اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد:

ری؛ نگین درخشان فرهنگ، تاریخ و تمدن ایران زمین

ری؛ نگین درخشان فرهنگ، تاریخ و تمدن ایران زمین
ری را باید به حق نگین درخشان و پرتلالو تاریخ، فرهنگ و تمدن در ایران زمین خواند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز: ری را باید به حق نگین درخشان و پرتلالو تاریخ، فرهنگ و تمدن در ایران زمین خواند، شهرستانی با قدمت و دیرینگی چند هزار ساله و کلکسیونی کم نظیر و بی‌همتا از ظرفیت‌های بکر و نابی که مانندش را نمی‌توان در جای دیگری یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
ری را به حق باید کلکسیونی از آثار فاخر فرهنگی، مذهبی و تاریخی نامید که می‌تواند نقش ممتازی را در توسعه صنعت گردشگری ایفا کرده و عواید فرهنگی و اقتصادی فراوانی را برای منطقه به همراه داشته باشد.
,
 
,
با این وجود باید پذیرفت ری با وجود برخورداری از همه اندوخته‌های گران‌مایه و غنای فرهنگی و مذهبی‌اش اما به تناسب همه این داشته‌ها از توسعه‌یافتگی بازمانده و همچنان با محرومیت‌های زیادی دست به گریبان است.
,
 
,
روز گذشته اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با هدف بازدید میدانی و احصاء ظرفیت‌ها، پتانسیل و البته کمبودها و نقاط ضعف موجود در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی، میراث فرهنگی و گردشگری به شهرستان ری آمدند.
,
 
,
مجلسی‌ها به منظور اطلاع دقیق از فضاها، اماکن و قابلیت‌های موجود در حوزه‌های یاد شده با تشکیل سه کمیته فرهنگی، ورزشی و میراث فرهنگی بازدیدهای میدانی را در دستور کار قرار دادند که از آ «جمله می‌توان به حضور در بقاع متبرکه، اماکن ورزشی، آثار و ابنیه تاریخی اشاره کرد.
,
 
,
اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس قرار است در جلسه‌ای به منظور جمع‌بندی موضوعات، تصمیماتی را در راستای حذف برخی موانع، زمینه‌سازی برای رایزنی‌های با وزارتخانه‌های مربوطه و تسهیل و تسریع اعتبارات با محوریت توجه به پروژه‌ها و اقدامات اولویت‌دار اتخاذ کنند.
,
 
,
اعضای کمیته فرهنگی این کمیسیون بازدید از بقعه مطهر امامزاده عبدالله و حرم مطهر عبدالعظیم حسنی علیهم‌السلام و همچنین موسسه فرهنگی هنری منتظران منجی را در دستور کار داشتند.
,
 
,
بازدید از کتابخانه، موزه تاریخی و کارگاه ساخت ضریح از برنامه‌های این کمیته در برنامه حضورشان در حرم حضرت عبدالعظیم (ع) بود.
,
 
,
بقعه امامزاده عبدالله (ع)؛ کانون فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی
, بقعه امامزاده عبدالله (ع)؛ کانون فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی, بقعه امامزاده عبدالله (ع)؛ کانون فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی,
 
,
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری در جریان بازدید اعضای کمیته تخصصی کمیسیون فرهنگی مجلس از بقعه امامزاده عبدالله‌ علیه‌السلام آموزش گفت: حریم این امامزاده واجب‌التعظیم مدفن بیش از ۴۰۰ تن از علما و مشاهیر و دیگر چهره‌های مشهور سیاسی است.
,
 
,
حجت‌الاسلام سید محمد سیدی با اشاره به وجود قبرستان قدیمی در جوار بقعه امامزاده عبدالله علیه‌السلام که بر قدمت و غنای آن افزوده است، اظهار کرد: کوشیده‌ایم علاوه بر ایفای نقش این بقعه متبرکه در حوزه‌ گردشگری مذهبی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی، از فضاها و صحن‌های همجوار آن برای فعالیت‌های اشتغالزایی، آموزشی، فرهنگی و حوزه سلامت استفاده می‌شود.
,
 
,
وی عنوان کرد: اداره اوقاف کوشیده است با اختصاص صحن‌های اطراف امامزاده برای فعالیت‌های درمانی، کارگاه‌های تولیدی و اشتغالزایی از جمله برای زنان سرپرست خانوار و تلاش برای ایجاد فضاهای آموزشی، فضاهای متروکه اطراف بقعه به نحو مطلوب مورد استفاده قرار گیرند.
,
 
,
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری بر ضرورت همسان‌سازی سطوح صحن‌های همجوار بقعه به منظور تسهیل در تردد زائران تاکید و بیان کرد: با هدف ارائه خدمات درمانی به مردم منطقه، پزشکان افتخاری در تخصص‌های مختلف خدمات درمانی را به محرومان و اقشار کم بضاعت ارائه می‌کنند.
,
 
,
سیدی از نبود پارکینگ عمومی به عنوان مانعی برای دفن اموات در آرامستان حریم امامزاده عبدالله علیه‌السلام یاد و تاکید کرد: درصورت بسترسازی از سوی نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس این اماکن وجود دارد که با خرید و آزادسازی برخی از املاک مجاور، پارکینگ طبقاتی احداث و خدمات‌رسانی به زائران تقویت شود.
,
 
,
منتظران منجی، موسسه‌ای با کارکردهای جهانی
, منتظران منجی، موسسه‌ای با کارکردهای جهانی, منتظران منجی، موسسه‌ای با کارکردهای جهانی,
 
,
مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری منتظران منجی در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی گفت: این موسسه در زمینه تولید محتوا اعم از کتاب، فیلم و کلیپ‌های سخنرانی در حوزه مهدویت تولیداتی را به ۱۴ زبان دنیا دارد.
,
 
,
حجت‌الاسلام محمد شجاعی اظهار کرد: از سویی موسسه جامعه ۳۰ هزار نفری از معلمان را برای انجام فعالیت‌های فرهنگی از جمله در حوزه مهدویت آموزش داده است، تا شیوه‌های اثربخش در حوزه فرهنگی و در بخش بین‌الملل پیاده‌سازی کند.
,
 
,
وی با اشاره به تربیت نیروهای موثر و فعال در حوزه فرهنگی در بخش‌ها و ارکان مختلف، عنوان کرد: به طور مثال جامعه پزشکی ۵۰۰ نفری در داخل و خارج از کشور در حال فعالیت بوده و ارتباطات فرهنگی و آموزشی به ویژه با پزشکان مسلمان در حال برقراری است.
,
 
,
مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری منتظران منجی اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم و کشورهای همسایه مانند عراق و سوریه، فعالیت در مباحث سیاسی، آموزش خانواده و آموزش‌های پیش از ازدواج با هدف تربیت نسل مهدوی را دیگر ابعاد فعالیتی موسسه برشمرد.
,
 
,
شجاعی از فعالیت جامعه طلاب و دانش‌آموزان به عنوان بخش‌هایی دیگر از پیکره نیروی انسانی و اجرای فعالیت‌های فرهنگی فراخور نام برد و افزود: فعالیت‌هایی در بستر فضای مجازی و پلتفرم‌های داخلی و خارجی با عضویت ۴۰۰ هزار نفر در حال انجام است.
,
 
,
وی تصریح کرد: علاوه بر فعالیت کارشناسان و مشاوران حوزوی و دانشگاهی، این موسسه در مباحث معرفتی، حوزه‌های ورزشی، طب اسلامی و سنتی، خدمات‌رسانی به سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی و تدوین و آماده‌سازی متون درسی برای ۵۷ کشور دنیا اقداماتی را انجام داده و در دست اجرا دارد.
,
 
,
مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری منتظران منجی گفت: تولید رسانه‌ای برای شبکه‌های جهانی، خارجی، برخی شبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های تلویزیونی داخلی بخش دیگری از فعالیت‌های موسسه را دربرمی‌گیرد.
,
 
,
شجاعی با انتقاد از سیاست‌های ناصحیح دولت پیشین و نقش آن در کمرنگ شدن فعالیت و یا تعطیلی موسسات فرهنگی، ابراز امیدواری کرد دولت سیزدهم از بسترها و ظرفیت‌های لازم برای تقویت این موسسات بهره ببرد.
,
 
,
وی همچنینی با اشاره به پیش رو بودن ایام پیاده‌روی اربعین حسینی علیه‌السلام از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس خواست از طریق رایزنی با ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت شرایط لازم برای اعزام و حضور طلاب و نیروهای کارآمد فعال در حوزه مهدویت و صلح جهانی و ایجاد پیوند بین مکاتب را فراهم کنند.
,
 
,
 
,
ری کلکسیونی از ظرفیت‌های تاریخی و مذهبی
, ری کلکسیونی از ظرفیت‌های تاریخی و مذهبی,
 
,
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اهداف سفر اعضای کمیسیون از شهرستان ری، گفت: ری از دیرباز با پهنه جغرافیایی و زیستی گسترده و وجود ظرفیت‌هایی همچون آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام قطب فرهنگی مهم کشور در حوزه‌های دینی، مذهبی و تاریخی بوده رو هست.
,
 
,
سید علی یزدی‌خواه اظهار کرد: ری به‌عنوان یکی از ۱۶ کهن شهر تاریخ بشر با قدمت حدود ۸ هزار ساله و موطن و محل دفن بسیاری از علما، خطبا، شعرا و بزرگان و اندیشمندان مذهبی ظرفیت شرگف و بی‌مانند تلقی می‌شود.
,
 
,
وی از ری به عنوان شهری المپیکی با سابقه درخشان مدال‌آوری و پرورش قهرمانان ورزشی یاد و تاکید کرد: تنها اکتفا به حریم حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام کافی است تا بدون برشمردن دیگر جاذبه‌ها و پیشینه غنی و دیرینه فرهنگی و مذهبی، بتوان از ری به عنوان ظرفیتی بی‌مانند یاد کرد.
,
 
,
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: با همه آنچه که گفته شد، شهرستان ری را باید محروم و کم‌نصیب از توسعه‌یافتگی خواند، همچنان که وجود مشکلات و تنگناهای فراوان در حوزه‌های مختلف گواه روشنی بر ا ین ادعا است.
,
 
,
یزدی‌خواه افزود: از این‌رو با دعوت از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس کوشیده‌ایم در وهله اول شرایط را برای درک و روشنی از پتانسیل‌های این شهرستان فراهم کنیم، تا به دنبال آن در تعامل با دیگر وزارتخانه‌ها، نهادها و دستگاه‌های اجرایی در مسیر توسعه زیرساخت‌ها و سرریز اعتبارات و بودجه‌ها حرکت کنیم.
,
 
,
وی ادامه داد: تقویت تجهیزات و بهبود زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی، توسعه بسترهای گردشگری، حرکت در جهت احیای ظرفیت‌ها در حوزه‌های گردشگری مذهبی و تثبیت جایگاه این شهرستان به عنوان یکی از قطب‌های ملی و منطقه‌ای گردشگری از دیگر اهداف است.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه