اخبار داغ

وزیر بهداشت:

مجوز تولید داخلی پنج واکسن کرونا داده شد/ رکورد تزریق هفتگی در جهان را می‌شکنیم

مجوز تولید داخلی پنج واکسن کرونا داده شد/ رکورد تزریق هفتگی در جهان را می‌شکنیم
وزیر بهداشت از افزایش حجم ورود واکسن در کنار تامین واکسن های داخلی کرونا خبر داد و گفت: این هفته ایران رکورد تزریق هفتگی واکسن کرونا را در جهان خواهد شکست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهرام عین اللهی اظهار کرد: هم اکنون رکورد تزریق هفتگی واکسن در اختیار آلمان با تزریق ۵ میلیون دُز در یک هفته است، که این هفته این رکورد را می شکنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وزیر بهداشت گفت: اگر تولید داخل ما کافی بود واکسن وارد نمی کردیم اما چون شروع کار است و حجم زیادی واکسن احتیاج داریم به طوری که ۶۰ میلیون جمعیت باید واکسینه شوند و اگر ضرب در دو شود، ۱۲۰ میلیون دُز و اگر بچه ها هم بخواهند واکسینه شوند ۱۴۰ میلیون دُز واکسن احتیاج داریم؛ بنابراین برای ما زمان خیلی مهم است چرا که اگر امروز واکسن بزنیم بهتر از فردا است.
,
 
,
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، عین اللهی در ادامه گفت: متاسفانه موج پنجم باعث غم و اندوه مردم شد و هم اکنون تلاش می شود با کمک نیروهای وزارت بهداشت، دانشجویان و مردم به سرعت واکسینه شوند.
,
 
,
وزیر بهداشت با اشاره به تلاش ها برای تامین واکسن کرونای مورد نیاز مردم، گفت: در دولت جدید مجوز تولید داخلی پنج واکسن کرونا سیناژن، رازی، پاستور، فخرا و برکت داده شده است.
,
 
,
وی درباره دلایل افزایش بی سابقه ورود محموله های جدید واکسن کرونا به کشور گفت: من هیچ وقت درباره گذشته صحبت نمی کنم بلکه صحبت من درباره آینده است و از وقتی که نمایندگان به ما رأی اعتماد دادند و تکلیف به دوش ما افتاد شبانه روز برای تامین واکسن کار کردیم.
,
 
,
وزیر بهداشت افزود: مهمترین مسأله که باعث موفقیت شد تلاش های شخص رییس جمهور، معاون اول، بانک مرکزی و سایر وزارتخانه ها بود و این همکاری و همدلی موجب شد که شاهد ورود محموله های جدید واکسن به کشور باشیم .
,
 
,
عین اللهی با اشاره به صدور مجوزهای اضطراری برای استفاده از واکسن های داخلی کرونا، گفت: در بحث مجوزهای اضطراری به تولیدات داخلی باید به این مساله اشاره کرد که تا قبل از دولت جدید تنها ”واکسن برکت“ مجور تولید و مصرف داخلی داشت اما امروز ما شاهد هستیم که پنج مرکز ما از جمله سیناژن، رازی، پاستور، فخرا مجوز تولید داخلی دریافت کردند و همین موضوع باعث می شود که کشورهای دیگر از این فرصت استفاده کنند و بیشتر راغب ورود واکسن به کشور ما باشند.
,
 
,
وزیر بهداشت در پاسخ به سوال دیگری درباره آخرین اخبار واردات واکسن به کشور گفت: همانطور که قبلا قول داده شده تا پایان شهریور ۵۰ میلیون دوز وارد می شود و در مهر ۴۰ میلیون دوز دیگر وارد می کنیم البته این میزان واردات علاوه بر تولیدات داخلی است و ما سعی می کنیم که همه مردم واکسن را دریافت کنند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه