اخبار داغ

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد:

«مسائل بانکی و تامین اجتماعی» در صدر موانع تولید/محصولات استان یزد یک دقیقه هم دپو نمی‌شود

«مسائل بانکی و تامین اجتماعی» در صدر موانع تولید/محصولات استان یزد یک دقیقه هم دپو نمی‌شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا علمدار یزدی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان یزد در گفتگو با یزدرسا، در خصوص آخرین وضعیت صادرات استان یزد اظهار کرد: سعی شده برای رفع مسائل و مشکلات زیرساختی حوزه صادرات  از ظرفیت های کارگروه توسعه صادرات، کارگروه رفع موانع تولید، تعامل با سایر دستگاه های مختلف و جلسات تخصصی استفاده شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

علمدار یزد افزود: وزارت صمت در حوزه زیرساخت‌های صادراتی در سال گذشته بالغ بر ده میلیارد ریال کمک های بلاعوضی را به تعدادی از صادرکنندگان استان به ویژه در بخش محصولات کنجدی و گلخانه ای اعطا کرد.

وی با بیان این تراز صادرات استان یزد مثبت است گفت: تراز صادرات استان یزد از لحاظ ارزشی، ۲۱ درصد و از لحاظ وزنی با رشد قابل قبولی روبرو بوده است که عمده این صادرات مربوط به محصولات کاشی و سرامیک، فولاد، شیشه و سیم و کابل است.

*صادرات یزد تنها در "زیرساخت ها" لنگ می‌زند

علمدار یزد با بیان اینکه محصولات استان یزد یک دقیقه هم دپو نمی شود تصریح کرد: علیرغم اینکه صادرات استان یزد در کیفیت و بازار مشکل خاصی ندارد اما مباحث زیرساختی همچنان برخی مشکلات وجود دارد بطور مثال خیارسبز از محصولات گلخانه ای یزد است که اگر بخواهیم به کشور مانند روسیه صادر کنیم مطمئنا با حمل و نقل زمینی بیش از ۱۵ روز این صادرات طول می کشد و کیفیت محصول را به شدت کاهش می دهد و اگر زیرساخت های مناسب از بسته بندی تا حمل و نقل هوایی وجود داشته باشد بسیاری از چالش های این حوزه رفع می شود که با پیگیری هایی که شده قرار است یارانه ای برای حمل و نقل هوایی برای صادرات محصولات اینچنینی داده شود تا صادرات کننده هم بتواند محصول خود را با قیمت رقابتی وارد بازار کشور هدف کند.

,
,
,
,
, *صادرات یزد تنها در "زیرساخت ها" لنگ می‌زند, *صادرات یزد تنها در "زیرساخت ها" لنگ می‌زند,
,
,

, ,


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: البته صحیت هایی هم درخصوص کامیون های یخچال دار شده که با توجه به تعداد محدود آن ها، تلاش می کنیم اگر یارانه ای هم داده شد در این حوزه باشد تا بتوانیم در صادرات محصولات گلخانه ای موفق تر عمل کنیم.

*عدم رعایت قیمت مصوب در استان‌های همجوار؛ یزد را به چالش می کشد

وی در خصوص برنامه تنظیم بازار استان یزد ابراز کرد: تنظیم بازار یکی از مقوله های مهم، حساس و پیچیده ای است که همکاری همه دستگاه ها را می طلبد تا یک اتفاق خوب برای بازار بیافتد.

این مسئول چالشی ترین موضوع برای بازار استان یزد را تولید و توزیع مرغ عنوان کرد و افزود: در سالی که گذشت وضعیت و آشفتگی بازار مرغ منجر به تشکیل کمیته ها، دستورالعمل ها و بخشنامه های زیادی شد تا سعی شود این کالا به دست مصرف کننده اصلی با قیمت مناسب برسد چراکه یزد به عنوان یک استان مولد شناخته می شود که در شرایط عادی به نیاز استان های دیگر هم پاسخ می دهد.

علمدار یزد یکی از چالش های تنظیم بازار یزد را عدم رعایت قیمت مصوب در استان های همجوار دانست اذعان کرد: همیشه نرخ مصوبه مرغ در استان یزد رعایت شده است اما گاهی سایر استان هایی که مصرف کننده مرغ هستند در تعادل قیمت ناتوان هستند و همین منجر به خارج شدن مرغ از استان و در نهایت کمبود می شود.

,
,
,
, *عدم رعایت قیمت مصوب در استان‌های همجوار؛ یزد را به چالش می کشد, *عدم رعایت قیمت مصوب در استان‌های همجوار؛ یزد را به چالش می کشد,
,
,
,
,
,
,

, ,


رئیس سازمان صمت استان یزد خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری ۲هزار و ۲۲۳ تن شکر برای واحدهای تولیدی و هزار و ۸۰۰ تن هم برای مصرف خانوار در استان توزیع شده است و در طرح محرم وصفر نیز ۴۱۸ تن شکر در استان توزیع شده است.

وی در خصوص بازار برنج گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲هزار و ۳۵۰ تن برنج برای خانوار و ۵۰۰ تن برای محرم و صفر توزیع شد که در آینده هم توزیع ۵۰۰ تن برنج دیگر هم برای خانوار استان یزد در دست اقدام است.

*«مسائل بانکی و تامین اجتماعی» در صدر موانع تولید استان یزد

علمدار یزد با اشاره به ظرفیت بالای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد گفت: خوش بختانه تاکنون ۳۹۴ جلسه کارگروه اصلی، ۲۰۶ جلسه کمیته تخصصی و ۳ هزار و ۷۰۱ جلسه کارشناسی برای رفع موانع تولید استان تشکیل شده که باتوجه به ۶هزار و ۴۶۱ فقره پرونده مطروحه، این جلسات به ۶ هزار و ۸۹۸ مصوبه منجر شده است.

,
,
,
,
,
, *«مسائل بانکی و تامین اجتماعی» در صدر موانع تولید استان یزد, *«مسائل بانکی و تامین اجتماعی» در صدر موانع تولید استان یزد,
,
,

, ,


وی با اشاره به موانع تولید در استان یزد تاکید کرد: مباحث بانکی همچنان مانع شماره یک صنایع استان یزد تلقی می شوند که با ۴ هزار و ۹۷۷ مورد تقریبا ۷۲ درصد موانع تولید استان را تشکیل می دهد و مسائل چون تامین اجتماعی، مالیاتی، گاز، برق به ترتیب دیگر موانع تولید استان یزد را شامل می شوند.

رئیس سازمان صمت استان یزد در خصوص بالا بودن درصد مسائل بانکی به عنوان موانع تولید گفت: همه موارد بانکی که در آمار مذکور گنجانده شده تنها موارد استمهال، امهال و یا مشکلات نیست و وام هایی که در تسهیلات رونق تولید، تبصره ۱۸ سرمایه ثابت، سرمایه در گردش، بازسازی و نوسازی در دل این عدد است.

*تثبیت اشتغال بیش از ۵۰ هزار نفر با رفع موانع تولید در استان یزد

علمدار یزد ادامه داد: از بین پرونده های مطروحه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد هزار و ۲۰۲ مورد مربوط به صنایع شیمیایی و سلولزی، هزار و ۳۸ مورد برای صنایع معدنی، هزار و ۳۵ مورد برای صنایع نساجی، ۹۲۰ مورد برای صنایع فلزی و برق، ۴۳۴ مورد نیز برای صنایع غذایی و داروئی و در نهایت هزار و ۸۳۲ مورد هم مربوط به حوزه های جهاد کشاورزی، گردشگری و سایر موارد بوده است.

,
,
,
,
,
, *تثبیت اشتغال بیش از ۵۰ هزار نفر با رفع موانع تولید در استان یزد, *تثبیت اشتغال بیش از ۵۰ هزار نفر با رفع موانع تولید در استان یزد,
,
,

, ,

وی با بیان اینکه کمیته های تخصص تفویض شده اند گفت: برای مثال کمیته تخصصی جهاد کشاورزی توسط خود جهاد برگزار می شود و سپس در کارگروه به ریاست استاندار مطرح می شود لذا در نهایت نتیجه همه این پرونده ها، جلسات و مصوبات به تثبیت اشتغال بیش از ۵۰ هزار نفر ختم شده است.

علمدار اضافه کرد: در سال گذشته ۹۰ واحد صنعتی مجددا فعال و به چرخه تولید استان بازگشته اند که اکثرا با مشکلات مالی روبرو بوده اند.

وی با اشاره به قطعی برق صنایع در تابستان امسال عنوان کرد: استان هایی که اصلا صنایع فولادی ندارند متوجه نمی شوند با قطع برق چه بلایی سر یک استانی که قطب تولید فولاد کشور است می آیدچرا که بیشتری ن ضربه را متحمل می شوند در کنار اینکه تبعات کاهش تولید و کمبود در بازار و افزایش قیمت را هم باید در نظر گرفت.

*کمبود آب و برق؛ مانع اول سرمایه گذاری در استان

رئیس سازمان صمت استان یزد با بیان اینکه در صدور جواز صنایع دست و دلمان در موضوع آب و برق می لرزد تصریح کرد: باز در سرمایه گذاری در استان هم نبود زیر ساخت ها مانند آب مانع اول است هر چند در سال گذشته برخی اتفاقات خوبی در زمینه انتقال آب خلیج فارس به یزد افتاد اما این کافی نیست و ظرفیت دارد تا چند خط انتقال هم به یزد بیاید چراکه وقتی آب مورد نیاز برای تکمیل چرخه تولید به ویژه در صنایع فولادی تامین باشد دیگر سرمایه گذار نمی رود در جایی که آب باشد برای تولید سرمایه گذاری کند و سنگ آهن از استان خارج شود بلکه در همین یزد چرخه را تا انتها یعنی "قطعه سازی و ساخت کالای نهایی" تکمیل می کند.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
, *کمبود آب و برق؛ مانع اول سرمایه گذاری در استان, *کمبود آب و برق؛ مانع اول سرمایه گذاری در استان,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه