اخبار داغ

کارشناس رسانه مطرح کرد؛

خط شکنیِ "مختار" در دنیای بازی‌های دیجیتالی

خط شکنیِ "مختار" در دنیای بازی‌های دیجیتالی
محمدجواد فرامرزی گفت: اقدام فضای سایبری بسیج در عرصه ساخت بازی مختار؛ اقدامی ستودنی و قابل تقدیر است و پیش از این نیز با بازی سفیر عشق توانسته بود در دنیای بازی های رایانه ای تخصص خود را به اثبات برساند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس رسانه در گفتگو با "تیتریک" گفت: امروزه یکی از رسانه هایی که میزان قابل توجهی از افراد جامعه را متوجه خود ساخته، بازی های رایانه ای است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
محمدجواد فرامرزی ادامه داد: یکی از کارکردهای این نوع بازی ها تبلیغ فرهنگ و شیوه زندگی است. بازی کردن تبدیل به چارچوبی شده که بازیکنان از منظر آن به دیگر جنبه های زندگی می نگرند.
,
 
,
وی افزود: بازی ها یک شبه جهان اجتماعی اند که قواعد تعامل خاص خود را دارند. بدین طریق وارد این شبه جهان اجتماعی شدن، ما را ملزم به قواعد و مقررات تعامل با دیگران (ماشین و یا انسان) می سازد؛ این مهمترین وجه بازی ها است که نشان می دهد بازی کردن تنها به یک عمل سرگرمی صرف ختم نمی شود.
,
 
,
این کارشناس تصریح کرد: این مساله به خوبی نشان می دهد که بازی ها تنها یک رسانه صرف برای انتقال فرهنگ و یا یک محتوای معین به بازیکن نیستند، بلکه بیش از هر چیز یک دنیای اجتماعی اند که در آن در اثر تعاملات مکرر و پیچیده فرهنگ ساخته می شود.
,
 
,
فرامرزی گفت: بازی «مختار؛ فصل قیام» دومین نسخه از سه‌گانه سفیر عشق چند روز گذشته رونمایی شد؛ یک بازی پرهیجان که روایتگر قیام مختار ثقفی از سلول‌های ابن‌زیاد تا سفر به مکه و آغاز قیام و پیروزی وی است.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه «قدمت رسمی بازی‌سازی رایانه‌ای در ایران بیش از یک دهه است» گفت: با استقبال جوانان از صنعت بازی سازی ایران و حمایت های انجام شده از سوی مسئولین؛ امروز شاهد تولیدات انبوه و با کیفیت در زمینه این نوع بازی ها در کشور هستیم.
,
 
,
فرامرزی همچنین با اشاره به قابل رقابت بودن بازی‌های رایانه‌ای تولید داخل با بازی‌های جهانی از بُعد فنی و محتوایی، افزود: بازی‌سازان و کارشناسان تولید بازی‌های رایانه‌ای کشور در سطح بین‌المللی فعال هستند و بسیاری از گروه‌های تولید بازی در کشور پروژه‌های برخی از شرکت‌های خارجی را به سرانجام می‎ رسانند.
,
 
,
این کارشناس تاکید کرد: متخصصان همه کشورهای جهان پیش نیازهای فنی و نرم افزاری یکسانی برای تولید بازی دارند اما از نظر ابعاد هنری، زیبایی شناسی، سناریونویسی و کارگردانی یک بازی، فعالان داخلی حوزه بازی‌سازی ایرانی بسیار حرفه‌ای بازی‌سازی را دنبال می‌کنند.
,
 
,
وی افزود: بازی مختار، افتخار بزرگی در دنیای بازی های رایانه ای است که ضمن موسیقی تاثیرگذار، از تجربه بزرگان دوبله در این رسانه استفاده شده است.
,
 
,
فرامرزی گفت: در برهه ای از زمان ۹۵ درصد بازی های رایانه ای در کشور غیر بومی بود ولی خوشبختانه با رواج این نوع بازی ها در بین نوجوانان و جوانان؛ زمینه تولید این نوع بازی ها در کشور فراهم شد و از الگوهای خوبی در این نوع بازی ها استفاده شده است.
,
 
,
این کارشناس ادامه داد: مختار از الگوهایی است که تا قیام قیامت زنده و پویاست و قطعا این بازی نیز همانند سریال مختار در تاریخ ایران ثبت می شود.
,
 
,
وی بیان کرد: پس از تولید نمونه های موفق بازی های رایانه ای در کشور باید این بازی ها بومی سازی شوند تا شهروندان سراسر کشور بتوانند به این بازی ها دسترسی پیدا کرده و از آن استفاده کنند.
,
 
,
فرامرزی اظهار داشت: خوشبختانه جوانان بسیاری امروز علاقمند به تولید بازی های رایانه ای هستند و در این عرصه گام های مفیدی برداشته شده است و هر ساله نیز به همت فضای مجازی سپاه و بسیج مسابقه هایی برای شناسایی این استعدادها در سراسر ایران برگزار می شود.
,
 
,
این کارشناس تصریح کرد: اقدام فضای سایبری بسیج در عرصه ساخت بازی مختار؛ اقدامی ستودنی و قابل تقدیر است و پیش از این نیز با بازی سفیر عشق توانسته بود در دنیای بازی های رایانه ای تخصص خود را به اثبات برساند.
,
 
,
وی ادامه داد: بازی مختار دومین نسخه سه گانه سفیر با جهش توسعه یافته ای روبرو است که به گونه ای می تواند در دنیای دیجیتال خط شکن باشد.
,
 
,
فرامرزی افزود: مخاطبان بازی های رایانه ای در کشور مطمئنا اگر از تلویزیون بیشتر نباشد کمتر نیست، اما تاکنون تبلیغات تلویزیونی درستی برای بازی­ های بومی صورت نگرفته است و من از دست اندرکاران این بازی ها می خواهم که حتما این بازی های بومی را در رسانه ملی تبلیغ کنند تا همه آحاد جامعه با نمونه های موفق بازی های رایانه بومی آشنا شوند.
,
 
,
این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: این رسالت نیز به عهده تولید کنندگان اثر است که باید محقق شود؛ زیرا والدین بسیاری هنوز از ساخت این بازی ها مطلع نیستند و به شدت به دنبال بازی های رایانه ای بومی برای فرزندان خود هستند.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه