اخبار داغ

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان:

وعده های اورژانس کشور در اصفهان به زودی محقق خواهد شد/ مطالبات کارکنان در دست بررسی است

وعده های اورژانس کشور در اصفهان به زودی محقق خواهد شد/ مطالبات کارکنان در دست بررسی است
رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: سازمان اورژانس کشور وعده مساعدت برای احداث دو پایگاه هوایی دیگر را به استان اصفهان داده و فراهم سازی ۳۵ تا ۵۰، موتورلانس برای اصفهان نیز یکی از وعده‌های اورژانس کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ غفور راستین ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت سالروز تأسیس اورژانس پیش بیمارستانی و مرکز فوریت‌های پزشکی، اظهار کرد: ۲۶ شهریورماه روز فوریت‌های پزشکی است و از این فرصت استفاده می‌کنم تا از مجموعه اورژانس پیش بیمارستانی از دور ترین نقطه تا مرکز  استان پایگاه های شهر اصفهان نیروهای اورژانس پیش بیمارستانی، تکنسین کارشناس پرستاری و کارشناس فوریت های پزشکی که همانند سربازان خط مقدم جبهه سلامت در مقابل کرونا ایستادند و با ایثارگری جان خودشان را به خطر انداختند تا جان یک نفر را نجات دهند  تشکر میکنم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

* بعضی از کارکنان اورژانس ۱۰ بار در هر روز با بیماران کرونایی برخورد می کنند

, * بعضی از کارکنان اورژانس ۱۰ بار در هر روز با بیماران کرونایی برخورد می کنند, * بعضی از کارکنان اورژانس ۱۰ بار در هر روز با بیماران کرونایی برخورد می کنند,

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان افزود: این سعادت نصیب هر کسی بجز افراد خاص نمی شود، بعضی از کارکنان اورژانس حدود  ۱۰ بار در هر روز  با بیماران کرونایی برخورد می کنند تا آن‌ها را به مراکز درمانی انتقال دهند، این باعث شده که همکاران ما جانشان را در طبق اخلاص بگذارند،  تاکنون ۳۷۵ نفر از مجموعه ۷۰۰ نفری پرسنل اورژانس اصفهان به کرونا مبتلا شده و دو نفر از این افراد به شهادت رسیدند.

,

وی ابراز داشت: در سال ۱۳۹۹، با وجود ۱۵۰ پایگاه، ۲۳۵ هزار مأموریت انجام شد که این تعداد در قبال یک میلیون امدادخواهی بوده است، با حداکثر توان اورژانس، تنها ۲۵ درصد از امدادخواهی‌ها به اعزام اورژانس منجر شده و مابقی توسط دیسپاچینگ مشاوره می‌شوند، مأموران دیسپاچینگ، در ۲۴ ساعت چهار هزار تلفن را پاسخگو هستند و وظیفه دارند از بین این تماس‌ها موارد ویژه را برای اعزام آمبولانس انتخاب کنند، از مجموعه اعزام‌های سال گذشته ۱۸۰ هزار مورد غیر ترومایی و حدود ۸۰ هزار نفر، حوادث ترافیکی بوده است.

,

*انتقال بیش از ۵۰۰ بیمار در هر روز از اورژانس به مراکز درمانی

, *انتقال بیش از ۵۰۰ بیمار در هر روز از اورژانس به مراکز درمانی, *انتقال بیش از ۵۰۰ بیمار در هر روز از اورژانس به مراکز درمانی,

راستین خاطر نشان کرد: از اسفند سال ۹۸ تا امروز ۲۷ هزار و ۵۰۰ بیمار کرونایی به بیمارستان‌ها منتقل شده که حدود ۱۵ درصد کل مأموریت‌های اورژانس را شامل می‌شود، در پیک اخیر کرونا در اصفهان بیش از ۵۰۰ بیمار در هر روز به مراکز درمانی منتقل می‌شدند، ۱۴۵ هزار مأموریت از ابتدای امسال تاکنون انجام شده که ۸۰ هزار نفر غیرتصادفی و بیش از ۶۰ هزار نفر نیز بیماران حوادث بوده است.

,

*اورژانس هوایی در کمک اورژانس زمینی

, *اورژانس هوایی در کمک اورژانس زمینی, *اورژانس هوایی در کمک اورژانس زمینی,

وی مطرح کرد: پایگاه اورژانس هوایی اصفهان نیز در کنار اورژانس زمینی فعال است، البته برای اورژانس به مدیکوپتر نیازمندیم که اکنون فقط هلیکوپتر در اختیار داریم که توان پرواز در شب ندارد، سال گذشته ۳۶ پرواز، با ۵۶ بیمار مصدوم انجام شد که انتقال و درمان آنان کاملاً موفقیت‌آمیز بوده و در سال جاری نیز ۱۸ پرواز و ۲۸ بیمار داشته‌ایم که این امدادرسانی‌ها موفقیت‌آمیز بوده است.

,

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان بیان کرد: امیدوارم سهم بالگردهای استان اصفهان بیش از یک مورد شود، سازمان اورژانس کشور وعده مساعدت برای احداث دو پایگاه هوایی دیگر را به استان اصفهان داده و فراهم سازی ۳۵ تا ۵۰، موتورلانس برای اصفهان نیز یکی از وعده‌های اورژانس کشور است، هنوز هم در برخی از مناطق از جمله مسیر ۹۰ کیلومتری انارک چوپانان، با کمبود پایگاه مواجه هستیم.

,

*کمبود پایگاه اورژانس در اصفهان

, *کمبود پایگاه اورژانس در اصفهان, *کمبود پایگاه اورژانس در اصفهان,

وی اضافه کرد: هنوز نسبت به جمعیت در کلانشهر اصفهان و جاده‌های ترانزیتی شرق اصفهان با کمبود پایگاه اورژانس مواجه هستیم، نیروهای اورژانس سربازان خط مقدم جبهه سلامت هستند، مطالبات پرسنل اورژانس امروز به رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفته و وعده مساعدت برای پرداخت مطالبات به حق این افراد داده شده است. حق غذای پرسنل یکی از این مطالبات بود که به دلیل پیگیری نشدن، پرداخت نشده بود که اکنون وعده پرداخت آن داده شده است.

,

راستین اعلام کرد: فوق‌العاده ویژه کادر درمان شامل نیروهای شرکتی اورژانس نشد، با پیگیری‌های انجام شده از ابتدای شهریورماه سال جاری، فوق‌العاده ویژه به نیروهای شرکتی اورژانس نیز پرداخت خواهد شد، در ۱۵۰ پایگاه اورژانس، ۳۰۰ دستگاه آمبولانس فعال بوده، ۳۰ دستگاه آمبولانس اسقاط شده که به دنبال بازسازی آنها هستیم. همچنین دو دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز آماده خدمت‌گذاری هستند.

,

*مطالبات عقب مانده‌ کارکنان به زودی محقق خواهد شد

, *مطالبات عقب مانده‌ کارکنان به زودی محقق خواهد شد, *مطالبات عقب مانده‌ کارکنان به زودی محقق خواهد شد,

وی تصریح کرد: بعضی از همکاران اورژانس به دنبال مطالباتشان هستند، صحبت های بعضی از آن ها کاملا به حق است و در هفته های  آینده  بررسی می‌شود،  و از بودجه دانشگاه پرداخت خواهد شد، اما بعضی از مطالبات زمان نیاز دارد،  پیگیر حقوق  پرسنلی هستیم که برای عده‌ای از آن‌ها حقوقشان در سال ۱۳۹۹  صرفا از  ماه های مهر آبان پرداخت شد و فکر می‌کردیم روتین پرداخت می‌شود اما باید عملکرد تحویل می دادند تا پرداخت می‌شد، و الان به دنبال پیگیری این مطالبات هستیم، بعضی‌ها  فکر می‌کنند  مطالباتشان  قانونی است  اما بعضی اتفاقات آن‌ها را غیر قانونی می‌کنند، ولی این اتفاق شامل نیروی شرکتی نشد، چرا که کار ها حجمی بود و شامل قرارداد نمی‌شد طبق بررسی ها گفتند که چند ماه دیگر بعضی  قرارداد ها تمام می‌شود و پیگیری ها محقق خواهد شد.

,

*اورژانس نیازمند جذب نیروهای شرکتی

, *اورژانس نیازمند جذب نیروهای شرکتی, *اورژانس نیازمند جذب نیروهای شرکتی,

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان بیان کرد: تا امروز کلنگ ۴۲ پد بالگرد زده شده که ۱۸ مورد بهره‌برداری شده و مابقی تا ۸۰ درصد پیشرفت داشته است، وجود پد برای بالگرد الزامی است و از به خطر افتادن جان نیروها جلوگیری می‌کند، ریاست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرده است تا زمانی که کمبود نیرو وجود داشته باشد از نیروهای شرکت جذب و استخدام خواهد شد، تاکنون دو بار فراخوان داده شده و از ۱۰۰ نفر ثبت‌نامی، ۲۰ نفر واجد شرایط بودند، بنابراین مجوز استخدام در اورژانس اصفهان وجود داشته اما متقاضی آن نیست.

,

وی خاطر نشان کرد: افراد واجد شرایط می‌توانند به اورژانس اصفهان مراجعه کرده و در اولین فرصت در قالب نیروهای شرکتی مشغول به کار شوند. اکنون نیروی انسانی اورژانس با حداکثر توان مشغول به کار است، امید است مردم شرایط پیشگیری از ابتلاء به کرونا را رعایت کنند تا همکاران ما نیز کمی استراحت کنند.

,

*راه اندازی اورژانس ویژه بانوان در سال های آینده

, *راه اندازی اورژانس ویژه بانوان در سال های آینده, *راه اندازی اورژانس ویژه بانوان در سال های آینده,

راستین یادآور شد: تعداد نیروهای اورژانس اصفهان بر اساس استاندارد موجود کمتر از ۵۰ درصد نیروی مورد نیاز است که میزان کار نیروهای موجود را دو برابر کرده است. متقاضی کار در اورژانس پیش بیمارستانی کم است، لازم است برای انتخاب رشته دانشگاهی کدهای بیشتری تعریف شود تا این کمبود برطرف شود. مجوز استخدام ۲۲۶ نیروی شرکتی در اورژانس اصفهان وجود داشته و اکنون ظرفیت استخدام بیش از ۱۰۰ نیرو را داریم. با جذب نیروهای خانم از بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در دو سال آینده اورژانس ویژه بانوان نیز راه‌اندازی خواهد شد.

,

وی ادامه داد: از ۲۶ شهریورماه هر تماسی که با اورژانس گرفته شود، مکان تماس گیرنده در اتاق فرمان قابل رؤیت بوده و متناسب با آن امدادرسانی می‌شود و در این راستا اگر کسی آدرسی بلد نباشد هیچ مشکلی ایجاد نمی‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه