اخبار داغ

در خطبه های نمازجمعه شهرستان‌های آذربایجان‌غربی عنوان شد؛

دولت نسبت به انتخاب استاندار آذربایجان‌غربی توجه ویژه‌ای داشته باشد/باید فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شود

دولت نسبت به انتخاب استاندار آذربایجان‌غربی توجه ویژه‌ای داشته باشد/باید فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شود
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز،  ,

دولت نسبت به انتخاب استاندار آذربایجان‌غربی توجه ویژه‌ای داشته باشد

, دولت نسبت به انتخاب استاندار آذربایجان‌غربی توجه ویژه‌ای داشته باشد, دولت نسبت به انتخاب استاندار آذربایجان‌غربی توجه ویژه‌ای داشته باشد,

به گزارش اروم نیوز، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی در  خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز ارومیه، با تقدیر از کادر درمان و سلامت و با تاکید بر  کار جهادی در خصوص تزریق واکسن به مردم ایران، اظهارداشت: امیدواریم با کار جهادی کادر درمان و مسئولان استانی و کشوری بیماری منحوس کرونا از کشور ریشه‌کن شود.

,

امام جمعه ارومیه با تاکید بر اینکه مردم باید نسبت به واکسیناسیون به موقع اقدام کنند؛ افزود: مردم نباید به شایعات توجه کنند و کسانی که واکسن نزده‌اند برای حفظ سلامتی خود و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا هرچه سریع‌تر باید واکسن بزنند.

,

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در ادامه به سخنان رئیس جمهور در خصوص انتخاب مدیری شایسته، کارآمد، انقلابی و لایق برای استان‌های ویژه اشاره و تصریح کرد: با توجه به  اینکه آذربایجان‌غربی هزار کیلومتر مرز مشترک با کشورهای همسایه دارد بنابراین جزو استان‌های ویژه و حساس به شمار می‌رود.

,

قریشی افزود: با توجه به اینکه آذربایجان‌‌غربی رنگین کمان اقوام و ادیان و مذاهب مختلف است بنابراین دولت باید در انتخاب استاندار به این استان توجه ویژه‌ای داشته باشد.

,

وی عنوان کرد: علاوه بر آن این استان در طول سالیان متمادی و در طول هشت سال دفاع مقدس همواره مورد توجه معاند قرار گرفته است و مردمانش همچنان در معرض خطر هستند بنابراین ضرورت دارد که دولت سیزدهم افراد لایق و شایسته برای سکانداری تعیین کند.

,

باید فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شود

, باید فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شود, باید فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شود,

حجت‌الاسلام عادل گل حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته میاندوآب با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس و سالروز آغاز جنگ تحمیلی رژیم صدام علیه ایران اسلامی،  گفت: باید فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شود و روحیه ایثار و شهادت دوران دفاع مقدس به نسل امروزی انتقال یابد.

,

امام جمعه موقت میاندوآب با تاکید بر اینکه ما هر چه داریم به برکت خون شهدا و ایثارگری ها است، افزود: به فرموده امام خمینی(ره) خانواده شهدا چشم و چراغ این ملت هستند و نباید شهدا و خانواده شهدا به غفلت و فراموشی سپرده شوند.

,

وی گفت: یکی از اصلی ترین وظایف امروزی ما، آگاهی بخشی به جوانان و نوجوانان در خصوص رشادت های رزمندگان اسلام و ایثارگری ها است.

,

گل حسینی با بیان اینکه مردم عزیز ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادند و حتی یک وجب خاک را نیز به دشمن ندادند، گفت: مردم میاندوآب نیز در هشت سال دفاع مقدس نیز با اراده انقلابی در مقابل دشمن ایستادگی کردند و امروز نتیجه این ایستادگی ها و روحیه نترسی و انقلابی است که ایران اسلامی مستقل ترین کشور دنیا است‌ و نفت کش ایرانی می تواند آبها را بپیماید بدون اینکه کسی جرات کاری داشته باشد.

,

وی در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا و با تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی، اظهار کرد: رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی امری ضروری بوده و همه مردم‌ باید در این راستا احساس مسئولیت کنند تا ان شالله با سرعتی که واکسیناسیون در کشور گرفته شاهد قطع زنجیره این ویروس منحوس باشیم.

,

وی هم چنین با تاکید بر حرکت به سمت واکسیناسیون عمومی، افزود: جا دارد از زحمات و تلاش‌ها و ایثارگری های کادر درمان و سلامت نهایت تقدیر و تشکر را داشته باشیم.

,

امام جمعه موقت میاندوآب بر لزوم کنترل قیمت ها نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه قیمت برخی اقلام و کالاها به صورت سرسام‌آوری بالا رفته است و در زمینه کنترل قیمت ها نیز اقداماتی انجام شده و تلاش های انجام گرفته است.

,

گل حسینی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم اتحاد و همدلی اعضای شورای شهر تاکید و تصریح کرد: مسئولان شهرداری و شورای شهر باید اتحاد و وحدت بیشتری داشته باشند چرا که دود اختلاف و تفرقه به چشم مردم می رود و نتیجه اتحاد نیز پیشرفت و توسعه است  و لذا تقاضا داریم اعضای شورای شهر متحد بوده و کارهای روی زمین مانده را پیگیری کنند و به وضعیت نظافت و بهداشتی شهر رسیدگی شود.

,

وی با اشاره به نامگذاری روز درگذشت استادشهریار به نام شعر و ادب فارسی، گفت: استاد شهریار تنها شاعر حیدربابا نیست بلکه شاعری مذهبی، حماسی و انقلابی بود که اشعاروی درباره شان آل طاها(ع) و جبهه و بسیجیان و امام و رهبری امروز زبانزد است و اشعار وی نه تنها به زبان مادری اش بلکه به زبان فارسی نیز مورد استقبال همگان واقع شده است.

,

عزت نتیجه ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان است

, عزت نتیجه ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان است, عزت نتیجه ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان است,

حجت الاسلام و المسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت  با اشاره به گام‌های دولت سیزدهم برای تقویت اعتماد عمومی‌ افزود: گسترش و تعمیق عدالت در ابعاد مختلف آن‌، حضور مستمر و مؤثر در میان مردم‌، جدی گرفتن «نظارت مردمی» یا «مردمی شدن نظارت» و پرداختن به فوریت‌های خدمتی که حال مردم را خوب کند از گام‌های دولت سیزدهم برای تقویت اعتماد عمومی‌ است.

,

امام جمعه پلدشت گفت: «جمعه‌های خدمت» یک نمونه از رویکرد و اقدام مبارک است که هم باید استمرار یابد و هم گسترش و تعمیق یابد و به نتیجه‌های روشن و راهگشا منجر شود.

,

طالبی با اشاره به شبکه امامت جمعه، پیشگام در تقابل با محافظه‌کاری و محافظه‌کاران گفت: به‌خوبی روشن است که شبکه امامت جمعه، به‌عنوان یکی از انقلابی‌ترین نهادهای نظام اسلامی، اساسا با محافظه‌کاری‌های رایج در فضای سیاسی و اجتماعی میانه‌ای ندارد.

,

وی به مناسبت هفته دفاع مقدس تصریح کرد: دفاع مقدس علاوه بر اینکه یکی از منابع غنی معرفتی است و باید از این مکتب متعالی درس‌های بزرگی بگیریم، می‌بایست از این محتوای فاخر معرفتی نیز صیانت و محافظت نماییم.

,

وی اظهار کرد: تجربه تاریخی نشان داده است جبهه باطل هرجایی که توان خود را در برابر جبهه باطل ناکام ببیند، دست به‌تحریف می‌زند. این تجربه تاریخی، در گستره زمان امتدادیافته و هم‌اکنون نیز جاری است.

,

امام جمعه پلدشت با اشاره به عزت؛ نتیجه دفاع غیرتمندانه افزود: وقتی جنگ‌های گذشته ایران را با دفاع مقدس مقایسه می کنیم به وضوح برایمان آشکار می شود که قدر و عیار حماسه هشت ساله چقدر است و فقط دستاور عزت داشته آن در مقابل حقارت جنگ‌های دیگر انسان را مبهوت می‌کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه