اخبار داغ

پناه بردن دانش آموزان لنده ای به کوهستان برای رسیدن به چندمگابایت اینترنت!+تصاویر

پناه بردن دانش آموزان لنده ای به کوهستان برای رسیدن به چندمگابایت اینترنت!+تصاویر
نبود اینترنت در روستاها و مناطق عشایری استان کهگیلویه وبویراحمد در آستانه مهر و بازگشایی مدارس باعث سردرگمی دانش آموزی شده که باید در بحبوحه کرونا باز هم به صورت مجازی به تحصیل بپردازند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  صبح زاگرس ،کهگیلویه وبویراحمد از جمله استان های کوهستانی زاگرس است که به واسطه موقعیت جغرافیایی و کوهستانی بودنش ارائه برخی خدمات را در روستاها و مناطق عشایری نشین با سختی های زیادی همراه کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

پوشش شبکه های ارتباطی و تلفن همراه و اینترنت در بسیاری از روستاها سخت و دشوار است به طوری که برخی روستاها هنوز دسترسی کاملی به شبکه های تلفن همراه ندارند و در بسیاری از روزها از این معضل و مشکل رنج می برند.

,

با شیوع بیماری منحوس کرونا و ضرورت استفاده بیش از پیش از اینترنت در روستاها و مناطق عشایری اهمیت این موضوع و نیاز روز دانش آموزان نیز چندین برابر شده اما متاسفانه به دلیل نبود زیرساخت های لازم در روستاها عملا این مطالبه مهم مردمی زمین مانده است.

,
 
,

لوداب، مارگون، لنده، بهمئی و حتی قسمت هایی از بویراحمد و روستاهای اقماری آن امروز از نداشتن اینترنت نالان هستند و دانش آموزان آن برای پی بردن به مطالبات خود در فضای مجازی حتی ساعت ها راه می روند تا به کوهستان برسند و  به اینترنت دستیابی داشته باشند.

,

هرچند که به گفته برخی از مسئوولان امروز  آنان در پی از بین بردن این معضلات هستند و می گوشند تا این مشکلات مهم در دنیای امروزی فناوری سامان ببخشند، اما همچنان در بسیاری از روستاهای استان از جمله شیتاب در شهرستان لنده این موضوع موج می زند.

,

 

,

این دانش آموزان مناطق محروم از جمله دانش آموزانی هستند که به سختی و در شرایط کرونایی سال تحصیلی جدید را آغاز خواهند کرد.

,

پایین بودن سرعت اینترنت در این مناطق باعث شده است که هر روز برخی از این دانش آموزان حدود ۲ کیلومتر یا بیشتر راه را طی کنند تا به کوه و قله ای برسند که در آن جا بتوانند از اینترنت برای شرکت در کلاس استفاده کنند.

,

 

,

باتوجه به مشکلات ارتباطی در مناطق عشایری و روستایی مختلف استان امیدواریم شرکت مخابرات استان نسبت به فراهم کردن زیرساخت های لازم در مناطق مختلف استان که دارای مشکلات ارتباطی و اینترنتی هستند برنامه ریزی مدون و دقیقی برای رفع مشکلات دانش آموزان در شروع سال تحصیلی داشته باشد.

,

خبرنگار: اسماعیل میری

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه