البرز در نشست خبری حوزه هنری استان که دوشنبه صبح (۲۲ شهریورماه) در سالن جلسات حوزه هنری برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: شبکه مدیریت شهری همکاری نکرده که از ظرفیت حوزه هنری استان استفاده کند. برای تعیین تکلیف سینما هجرت ۱۰ سال پیش موضوع را از شهرداری پیگیری کردیم و ۱۰ سال از این موضوع می گذرد ولی عملا اتفاقی حاصل نشده است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,  , رییس حوزه هنری البرز در نشست خبری حوزه هنری استان که دوشنبه صبح (۲۲ شهریورماه) در سالن جلسات حوزه هنری برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: شبکه مدیریت شهری همکاری نکرده که از ظرفیت حوزه هنری استان استفاده کند. برای تعیین تکلیف سینما هجرت ۱۰ سال پیش موضوع را از شهرداری پیگیری کردیم و ۱۰ سال از این موضوع می گذرد ولی عملا اتفاقی حاصل نشده است. ,
محمد مهرابی ادامه داد: بهمن سبز یک موسسه تخصصی اداره و راه اندازی سینما در کشور است و تاکنون ۱۵۰ سینما در سراسر کشور ساخته است و برای ساخت سینما در البرز نیز آمادگی لازم را دارد ولی ما منتظر زمین از طرف شهرداری هستیم.
,
 
,
وی افزود: شهرداری هر زمان که زمین را در اختیار ما قرار دهد، موسسه بهمن سبز اعلام آمادگی کرده که بعد از ۱۸ ماه از سینما را به ما تحویل دهد.
,
 
,
رییس حوزه هنری استان تصریح کرد: برای حفظ گنجینیه هنر، سینما هجرت باید حفظ شود و توسط میراث فرهنگی استان به موزه تبدیل شود.
,
 
,
مهرابی گفت: استان البرز طبق آخرین آمارها سرانه فرهنگی اش با استاندارد بسیار فاصله دارد و نیازمند این است که دستگاه های مربوطه همکاری کنند و حوزه هنری آماده است این ظرفیت را با همکاری دستگاه ها فراهم کند.
,
 
,
وی ادامه داد: شوراهای مختلف که روی کار آمدند قول هایی برای احداث پردیس سینمایی داده اند که همه اینها در حد حرف باقی مانده است و سینما هجرت همچنان در هاله ای از ابهام است.
,
 
,
این مسئول افزود: این سینما حتی خرج ۵ کارمندش را تامین نمی کند و حوزه هنری از هزینه های خود حوزه، حقوق این عزیزان را تامین می کند.
,
 
,
مهرابی تاکید کرد: همه هدف و دغدغه حوزه هنری استان ساخت سینما و بالا بردن سرانه فرهنگی است.
,
 
,
وی بیان کرد:  حوزه هنری می خواهد یک بودجه ای را به استان تزریق کند و سرانه فرهنگی استان را افزایش دهد فقط منتظر تحقق وعده و قول شهرداری هستیم که این زمین را به ما اختصاص دهد.
,
 
,
رییس حوزه هنری استان ادامه داد: اگر این زمین به حوزه هنری تعلق گیرد موسسه بهمن سبز یک پردیس سینمایی با تمام ظرفیت ها در استان احداث می کند ولی تاکنون هیچ اقدامی از سوی مسئولین امر صورت نگرفته است و سینما هجرت در سکوت خبری  در حال نابودی است.
,
 
,
مهرابی در خاتمه خاطرنشان کرد: امیدواریم با روی کارآمدن شورا و شهردار جدید وعده های عزیزان به عمل بپیوندد و استان البرز همانند استان های دیگر صاحب پردیس سینمایی شود و سرانه فرهنگی استان نیز افزایش یابد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه