اخبار داغ

یک کارشناس مسائل سیاسی:

غربی‌ها به هیچ قراردادی متعهد نبودند/ پایداری روابط اقتصادی در شرق بسیار بالا است

غربی‌ها به هیچ قراردادی متعهد نبودند/ پایداری روابط اقتصادی در شرق بسیار بالا است
حمیدرضا ترقی گفت: در طول این سالها ما نتوانستیم هیچ قراردادی را با غربی ها منعقد کنیم که به آن متعهد و پایبند باشند اما امروزه در شرق در حال بستن توافق ۲۵ساله با دومین کشور قدرتمند اقتصادی جهان مثل چین و همچنین در حال تنظیم قراردادی ۲۰ ساله با روسیه هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا ترقی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: تجربه ای که دولت قبلی و دولت های قبل از آن در رابطه با همکاری با غرب داشتند نشان داد آمریکا و اروپا حاضر به کمک به رشد و توسعه جمهوری اسلامی نیستند و با انواع روش‌ها درصدد سنگ اندازی و جلوگیری از پیشرفت ایران همچنین دستیابی به اهداف اقتصادی، عمرانی و توسعه ای جمهوری اسلامی هستند.

وی افزود: باتوجه به اینکه میزان مراودات و تبادلات مالی ایران با کشورهای غربی بسیار محدود و جزئی است و از طرف دیگر بازار مصرف شرق به ویژه در کشورهای چین، هند و کشورهای اسلامی منطقه بالغ بر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون نفر جمعیت را دربرمی گیرد بدون تردید همکاری و توسعه روابط اقتصادی بین ایران و کشورهای شرقی نه تنها به لحاظ اقتصادی نافع به حال جمهوری اسلامی است بلکه می تواند از امنیت و پایداری لازم برخوردار باشد و موجب رشد و توسعه ایران شود.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کشورهای شرقی برای رشد و توسعه کشور ایران همراهی و کمک می کنند طبیعتا چنین امری می تواند سرعت این پیشرفت را افزایش دهد.

ترقی تصریح کرد: در طول این سالها ما نتوانستیم هیچ قراردادی را با غربی ها منعقد کنیم که به آن متعهد و پایبند باشند اما امروزه در شرق در حال بستن توافق ۲۵ساله با  دومین کشور قدرتمند اقتصادی جهان مثل چین و همچنین در حال تنظیم قراردادی ۲۰ ساله با روسیه هستیم.

وی افزود: این موارد نشان می دهد پایداری روابط اقتصادی در شرق بسیار بالا است و سیاست شرقی ها برای توسعه مبادلات اقتصادی سیاست بورد-بورد است برخلاف غربی ها و آمریکایی ها که سیاست بورد- باخت را مدنظر داشتند.

ترقی گفت: نگاه به شرق که امروزه تبلور آن در قرارداد با چین و عضویت ایران در پیمان شانگهای دیده می شود، می تواند زمینه رشد جهشی ایران را در راستای چشم اندازی که برای سال ۱۴۰۴ درنظر گرفته محقق کند و این موفقیتی برای جمهوری اسلامی ایران است که در گام دوم بتواند هم در جهت بهبود وضع اقتصادی کشور و هم در مسیر رسیدن به قدرت اول منطقه ای کمک شایانی کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه