اخبار داغ

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس:

سیستم قوی مبارزه با فساد در کشور حاکم نیست

سیستم قوی مبارزه با فساد در کشور حاکم نیست
کاظم دلخوش اباتری تأکید کرد: باید پذیرفت که سیستم قوی مبارزه با فساد بر همه ارکان کشور حاکم نبوده و این خود از عوامل فسادخیز است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدکاظم دلخوش اباتری در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران‌نیوز اظهار کرد: سیستم اداری کشور را سیستمی با ضعف‌های بسیار زیاد می‌دانم، به عبارت بهتر فرهنگ زندگی ما به گونه‌ای است که در مواردی نسبت به برخی مسائل مماشات داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, در گفت‌وگو با , شبکه خبری تهران‌نیوز , شبکه خبری تهران‌نیوز, شبکه خبری تهران‌نیوز,  , اظهار کرد: سیستم اداری کشور را سیستمی با ضعف‌های بسیار زیاد می‌دانم، به عبارت بهتر فرهنگ زندگی ما به گونه‌ای است که در مواردی نسبت به برخی مسائل مماشات داریم.,

وی گفت: حقیقت آن است که تاکنون نتوانسته‌ایم سیستم قوی مبارزه با فساد را در کشور راه‌اندازی کنیم و اقدامات انجام شده در این راستا متناسب با حجم فساد در بدنه دستگاه‌های اداری و اجرایی نبوده است.

,

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس عنوان کرد: اگرچه قوانین لازم برای مبارزه با فساد وجود دارد، اما ضعف و کاستی‌های مختلف در حوزه‌های زیرساختی و امکاناتی، موازی‌کاری‌ها بین دستگاه‌های نظارتی و اجرایی و تداخل عملکرد آنان خود به عاملی برای ضعیف‌تر شدن اقدامات مقابله‌ای تبدیل شده است.

,

دلخوش اباتری بیان داشت: گاه حتی در حوزه مبارزه با فساد القاب و اسامی به اشتباه نامگذاری شده‌اند، به طور مثال معتقدم به جای دادگاه کارکنان دولت باید از واژه "دادگاه کارنکنان" استفاده شود، اما متاسفانه مفسدان در یک حاشیه امن قرار گرفته‌اند.

, دولت,

موانع پیش روی مبارزه با مفسدان چیست؟

, موانع پیش روی مبارزه با مفسدان چیست؟, موانع پیش روی مبارزه با مفسدان چیست؟,

وی ادامه داد: یکی دیگر از موانع پیش روی مبارزه با مفسدان این است که در مواردی مفاسد اداری و اقتصادی از یکدیگر قابل تفکیک نیستند و اقدامات نادرست به اشتباه به نحوی صحیح و درست جلوه کرده و این کار را سخت‌تر می‌کند.

,

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصریح کرد: در شرایطی که فرهنگ حاکم بر جامعه تغییر نکرده و شاهد حجم بالای ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی هستیم، طبیعی است طولانی شدن اطاله دادرسی خود موجب استهلاک و فرسودگی می‌شود.

,

دلخوش اباتری یادآور شد: در کنار اقدامات مختلف قوا و دستگاه‌ها در حوزه نظارتی و برخورد قضایی با متخلفان و مفسدان، اما معتقدم مادامی که فرهنگ غالب جامعه در این باره اصلاح نشود نمی‌توان مدعی برخورد جدی و بازدارنده و به طور کلی فسادستیزی بود.

,

وی با انتقاد از اینکه قُبح و زشتی فساد در جامعه شکسته شده است، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های متولی عرصه فرهنگ بایستی با کار فرهنگی موثر به حاکمیت این فرهنگ در جامعه کمک کنند که همه افراد خود را مقید به قانونمنداری و عدم عدول از آن بدانند.

,

انتهای پیام/*

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه