اخبار داغ

پیگیری سوژه مردمی؛

گلایه از اوضاع نابسامان ویزیت بیماران کرونایی/ از تجمع بیماران در مطب پزشکان عفونی تا لغوشدن ویزیت‌ها به دلیل نبود پزشک

گلایه از اوضاع نابسامان ویزیت بیماران کرونایی/ از تجمع بیماران در مطب پزشکان عفونی تا لغوشدن ویزیت‌ها به دلیل نبود پزشک
بیماران کرونایی از عدم‌حضور پزشکان عفونی در درمانگاه ولیعصر(عج) بیرجند و لغو ویزیت و معاینه پزشکی گلایه دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان،با شیوع بیماری کرونا، شاید میزان مراجعه به پزشک و معاینه پزشکی، چند برابر نسبت به شرایط عادی قبل، افزایش یافته باشد. با توجه به اینکه این بیماری از ابتدای شیوع تاکنون، چهره های مختلفی از خود نشان داده و هر بار با سویه های جدیدی، افرادی را به خود مبتلا و مردم را در درمان سردرگم کرده است، بهترین راه مراجعه به پزشک است. بخصوص در شرایط فعلی و پیک پنجم با سویه دلتا که شیوع این بیماری سریعتر، علائم آن شدیدتر و میزان مرگ و میر هم بیشتر شده است. علاوه بر آن با توجه به اینکه در بیشتر موارد فوت کرونایی، پزشکان علت مرگ را مراجعه دیرهنگام به پزشک عنوان می کنند، مبتلایان کرونایی باید به موقع به پزشک مراجعه کنند تا شرایط بیماری آنها وخیم تر نشود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

اما گویا متاسفانه شرایط معاینه این بیماران در بیرجند مناسب نیست که این موضوع داد بسیاری از بیماران و خانواده ها را درآورده است. 

,

انباشت بیماران کرونایی در مطب پزشکان عفونی

, انباشت بیماران کرونایی در مطب پزشکان عفونی,

امینی یکی از شهروندان بیرجندی در این خصوص در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: بنده برای دریافت نوبت ویزیت به مطب یکی از پزشکان عفونی بیرجند مراجعه کردم، اما وقتی به داخل ساختمان مطب رفتم، با درب بسته مطب و تعداد زیادی از بیمارانی مواجه شدم که از ساعت یک بعدازظهر برای دریافت نوبت مراجعه کرده بودند، اما بعد از دو سه ساعت همچنان در انتظار باز شدن درب مطب و دریافت نوبت بودند.

,

وی افزود: این در حالی است که بسیاری از این افراد که داخل این محیط انباشته شده بودند، مبتلا به کرونا بودند و با توجه به اینکه فضای ساختمان کوچک بود و تهویه هم نداشت، قطعا این شرایط باعث آلودگی محیط و ابتلای سایر افراد به کرونا می شد، اما متاسفانه گویا این موضوع برای کسی اهمیتی ندارد که رسیدگی نمی شود.

,

عدم رعایت فاصله اجتماعی در مطب ها

, عدم رعایت فاصله اجتماعی در مطب ها,

یکی دیگر از شهروندان نیز در گفتگو با خبرنگار خاورستان، بیان کرد: متاسفانه مطب پزشکان به عنوان یکی از محل های آلوده و انتشار ویروس کرونا تبدیل شده است.

,

وی افزود: در سیاری از مطب ها، اصلا اصول و پروتکل های بهداشتی رعایت نمی شود و تعداد زیادی از بیماران بدون رعایت فاصله اجتماعی، در یک فضای کوچک جای داده می شوند. حتی خود پزشکان هم در هنگام ویزیت، چندین بیمار را با هم به داخل اتاق معاینه دعوت می کنند

,

سردرگمی بیماران کرونایی با نبودن پزشکان عفونی در بیمارستان

, سردرگمی بیماران کرونایی با نبودن پزشکان عفونی در بیمارستان,

هاشمی یکی دیگر از شهروندان بیرجندی هم در گفتگو با خبرنگار خاورستان، بیان کرد: اخیرا به دلیل ابتلا به بیماری کرونا، از درمانگاه بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند، برای ویزیت پزشک عفونی نوبت گرفتم. 

,

وی افزود: اما علی رغم نوبت دهی قبلی برای معاینه بیماران کرونایی، از درمانگاه با بیماران تماس گرفته شد که پزشکان عفونی این درمانگاه تا آخر هفته در مرخصی هستند.

,

هاشمی گفت: مگر برنامه ریزی این بیمارستان بر چه اساسی است که طی این روزها هیچ پزشک عفونی در بیمارستان حضور ندارد؟ با این وضعیت نابسامان، تکلیف بیماران کرونایی بخصوص بیمارانی که شرایط مناسب و حال مساعدی ندارند، چیست؟ 

,

استفاده از ظرفیت پزشکان داخلی برای ویزیت بیماران کرونایی

, استفاده از ظرفیت پزشکان داخلی برای ویزیت بیماران کرونایی,

دکتر محمودی راد رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند در این خصوص گفت: روز دوشنبه و سه شنبه این هفته آقایان دکتر عابدی و ضیایی، به دلیل مشکلاتی؛ امکان حضور در بیمارستان را نداشته اند. به همین دلیل درمانگاه این بیمارستان به بیمارانی که از قبل برای ویزیت پزشکان عفونی نوبت داشته اند، اعلام کرده که این پزشکان در بیمارستان حضور ندارند، ولی همکاران پزشک داخلی که بیماران کرونایی را ویزیت می کنند، در درمانگاه حضور دارند.

,

وی افزود: در بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند، بیماران کرونایی توسط پزشکان عفونی و داخلی ویزیت می شوند، چرا که ویزیت حدود 200 بیمار کرونایی توسط چهار نفر پزشک عفونی امکان پذیر نیست.

,

وی گفت: بر این اساس اگر پزشکان عفونی حضور نداشته باشند، اما پزشکان داخلی در درمانگاه حضور داشته و جایگزین هستند و امکان معاینه وجود دارد.

,

وی بیان کرد: 4 پزشک عفونی و 20 متخصص و فوق تخصص داخلی با بیمارستان ولیعصر(عج) به صورت تقسیم کار، همکاری می کنند. برای معاینه بیماران کرونایی، علاوه بر 4 پزشک عفونی، 8-10 نفر از پزشکان داخلی؛ از جمله خودم، کمک می کنند.

,

با گذشت حدود 20 ماه از شیوع بیماری کرونا، در حالی مردم از  شلوغی مطب پزشکان بخصوص پزشکان عفونی و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی گلایه دارند که باید تاکنون تدابیر مناسبی در این خصوص از جمله نوبت دهی مجازی اندیشیده می شد. چرا که با شرایط فعلی یک فرد بیمار کرونایی با توجه به حال نامساعدش، امکان معطلی و انتظار چند ساعته در مطب پزشک را ندارد و اگر فرد سالمی هم برای دریافت نوبت برای بیمارش مراجعه کند، با این شرایط؛ قطعا باید بیمار به خانه برگردد.

,

در مورد گلایه دیگر بیماران مبنی بر عدم حضور پزشکانی عفونی در درمانگاه بیمارستان و لغو ویزیت پزشکان، انتظار است که با برنامه ریزی مناسب، شرایطی ایجاد نشود که هیچ پزشک عفونی در بیمارستان حضور نداشته باشد و یک بیمار علاوه بر دردی که می کشد، برای مراجعه به پزشک و معاینه شدن هم سردرگم و معطل بماند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه