اخبار داغ

مراسم بدرقه تیم ملی والیبال ناشنوایان با حضور وزیر ورزش و جوانان؛

تیشه گران: سجادی زبان اشاره را از من بهتر بلد است/ سجادی: مدیریت ورزش باید ترکیبی باشد، نه جزیره ای

تیشه گران: سجادی زبان اشاره را از من بهتر بلد است/ سجادی: مدیریت ورزش باید ترکیبی باشد، نه جزیره ای
مراسم بدرقه تیم ملی والیبال ناشنوایان به مسابقات قهرمانی جهان ایتالیا با حضور وزیر ورزش برگزار شد.
[

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراسم بدرقه تیم ملی والیبال ناشنوایان برای اعزام مسابقات قهرمانی جهان ایتالیا با حضور حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در مجموعه فرهنگی ورزشی حاج مصطفی داوودی متعلق به فدراسیون ورزش های ناشنوایان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در این مراسم سجادی با حضور در فدراسیون ناشنوایان از اردوهای تیم های مختلف ورزش ناشنوایان بازدید کرد.

,

در این مراسم مهدی علی نژاد معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش، مهران تیشه گران رئیس فدراسیون ناشنوایان و فرشادان نماینده مجلس و عضو هیات رئیسه فدراسیون نیز حضور داشتند.

,

تعدادی از نمایندگان مجلس، بیژن ذوالفقارنسب پیشکسوت فوتبال و علیرضا رضایی و علی اشکانی قهرمانان سابق کشتی در این مراسم حاضر بودند اما محمد ترکاشوند، سرمربی تیم والیبال ناشنوایان به دلیل فوت برادرش در این مراسم غایب بود. 

,

در حین بازدید مهران تیشه گران، رئیس فدراسیون ناشنوایان عنوان کرد که مجموعه ورزشی که در اختیار این قشر است، مربوط به ۴۵ سال قبل است و حتما نیاز به بازسازی دارد. در حین صحبت‌های مسؤلان فدراسیون در خصوص وضعیت سالن، سجادی چند بار نگاهی به دیوارها و سقف آن انداخت.

,

سجادی در صحبت‌هایش خاطره ای را از هم اتاقی خود در مسابقات صحرانوردی که در سالن حضور داشت برای حاضرین تعریف کرد و از سختی‌های آنها گفت و اشراف خوبی به ورزش ناشنوایان داشت.

, خوبی,

یک نفر صحبت های مسؤلان را برای ناشنوایان منتقل می‌کرد.

,

مسابقات از اول تا دهم مهرماه برگزار می شود و تیم ملی والیبال ناشنوایان ٣٠ شهریور ماه به ایتالیا اعزام خواهد شد.

,

 

,

*تیشه گران: سجادی از من بهتر زبان اشاره را بلد است

, *تیشه گران: سجادی از من بهتر زبان اشاره را بلد است, *تیشه گران: سجادی از من بهتر زبان اشاره را بلد است,

مهران تیشه گران رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان در مراسم بدرقه تیم ملی والیبال ناشنوایان اظهار داشت: سالهای دور به عنوان یک دونده از سال ۶۳ با سجادی بودیم. از نمایندگان و رییس جمهور بابت این اطمینان به جامعه ورزش برای استفاده از یکی از تحصیلکردگان و قهرمانان این جامعه که داشتند، تشکر می کنم. امیدوارم او با تجربیاتش در عرصه مدیریت و ورزش تصمیمات درستی برای ورزش بگیرد.‌ جامعه ورزش هم یار و یاور اوست چون او از خانواده ورزش است. او هرجا که می رود تا بازدید کند، وقتی برایش گزارش می دهند او خود بهتر از جریانات آن رشته خبر دارد. امیدوارم روز به روز با کمک معاونینش و حمایت نمایندگان در کار خود موفق باشد.

,

وی افزود: سجادی از من بهتر زبان اشاره را بلد است و باعث افتخار ماست. در ورزش ناشنوایان ما در سطح جهان مشکل رنکینگ نداریم. ۴ رشته ورزشی در اردو هستند. میزبان کاراته و تکواندو جهانی هستیم. در ۳ رقابت شرکت کردیم، در کشتی نایب قهرمان ۴ رده شدیم، در استانبول برای حضور در المپیک اول آسیا شدیم. مشکلاتی در زمینه امکانات داریم. از لحاظ اعتباری مثل یک فدراسیون خیلی کوچک هستیم.

,

او در خصوص حضور نمایندگان گفت: حامی اصلی ناشنوایان همین نمایندگان حاضر در مراسم به خصوص فرشادان است. اصلی ترین مشکل آنها پاداش و معیشت آنهاست.

,

تیشه گران پیرامون پاداش ناشنوایان تاکید کرد: در گذشته اگر ۱۰۰ درصد قهرمانان عادی پاداش می‌گرفتند، ناشنوایان ۱۷ درصد دریافتی داشتد اما در زمان سلطانی فر به ۶۰ درصد رسید. هیچ فرقی بین این عزیزان و قهرمانان عادی نیست. از سجادی می خواهم پاداش آنها را بدهد.

,

او درخصوص استخدام کردن ناشنوایان بیان داشت: یک پارالمپیکی و یک المپیکی می‌تواند استخدام شود اما قهرمانان ناشنوایان ما حمایت نمی‌شوند چون ما جزو IOC و IPC نیستیم. مجموعه ۱۵ هزار متری ای که داریم برای ۴۵ سال پیش است. هر ۱۵ سال قرارداد تمدید می‌شود اما ۳ سال پیش به حالت ۵ ساله تغییر یافت. تنها خانه ناشنوایان کشور همین‌جاست.

, IOC, IPC,

تیشه گران با گلایه از کمبود امکانات تصریح کرد: در سطح کشور اما امکانات به اندازه کافی نیست. از سجادی و معاونت استانهایش می خواهم به مدیران دستور دهد طبق ماده ۸۸ به ما امکانات بدهند. ۷ سال هست که در خدمت این عزیزان هستم اما به اندازه سجادی زبان اشاره را بلد نیستم. مسابقات جهانی والیبال ایتالیا را در پیش داریم و امروز با حضور وزیر و نمایندگان مجلس بدرقه کننده آنان هستیم. ما هم دومی هم سومی المپیک ناشنوایان را داریم.

,

وی درمورد ظرفیت سالن ۱۵ هزار نفری گفت: از اردبیهشت هزاران نفر اردو داشتیم. امیدوارم قول هایی که اینجا به ناشنوایان می‌دهیم را بتوانیم با موفقیت انجام داده و صندلی را به دوستان بعدی بسپاریم. امیدوارم روزی شاهد شکوفایی بیشتر ورزش کشور با حضور سجادی باشیم.

,

 

,

*فرشادان: ورزش ناشنوایان تربیت بدنی کوچکی با ۱۷ ورزش است

, *فرشادان: ورزش ناشنوایان تربیت بدنی کوچکی با ۱۷ ورزش است, *فرشادان: ورزش ناشنوایان تربیت بدنی کوچکی با ۱۷ ورزش است,

فرشادان نماینده مجلس و عضو هیئت رئیسه فدراسیون ناشنوایان در این مراسم اظهار داشت:  قهرمانانی که اینجا هستند، مسیر پر پیچ و خمی را برای قهرمانی طی کردند. آنها به خاطر محدودیتی که داشتند، در خانواده و جامعه منزوی بودند. اما بر این محدودیت غلبه کردند و سپس وارد عرصه ورزش شدند. آنها الگویی برای جامعه ورزش و جامعه ناشنوایان ما هستند. جا دارد از آن‌ها بابت اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران در عرصه های جهانی قدردانی کنم. زمانی که وارد کار شدیم، قول دادیم هیچ مسابقه ای به دلیل محدودیت مالی کنسل نشود. ۸ الی ۹ مسابقه در سطح جهانی برگزار کردیم.

,

وی افزود: باید از زحمات تیشه گران با وجود کمبود ها و ناملایمتی ها قدردانی کرد. ورزش ناشنوایان به نوعی تربیت بدنی کوچکی با ۱۷ ورزش است.

,

عضو هیات رئیس فدراسیون ناشنوایان با درخواست از وزیر ورزش و جوانان گفت: از سجادی می‌خواهم پاداش آنها که بسیار کم است را افزایش دهد. اگر بنا بر اهتزاز پرچم کشور باشد، این ناشنوایان هم همان کار را مثل پارالمپیکی ها و المپیکی ها می کنند. این ورزشکاران مشکل شغل دارند. در گذشته با هماهنگی مجلس و وزارتخانه ها، ناشنوایان را در ارگان ها استخدام کردیم. با وزیر قبلی کار صحبت کردیم و با وزیر فعلی کار نیز صحبت خواهیم کرد.

,

فرشادان با اشاره به مشکلات زیرساخت در ورزش ناشنوایان تاکید کرد: این مجموعه ورزشی ۴۵ سال عمر دارد اما امنیت کافی ندارد و نیاز به مرمت دارد. از سجادی خواهشمندم به ما کمک کند. یکی از مشکلات ورزش ما ماده ۸۸ است که ورزشکاران ناشنوا را با محدودیت روبرو کرده چون سالن ها خصوصی شده و دیگر به ما نمی‌دهند. ای کاش در بعضی استان ها وزارت سالن ها را در اختیار خود نگه دارد تا ما عرصه ای برای تمرین این ورزشکاران داشته باشیم.

,

وی در پایان افزود: ورزشکاران بعد از انتخاب سجادی که از جنس ورزش است خوشحال شدند و حامی او بودند و اطمینان می‌دهم که از سجادی در مسیر اعتلای ورزش حمایت می کنیم. از سجادی می‌خواهم باز هم به اینجا سر بزند تا مشکلات ناشنوایان را به طور کامل ببیند و در جریان آن قرار گیرد.

,

 

,

*سجادی: مدیریت ورزش باید ترکیبی باشد، نه جزیره ای

, *سجادی: مدیریت ورزش باید ترکیبی باشد، نه جزیره ای, *سجادی: مدیریت ورزش باید ترکیبی باشد، نه جزیره ای,

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در مراسم بدرقه تیم ملی والیبال ناشنوایان اظهار داشت:  برای اینکه خیال تیشه گران، نمایندگان و همکاران خودم در وزارت ورزش راحت شود، باید بگویم که من ۲۳ سال به عنوان استاد دانشگاه تدریس می‌کنم. در ۱۰ سال اول تدریس، من، مشغول تدریس ورزش‌های جانبازان و معلولین بودم که بخشی از آن معلولین حسی هستند که ‌می‌شود همان ناشنوایان. باید بگویم که یکی از سخت ترین نوع معلولیت ها را ناشنوایان دارند. وقتی یک اردو می‌گذاریم، هدف آن یادگیری است. بخشی از یادگیری در شنیدن است و در این عرصه ورزشکاران در یادگیری و مربیان در یاد دادن و آموزش آنها دچار سختی های زیادی می‌شوند. 

,

وی افزود: برخی معلولیت ها بخاطر، حوادث بوده، برخی اکتسابی، برخی ارثی بوده و برخی به دلیل بیماری ها بوده اما همه تنوع های معلولیت طبیعی بوده و در جوامع بشری وجود دارد. یک آمار در سازمان بهداشت جهانی وجود دارد مبنی بر این که ۱۰ درصد جوامع بشری از یکی از انواع معلولیت ها رنج می‌برند. اما نکته ای که در گزارش سازمان بهداشت جهانی وجود دارد این است که ۸۰ درصد این ۱۰ درصد در آفریقا، آسیا و کشورهای توسعه نیافته هستند. کشورهای پیشرفته از این نوع محدودیت ها کمتر رنج می‌برند. این نیاز به توجه مضاعف دارد و یکی از راه های مقابله، کنترل، فرهنگ سازی و بهبود این آمار بر اساس تحقیقات، ورزش است.

,

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به نقش ورزش در حوزه معلولین ادامه داد: ورزش ۶ نوع هدف برای آنها دارد. عامل تجدید پیوندهای اجتماعی‌ست. خیلی از معلولین نمی‌خواهند در جامعه دیده شوند، ورزش عامل نشاط بخشی آنهاست، عامل هماهنگی ارگان های بدنی آنهاست چون معلولین معمولا کم تحرکند. ما ۳۰۰ هزار نفر ناشنوای ورزشکار داریم. با بروز یک معلولیت ما بخشی از توانمندی خود را از دست می‌دهیم، ورزش می‌تواند به بهبود، حفظ و ارتقای آن ناتوانی کمک کند. مهم ترین هدف ورزش در میان معلولین بخش انگیزه دادن و اعتماد به نفس دادن به معلولین است. طبق کنوانسیون جهانی که می گوید همه احاد مردم حق زیستن دارند و باید در جهت زیستن مردم گام برداریم. قبل از انتخابم به عنوان وزیر ورزش، تیشه گران به عنوان یک دوست با من در ارتباط بود. ما از سال ۶۴ باهم می‌دویدیم. او همه جریانات فدراسیونش را به منی که هیچ کاره بودم، می گفت و با خوشحالی پیگیر کارهای آنها بود.

,

سجادی در ادامه خطاب به ورزشکاران ناشنوا گفت: الان دوران خوشی هاست، بعد از دوران افتخارآفرینی یک زندگی عادی آغاز می شود. برای آینده شما باید به فکر باشیم. بنده به عنوان متولی شما باید مکان ورزشی ناشنوایان را مرمت کنم. می‌دانم که یک مکان ورزش آن‌هم در شرق تهران کم است. در حال تلاش برای واگذاری ها به صورت آسان تر هستیم و برای آن آمادگی داریم. در تلاش خواهیم بود در کل کشور اماکنی برای ورزش ناشنوایان داشته باشیم. ۲۸ هزار مکان ورزشی در کل کشور داریم، از این همه مکان یک مکان در هر استان به ناشنوایان نمی‌رسد؟

,

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به بحث زیرساخت ها بیان کرد: به نمایندگان مجلس گفتم که مدیریت ورزش باید ترکیبی باشد نه اینکه جزیره ای باشد. یعنی اینکه همه امکانات و اماکن ورزشی در وزارت ورزش و در سایر دستگاه ها به صورت ترکیبی استفاده کنیم تا همه آنها در خدمت مردم باشد. باید هر کسی که در جمهوری اسلامی مایل به استفاده از اماکن ورزشی است، دسترسی به آنها را داشته باشد و این نیازمندی یک هنرمندی است. با هر وزیری که لازم باشد، جلسه خواهم گذاشت تا از این امکانات استفاده کنیم. بر این تلاش هستیم که از امکانات موجود به درستی استفاده کنیم و آنها را مرمت کنیم نه این‌که ساختمانی نیمه کاره اضافه کنیم.

,

وی در پایان گفت: امیدوارم شما ورزش‌کاران ناشنوا در مسابقات بین المللی دچار آسیب و اذیت نشوید. اینکه تیشه گران اشاره کرد من زبان ناشنوایان را بلدم. در سال ۱۳۷۲ در مسابقات قهرمانی آسیا از دوست خوبم امید سعیدی یاد گرفتم و قدردان او هستم. به یاد دارم که او هم سختی های زیادی در این زمینه داشت. ما فقط باید ناشنوایان، نابینایان، دیگر معلولین و افراد دارای محدودیت را درک کنیم تا زندگی بهتری داشته باشیم. به همین راحتی همه مشکلات حل خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه