اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد؛

خنثی‌سازی تحریم‌ها با عضویت دائم ایران در پیمان شانگهای

خنثی‌سازی تحریم‌ها با عضویت دائم ایران در پیمان شانگهای
غلامی گفت: از آنجایی که امریکا ناجوانمردانه و ظالمانه، جمهوری اسلامی ایران را تحریم کرده و برخی کشورها کورکورانه به تبعیت از آمریکا، همکاری می‌کنند لذا حضور ایران در سازمان همکاری شانگهای، قدرت مضاعف برای مقابله با تحریم‌های آمریکا را به ایران می‌بخشد و این عضویت سبب خنثی‌سازی تحریم‌ها می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام احمد غلامی کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان در گفت‌وگو با هرمز با بیان اینکه سازمان شانگهای در سال ۱۹۹۶ به ابتکار چین و با هدف حل مشکلات مرزی پنج کشور همسایه تشکیل شد، اظهار کرد: این سازمان اهدافی را در حوزه های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و انرژی را دنبال می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی با بیان اینکه «شانگهای ۵» در سال ۲۰۰۱ توسط رهبران کشورهای چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان تشکیل شد افزود: این سازمان در ابتدا به شانگهای ۵ نام گرفت و سپس با عنوان سازمان همکاری شانگهای در چین تشکیل شد.

,

کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان با بیان اینکه سازمان همکاری شانگهای دارای ۶ عضو اصلی و ۴ عضو ناظر است ادامه داد: این عضویت ها شامل دائم، ناظر، میهمان و همچنین عضویت گروه تماس است که ایران اسلامی با پیوستن بعنوان عضو اصلی در این سازمان اضافه شد.

,

غلامی گفت: دبیرخانه این سازمان که در زمینه های سیاسی و امنیتی، اقتصادی، اجتماعی، بازرگانی و تجاری، آموزشی و فرهنگی و بهداشتی همکاری دارد، در سال  ۲۰۰۴ در شهر پکن تاسیس شده است همچنین در سال ۲۰۰۵، کشور ایران به عنوان عضو ناظر این سازمان انتخاب شد.

,

وی با بیان اینکه موانعی بر سر راه عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای بود که برطرف شد، به مزایای این عضویت اشاره داشت و گفت:  ۸ کشوری که یک چهارم مساحت دنیا در روی زمین را در اختیار دارند متعلق به این سازمان و اعضایش است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان با اشاره به مزایای عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای ابراز داشت: از آنجایی که امریکا ناجوانمردانه و ظالمانه، جمهوری اسلامی ایران را تحریم کرده و برخی کشورها کورکورانه به تبعیت از آمریکا، همکاری می کنند لذا حضور ایران در سازمان همکاری شانگهای، قدرت مضاعف برای مقابله با تحریم های امریکا را به ایران می بخشد و این عضویت سبب خنثی سازی تحریم ها می شود.

,

غلامی ادامه داد: دو عضو دائم شورای امنیت در کنار ایران اسلامی به عضویت سازمان همکاری شانگهای درآمده اند که بسیار حائز اهمیت است. ایران در سازمانی عضو شده که چهار قدرت انرژی هسته ای و همچنین بزرگترین تولیدکنندگان انرژی حضور دارند.

,

وی با بیان اینکه دنیا متوجه این موضوع مهم شده است که حضور جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای بر قدرت و اهمیت این سازمان می افزاید، اذعان داشت: حضور ایران در این سازمان برای ایران و کشورهای عضو مزایایی به همراه خواهد داشت و همچنین در پی عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای، قرارداد ۲۵ ساله ایران با کشور چین نیز شتاب خواهد گرفت و چشم انداز روشن و روزهایی با افق روشن در انتظار ایران است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی استان هرمزگان با اشاره به اینکه شاهد افول غرب هستیم و همه اندشمندان و اندیشکده های غرب و آمریکا به این نتیجه رسیده اند که قدرت پوشالی آمریکا و غرب به پایان رسیده و دنیا متوجه شرق شده اند، گفت: غرب و امریکا در مسائل سیاسی به عنوان بلوک  ورشکسته تلقی شناخته شده و مردم نیز از آن دو روی گردان شده اند و غرب نیز در مسائل اقتصادی به یک بلوکی تبدیل شده که فقر، یاس و نومیدی در آن نمایان است.

,

غلامی با بیان اینکه ظهور اصلی متعلق به شرق خواهد بود با محوریت ایران اسلامی، گفت:امروز سازمان همکاری شانگهای یکی از سازمان های بزرگ و بازیگر اصلی جهان است که ایران اسلامی به عنوان عضو ثابت این سازمان، نقش آفرینی و سیاستگذاری می کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه