اخبار داغ

دبیر فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی:

برنامه‌ریزی‌های نادرست بافت تاریخی را به محل اسکان اتباع تبدیل می‌کند

برنامه‌ریزی‌های نادرست بافت تاریخی را به محل اسکان اتباع تبدیل می‌کند
جوکار دبیر فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی گفت: زمینه اسکان بیشتر شهروندان یزدی در بافت تاریخی فراهم شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، محمدصالح جوکار صبح امروز در دیدار با اعضای هیئت مدیره انجمن مرمت استان یزد اظهار داشت: وقتی بحث از شهرجهانی می‌شود به معنای آن است که تعاریف و شاخصه‌هایی برای آن در نظر گرفته شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی با بیان اینکه وقتی یزد به عنوان شهرجهانی معرفی می‌شود یقینا باید یک سری استانداردها و چهارچوب‌هایی را رعایت کنیم

,

ادامه داد: تعاریف، مولفه‌ها و شاخص‌های شهر جهانی را باید تدوین کرده و اگر می‌خواهیم موفق باشیم در تمام زمینه‌ها مرتبط با این شاخصه‌ها حرکت کنیم.

,

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد خاطرنشان کرد: اینکه صرفا شهر جهانی روی زبان ما باشد و تنها از آن حرف بزنیم هیچ کاری از پیش نمی‌بریم و قطعا برای پیشرفت و توسعه یزد هم تاثیری ندارد؛ در این زمینه لازم است بررسی لازم صورت گرفته و دستگاه‌های مرتبط از جمله شهرداری، میراث و سازمان‌های مردم نهاد و انجمن‌ها برنامه‌ریزی برای این منظور انجام دهند.

,

دبیر فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ارتباط با اقداماتی که باید در زمینه شهر جهانی انجام شود، قرار نیست از تهران تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی شود خاطرنشان کرد: ما باید خودمان اقدام به برنامه‌ریزی و طرح‌ریزی کرده و نتایج را به تهران اعلام کرده و برای انجام آن رایزنی لازم را انجام دهیم.

,

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی افزود: موضوع حفاظت از بافت تاریخی یزد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که اگر حفاظت لازم از این بافت صورت نپذیرد و شاهد تخریب آثار ارزشمند این بافت باشیم چیزی باقی نمی ماند.

,

وی به ضرورت زنده بودن بافت تاریخی و جریان داشتن زندگی در آن تاکید کرد و افزود: برنامه‌ریزی‌های ما باید به گونه‌ای باشد که زمینه‌های حضور در بافت تاریخی برای شهروندان یزدی فراهم شود وگرنه این بافت از حضور شهروندان یزدی تخلیه شده و بیشتر به اسکان اتباع اختصاص پیدا می‌کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه