اخبار داغ

بازهم معضلی به نام دلال در استان یزد؛

دلالان، علت اصلی افزایش قیمت مسکن در یزد/ افزایش ۹ برابری تعداد بنگاه‌های املاک طی ۱۰ سال گذشته

دلالان، علت اصلی افزایش قیمت مسکن در یزد/ افزایش ۹ برابری تعداد بنگاه‌های املاک طی ۱۰ سال گذشته
یاسینی رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک استان یزد دلالان را علت اصلی افزایش قیمت مسکن در یزد دانست و گفت: طی ۱۰ سال گذشته تعداد بنگاه‌های املاک در یزد به بیش از ۹ برابر افزایش یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر یاسینی رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به تعداد بنگاه‌های املاک فعال در سطح استان یزد، گفت: تقریبا ۱۸۰۰ بنگاه املاک پروانه دار و ۳۰۰ بنگاه بدون مجوز در سطح استان یزد در حال فعالیت هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی اضافه کرد: عده‌ای زیادی از بنگاه‌های املاک بدون مجوز درخواست صدور پروانه کسب را به اتحادیه داده‌اند و اداره ثبت اسناد هفته گذشته ۵۰ نفر را پذیرش کرد و به علت اینکه در شرایط کرونایی دوره‌های مربوطه برگزار نمی‌شد، الان با توجه به فروکش کردن تب کرونا در استان، این دوره‌ها مجدداً برگزار خواهد شد.

,

یاسینی به افزایش چشمگیر تعداد بنگاه‌های املاک در سطح استان یزد طی ۱۲ سال گذشته اشاره کرد و اذعان داشت: سال ۸۷ آمار بنگاه‌های پروانه دار ۳۰۰ نفر بود که نسبت به الان شاهد افزایش ۹ برابری هستیم.

,

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک استان یزد افزود: از سال ۹۲ که قانون نظام صنفی جدید اعلام و شرایط دریافت پروانه کسب تسهیل پیدا کرد، افزایش قابل توجهی را رقم زد.

,

وی تأثیرات بنگاه‌های املاک در افزایش قیمت زمین و مسکن را ناچیز دانست و گفت: بنگاه‌های املاک در بحث افزایش قیمت مسکن و زمین خیلی تأثیرگذار نیستند بلکه دلال‌ها تأثیرشان در این مسئله بسیار بیشتر است.

,

یاسینی اضافه کرد: املاکی‌ها برای اینکه بتوانند مشتری جذب کنند، مجبور به نزدیک کردن قیمت خود با خریدار هستند ولی دلالان اقدام به خرید زمین با متراژ زیاد کرده و بعد با تقسیم‌بندی آن، اقدام به فروش زمین باقیمت‌های بسیار بالاتر می‌کنند.

,

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک استان یزد ادامه داد: افرادی در افزایش قیمت‌ها تأثیرگذار هستند که در یک منطقه دارای بیشترین میزان ملک و زمین می‌باشند و می‌توانند در تغییرات قیمت، اعمال‌نفوذ کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه