اخبار داغ

یادداشت؛

نه به لغویات در شبکه‌های اجتماعی!

نه به لغویات در شبکه‌های اجتماعی!
هر گوشی اگر سلاح شود و این سلاح در دستان کاربران فعال در عرصه حمایت و صیانت از دین قرار گیرد، با گلوله‌های منطق، استدلال و عقلانیت، در نبرد مجازی؛ دشمن را شکست می‌دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از "تیتریک"؛  در آیه ۳ سوره مؤمنون می خوانیم:«وَ الَّذِینَ هُمْ عَنِ اللَّغْوِ مُعْرِضُونَ» و آنها (مؤمنان) کسانی هستند که از لغو و بیهودگى روی گردانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
حضرت محمد(ص) می‌فرمایند: علیکم بقلّة الکلام و لا یستهوینّکم الشّیطان: سخن کمتر گوئید تا شیطان مجذوبتان نکند.
,
 
,
سخن گفتن یکی از بزرگترین مواهب الهی است که انسان با آن می تواند آنچه می اندیشد، آنچه در درون دارد، و آنچه می خواهد را ابراز کند.
,
 
,
سخن گفتن شخصیت انسان را رو می کند و بدی و یا خوبی او را نشان می دهد.  کم گویی و به موقع سخن گفتن شکر گزاری این نعمت محسوب می شود.
,
 
,
آفت سخن گفتن؛ پرگویی، باطل گویی و لغو گویی است.
,
 
,
لغوگویی به معنی بیان مطالبی است که فایده دنیایی و اخروی برای انسان ندارد و او را از یاد خدا غافل می کند و صرفا اسباب خنده، تمسخر و یا تهمت را فراهم می کند.
,
 
,
متاسفانه در گروه های شبکه های اجتماعی و کانال های  تلگرامی مباحث لغوی، به وفور طرح می شود که هم عمر انسان بر باد می دهد و هم ترویج اباحی گری می شود.
,
 
,
در ذیل فرمایش رسول گرامی اسلام(ص) ترهیب و تحذیر( ترساندن) حضرت، اساسی است و واقعیت این است که شیطان با لغویات، افراد را به سمت زندگی شیطانی جذب می کند.
,
 
,
غالب کاربران در فضای مجازی در گروه ها و کانال هایی با محتوای غیر اخلاقی و لغو عضو هستند که حجم کاربران شان بالاست و این نشان می دهد که شیطان بسیار ماهرانه جذب خود را انجام داده است.
,
 
,
نه تنها خودمان سخن لغو نگوییم و پیام لغو ننویسیم بلکه پیام لغو هم ارسال نکنیم و نیز از عضویت در گروه ها و کانال های اشاعه دهنده لغویات بیرون بیاییم.
,
 
,
حال که دشمن با ابزار رسانه به دنبال نابودی باورهای دینی است، دین باوران و دلسوزان آن، باید با تقویت علمی و معنوی خود، تلاش شبانه روزی در معرفی اسلام ناب محمدی و رفع شبهات از مخاطبین نمایند.
,

هر گوشی اگر سلاح شود و این سلاح در دستان کاربران فعال در عرصه حمایت و صیانت از دین قرار گیرد، با گلوله های منطق، استدلال و عقلانیت، در نبرد مجازی؛ دشمن را شکست می دهیم.

,

 

,

حجت الاسلام محمدعلی فتحی؛ فعال رسانه‌ای

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه