اخبار داغ

«بازگرداندن سرمایه اجتماعی» بار مضاعفی که روحانی بر گردن رئیسی گذاشت

«بازگرداندن سرمایه اجتماعی» بار مضاعفی که روحانی بر گردن رئیسی گذاشت
حفظ حکومت اسلامی، مهمترین وظیفه همگان است و این تحقق نیافته جز با حضور مردم در صحنه که البته در سال‌های گذشته به دلیل بی‌کفایتی، خیانت و بی‌عدالتی مسئولان دچار تهدید شده است و امروز مهمترین وظیفه رئیسی بازگرداندن این سرمایه اجتماعی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ رسالت همه انبیاء و امامان علاوه بر هدایت انسان‌ها، تشکیل حکومت عدل الهی بوده است. اما این اتفاق در طول تاریخ رخ نداد جز اندک سال‌هایی نظیر 10 سال حکومت پیامبر اسلام -صلّی الله علیه و آله- که البته با خطرات و تهدیدات بسیار زیادی همراه بود و پنج سال حکومت امام علی -علیه السّلام- که آن هم فراگیر نشد و محدود بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

شرایط تشکیل حکومت الهی برای دیگر انبیاء و امامان پیش نیامد. اما تشکیل حکومت فراگیر عدالت گستر وعده‌ای است که خداوند در قرآن کریم فرموده و آن به دست منجی آخرالزمان تحقق و آخرین امام خواهد یافت.

,

ولی باید دانست که مردم از ابتدای خلقت حضرت آدم تا الان هیچ گاه بدون ولی الهی رها نشدند و همواره تحت هدایت امام زمان خود بوده‌اند و نسل‌های بشر سال به سال رشد کرده و از لحاظ فکری و معنوی مترقی‌تر شدند تا این که در 22 بهمن سال 1357 هجری شمسی شرایطی پیش آمد که مردمی سرانجام به صحنه آمده و حکومت اسلامی را در سرزمین ایران تشکیل دادند.

,

حکومتی که امام خمینی -رحمة الله علیه- آن را تأسیس کرد حاصل قرن‌ها تلاش بزرگان دین برای به صحنه آوردن مردم بود و این که قرن‌ها تشکیل حکومت الهی که در آن احکام خداوند به عنوان قانون شمرده شوند محقق نشد به دلیل در صحنه نبودن مردم بود و مادامی که مردم در صحنه باشند این حکومت نیز برجای خواهد بود.

,

حکومت اسلامی که اکنون آن را جمهوری اسلامی می‌خوانیم مسأله بسیار اساسی و مهم در تاریخ بشریت است که برخی از آن به عنوان ظهور صغری یاد می‌کنند چرا که درصدد اجرای احکام الهی و برقراری عدل در جامعه است.

,

امام خمینی -رحمة الله علیه- در این باره می‌فرمایند: «امروز ما مواجهه با همه قدرت‌ها هستیم و آن‌ها در خارج و داخل دارند طرح ریزی می‌کنند برای این که این انقلاب را بشکنند و این نهضت اسلامی و جمهوری اسلامی را شکست بدهند و نابود کنند و این یک تکلیف الهی است برای همه که اهمّ تکلیف‌هایی است که خدا دارد. یعنی حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفر ولو امام عصر باشد اهمیتش بیشتر است. برای این که امام عصر هم خودش را فدا می‌کند برای اسلام؛ همه انبیاء از صدر عالم تا حالا که آمدند برای کلمه حق برای دین خدا خودشان را فدا کردند پیامبر اکرم آن همه مشقت را کشید و اهل بیت معظم او آن همه زحمات را مکفل شدند و جانبازی‌ها را کردند همه برای حفظ اسلام است. اسلام یک ودیعه الهی است پیش ملت‌ها که این ودیعه الهی برای تربیت خود افراد و برای خدمت به خود افراد هست و حفظ این بر همه کس واجب عینی است یعنی همه مکلف هستیم حفظ کنیم تا آن وقتی که یک عده‌ای قائم بشوند برای حفظ آن که آن وقت تکلیف از همه برداشته می‌شود»

,

از این سخنان امام راحل اهمیت حفظ حکومت اسلامی مشخص می‌شود. این حکومت یک آسیب خیلی جدی می‌تواند داشته باشد و آن زدگی مردم از آن است که مهم ترین عاملی که می‌تواند منجر به این مسأله شود، بی کفایتی، ظلم، دروغ و غیره است. لذا از دست دادن پایگاه اجتماعی و مردمی حکومت بزرگترین گناهی است که می‌تواند متوجه مسئولان جمهوری اسلامی باشد. همان طور که بارها در کتب تاریخ خوانده‌ایم که عامل انقراض حکومت‌ها بی‌کفایتی حکام، ظلم و بی‌عدالتی بوده است.

,

متأسفانه در سال‌های اخیر شاهد این بودیم که شاخص‌های این چنین در کشور ما به واسطه دولت بی‌کفایت تدبیر و امید رشد منفی داشته است و علت آن نیز چیزی نمی‌تواند باشد جز فشار اقتصادی که در اثر بی کفایتی دولت و البته خیانت برخی مسئولان دولتی رخ داده و مشاهده تبعیض و بی عدالتی در کشور به صورتی که فیش چند ده میلیونی برخی مسئولان در این کشور منتشر می‌شود در حالی که عده زیادی از مردم با فقر دست و پنجه نرم می‌کنند و برای تأمین نان شب خود به مشکل خورده‌اند.

,

این که رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای امنیت ملی کشور به تلویزیون بیاید و چشم در چشم مردم عصبانی از گران شدن بنزین بیان کند خودش نیز از این موضوع اطلاعی نداشته است و مردم احساس کنند لبخندهای رئیس جمهور بعد از این صحبت‌ها تمسخر ایشان است، این که رئیس دولت این قدر خود را بالا بداند که در دیدار با یک عده محدود مردم هم از خودروی خود خارج نشود و در بین عموم حضور پیدا نکند، این که مردم بی عدالتی و تبعیض را بین رئیس جمهور و سایر مسئولان دولت ببینند همه این‌ها سبب بی اعتمادی مردم نسبت به حکومت خواهد شد.

,

یکی از اولین و مهمترین وظایف سیدابراهیم رئیسی بعد از کسب آرای مردمی و انتخاب به عنوان ریاست جمهوری اسلامی ایران بازگردان اعتماد مردمی و احیای پایگاه مردمی و سرمایه اجتماعی از دست رفته در دولت قبل است که به دلیل آمدن فشار اقتصادی، اجتماعی و غیره به مردم در اثر بی کفایتی و خیانت مسئولان، مشاهده تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌ها و از این قبیل رقم خورده است.

,

این مأموریت رئیسی نیازمند تلاش مضاعفی نسبت به رؤسای جمهور قبل است چرا که باید مردم در کمترین زمان ممکن ببینند آن چه طی هشت سال در کشور رخ داده است نه از جانب حکومت و نظام اسلامی بلکه از طرف مسئولانی بوده که نقطه اشتراکشان اشرافی گری و تفکر لیبرالی است. رئیسی باید علاوه بر اداره دولت و کشور، این مأموریت مهم را نیز به انجام برساند لذا با کاری بیش از کار عادی یک رئیس جمهور روبرو است لذا می‌بینیم که وی روزهای جمعه را نیز به حضور در بین آحاد مختلف مردم اختصاص داده است.

,

نگاهی به سفرهای استانی روزهای جمعه رئیسی که مشکل دار ترین استان‌ها از لحاظ شرایط معیشتی و رفاهی است، نشان می‌دهد هدف وی نیز همین است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه