اخبار داغ

رئیس کل دادگستری استان یزد:

هرگز با کسانی که آرامش و امنیت را بر هم می زنند مماشات نمی‌کنیم

هرگز با کسانی که آرامش و امنیت را بر هم می زنند مماشات نمی‌کنیم
رئیس کل دادگستری استان یزد گفت:هرگز با کسانی که آرامش و امنیت جامعه را بر هم می زنند مماشات نخواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، غلامعلی دهشیری در جلسه با دادستان های سراسر استان یزد، با بیان اینکه باید گلوگاه های نارضایتی مردم را شناخت و برای اصلاح امور تدبیر کرد، اظهار داشت: آنچه که امروز در حال رخ دادن است، در دوران تحول قضایی حاکم شدن عملگرایی و پیگیری امور تا حصول نتیجه دلخواه است که می تواند شرایط را برای خدمت به مردم بهبود ببخشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی تصریح کرد: زندان یک تابلو تمام عیار از آسیب های اجتماعی است که نیازمند نظارت صحیح و مستمر دادستان هاست تا اهداف اصلاحی و تأمینی قانونگذار به صورت کامل محقق گردد.

,

این مقام قضایی، پیشگیری از وقوع جرم را مهمترین راهبرد قوه قضاییه دانست و گفت: هرآنچه جرم و آسیب در جامعه کمتر باشد ورودی زندان نیز کمتر خواهد بود و هر چه جمعیت کیفری زندان کمتر باشد اهداف اصلاحی برای جامعه هدف بهتر اجرا خواهد شد.

,

وی بر استفاده از ظرفیت مجازات های جایگزین حبس تأکید کرد و گفت: دادستان ها می توانند در صدور کیفر خواست های خود با توجه به شناخت و تحقیقی که انجام داده اند و با تناسب جرم و وضعیت متهم، اگر جزء جرائم خرد بوده و فرد بدون سابقه باشد به دادگاه استفاده از مجازات های جایگزین و الزام به خدمات عمومی رایگان را پیشنهاد بدهند.

,

رئیس کل دادگستری استان، برخورد قاطع با اراذل و اوباش و مخلین نظم و امنیت را خواستار شد و ابراز داشت: هرگز با کسانی که آرامش و امنیت جامعه را بر هم می زنند مماشات نخواهد شد اما در بسیاری از مواقع جرائم خرد و کم اهمیت است و نباید با اصرار بر استفاده از مجازات زندان، سایر فرصت های اصلاحی را از دست داد.

,

وی افزود: مجازات زندان، سابقه و پایگاه اجتماعی فرد را تخریب می کند و کسی که با افول شخصیت مواجه شد را دیگر نمی توان به راحتی به مسیر های اصلاحی سوق داد.

,

دهشیری تأکید کرد: قانون، به قلم در دست قاضی قدرت داده است و باید از این قدرت به نفع مردم و جامعه و اصلاح آسیب دیدگان استفاده شود.

,

انتهای یپام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه