اخبار داغ

مدیرآموزش و پرورش شهرستان بیرجند مطرح کرد؛

کمبود نیروی انسانی دوره ابتدایی در خراسان‌جنوبی/ سهمیه استخدامی و پذیریش در دانشگاه فرهنگیان افزایش یابد

کمبود نیروی انسانی دوره ابتدایی در خراسان‌جنوبی/ سهمیه استخدامی و پذیریش در دانشگاه فرهنگیان افزایش یابد
یکه خانی گفت: در بحث کمبود نیروی انسانی در دوره ابتدایی به ویژه جنسیت آقا در خراسان‌جنوبی با مشکل مواجه هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محمدحسین یکه خانی مدیرآموزش و پرورش شهرستان بیرجند صبح امروز در گردهمایی مشترک شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، مدیران شهرستان‌ها و مناطق استان که با حضور سید جواد حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور برگزار شد به چالش‌های حوزه آموزش و پرورش در استان اشاره و اظهار کرد: کمبود نیروی انسانی در خراسان‌جنوبی مهمترین چالش در حوزه آموزش و پرورش است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,

وی افزود: در بحث کمبود نیروی انسانی در دوره ابتدایی و جنسیت آقا خیلی با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم؛ با توجه به پذیرفته شدن بیشتر بانوان طی سالهای گذشته در دانشگاه فرهنگیان حال استان به ویژه بیرجند با کمبود نیروی انسانی آقا مواجه است.

,

مدیرآموزش و پرورش شهرستان بیرجند بیان کرد: کمبود سرانه آموزشی در استان از دیگر چالش‌های حوزه آموزش و پرورش است سرانه هر دانش آموز در خراسان جنوبی 4.2 مترمربع است.

,

یکه خانی با بیان این‌که اغلب مدارس مرکز استان دو شیفت است، گفت: تراکم کلاسها در استان و بیرجند بالای 35 نفر است.

,

وی اظهار کرد: امسال 8 مدرسه به مدارس دو شیفت استان افزوده شده و نبود و کمبود نیروی سرایدار و خدمتگزار از دیگر چالش‌های آموزش و پرورش خراسان جنوبی است. اغلب نیروهای سرایدار بازنشست شدند و نیروی جدید به جای آنها جایگزین نشده است.

,

مدیرآموزش و پرورش شهرستان بیرجند اظهار کرد: خواستار افزایش سهمیه استخدام برای آموزش و پرورش استان، دانشگاه فرهنگیان و نیروی خرید خدمات هستیم.

,

یکه خانی بیان کرد: چالش دیگری که آموزش و پرورش استان با آن مواجه است بی انگیزگی کارکنان بخش اداری است. بیش از 50 درصد نیروهای اداری به فکر جابجایی و انتقال هستند.

,

وی خاطرنشان کرد: تفاوت حقوق بین بخش آموزش و اداری از دیگر چالش‌های آموزش و پرورش است.

,

مدیرآموزش و پرورش شهرستان بیرجند گفت: مشکل دسترسی به سامانه سدا از دیگر مشکلات آموزش و پرورش استان است.

,

یکه خانی با بیان این‌که خواستار اعتبار ویژه برای خرید امکانات و تجهیزات فضای مجازی از جمله تبلت هستیم، گفت: برای شهرستان‌های استان سرباز معلم در نظر گرفته شود.

,

وی اظهار کرد: فرسوده بودن وسایل نقلیه در تمام مراکز آموزش و پرورش شهرستان‌ها از دیگر مشکلاتی است که نیازمند تخصیص اعتبار است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه