اخبار داغ

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان:

وابستگی ۸۰ درصدی به منابع حکایت از عدم دانش بنیان شدن اقتصاد دارد/ تحقق اقتصاد دانش بنیان به زیرساخت‌ نیاز دارد

وابستگی ۸۰ درصدی به منابع حکایت از عدم دانش بنیان شدن اقتصاد دارد/ تحقق اقتصاد دانش بنیان به زیرساخت‌ نیاز دارد
حسین مهرابی گفت: وقتی ترکیب رشد اقتصادی در ایران و استان کرمان ۸۰ درصد متکی بر استفاده از منابع است، یعنی اقتصاد دانش‌بنیان جایگاه خود را پیدا نکرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، حسین مهرابی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان شامگاه چهارشنبه در اختتامیه اولین رویداد استانی "استان آپ" اظهار کرد: آنگونه که شایسته است از ظرفیت‌های استان در بخش‌های معادن، صنایع، کشاورزی، گردشگری و صنایع مرتبط با آنها در استان کرمان بهره برداری نشده است.

وی افزود: اقتصادهای دنیا با سرعت بیشتری از رشد منابع محور به سمت رشد دانش ‌محور در حرکت هستند، افزایش سهم خدمات در اقتصاد و افزایش سهم بهره‌وری در رشد اقتصادی نمونه ای از این حرکت است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان  ابرازکرد: نرخ بیکاری و پایین بودن بهره‌وری در قشر تحصیلکرده نشان از پایین بودن دانش بنیانی اقتصاد ایران است.

مهرابی بیان کرد: وقتی ترکیب رشد اقتصادی در ایران و استان کرمان ۸۰ درصد متکی بر استفاده از منابع است، یعنی اقتصاد دانش‌بنیان جایگاه خود را پیدا نکرده است.

وی یادآور شد: باید توجه داشت که در اقتصادهای منابع محور امیدی به ایجاد جهش‌های چشمگیر نیست، حرکت هایی در راستای اقتصادهای دانش بنیان در استان کرمان صورت گرفته و امیدواریم با برگزاری چنین رویدادهایی به سمت دانش بنیانی بیشتر حرکت کنیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان در پایان خاطرنشان کرد: دستیابی به اقتصادهای دانش بنیان به زیرساخت‌های علمی و پژوهشی نیاز دارد که زمینه آن فراهم شده از این رو باید به ایجاد زیرساخت فرهنگ و خودباوری در این زمینه فکر کنیم.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه