اخبار داغ

تنها طی ۴۰روز دیپلماسی فعال دولت انقلابی؛

عضویت در شانگهای یک ظرفیت بزرگ اقتصادی برای ایران است/ "ما می‌توانیم" باور دولت است

عضویت در شانگهای یک ظرفیت بزرگ اقتصادی برای ایران است/ "ما می‌توانیم" باور دولت است
عضویت ایران در سازمان شانگهای عضویتی راهبردی است که به همت دولت انقلابی محقق شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای دستاوردی بزرگ است که علاوه بر رفع تحریم های ظالمانه وضع شده علیه کشور یک ظرفیت بزرگ اقتصادی هم محسوب می شود.

در واقع در صورت انجام یک برنامه ریزی دقیق و تحقق ظرفیتهای تولید، بستری پویا برای صادرات محصولات کشور وجود دارد که می تواند رونق و جهش اقتصادی را به دنبال داشته باشد که البته با تدبیر آیت الله رئیسی این مهم هم دست‌یافتنی خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,

, ,

تعریف همکاری های دوجانبه با اعضای شانگهای مبتنی بر دفع تهدیدات و تعریف فرصت‌های جدید است

حنیف غفاری در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از یک سو عضویت دائم در پیمان شانگهای را مدنظر قرار داده و آن را تقویت می کند و همچنین درصدد عضویت فعال تر در اتحادیه اقتصادی اوراسیا بین روسیه و کشورهای آسیای مرکزی است و ایران هم عضوی از آن محسوب می شود.

این کارشناس مسائل بین الملل گفت:با هم افزایی این ظرفیت‌ها و چینش موارد مذکور در کنار هم، می توانیم به یک بازیگر خلاق اقتصادی در منطقه و نظام بین الملل تبدیل شویم و نیز در قالب برگزاری نشست شانگهای و در قالب این سازمان همکاری می توانیم با هریک از اعضای آن روابط دو جانبه اقتصادی و سیاسی خاصی را تعریف کنیم که آن هم مبتنی بر دفع تهدیدات و تعریف فرصت‌های جدید است.

غفاری با بیان اینکه عضویت ایران در پیمان شانگهای شکستن پروژه شکست انزوای ایران محسوب می شود،  خاطرنشان کرد: متاسفانه دولت قبل همه تخم مرغها را در سبد آمریکا و اروپا چید و نقطه تبلور آن هم برجام بود که در آن محکوم به بازی در یک زمین بودیم و قواعد آن را آمریکا و اتحادیه اروپا تعیین می کردند.

وی عنوان کرد: این ظرفیت سازی های جدید به مثابه استراتژی تکثیر زمینهای بازی است یعنی درحال خلق زمین های بازی متعددی در نظام بین الملل هستیم که برای ما فرصت ساز است و به طور طبیعی فشارها و اقدامات یک جانبه گرایانه طرف غربی را در تقابل با کشور ما خنثی یا به عقب خواهد راند.

, تعریف همکاری های دوجانبه با اعضای شانگهای مبتنی بر دفع تهدیدات و تعریف فرصت‌های جدید است, تعریف همکاری های دوجانبه با اعضای شانگهای مبتنی بر دفع تهدیدات و تعریف فرصت‌های جدید است,
,
, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,

, ,

عضویت در شانگهای یک ظرفیت بزرگ اقتصادی برای ایران است

حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: سازمان همکاری شانگهای یک ظرفیت بزرگ است که شاهد پذیرش جمهوری اسلامی در آن بودیم البته برخی آن را به اف ای تی اف گره می زدند که معلوم شد تعامل با کشورهای دیگر بر اساس پذیرش اف ای تی هم نیست بلکه بر اساس سطح تعامل و مناسبات با سایر کشورها است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: عضویت در سازمان همکاری شانگهای یک ظرفیت بزرگ اقتصادی برای ایران است و می تواند دروازه های اقتصادی منطقه را بر روی ما بگشاید زیرا حدود سه میلیارد جمعیت در این مجموعه وجود دارد و با یک گردش مالی بسیار بالا ظرفیتی برای صادرات محصولات ایرانی ایجاد می کند.

حجت الاسلام حسینی کیا تصریح کرد: همچنین عضویت در شانگهای زمینه رفع تحریم های ظالمانه ای که امروز علیه کشور ما وضع شده را فراهم می کند و آغاز دوره شکوفایی برای ایران است تا بتوانیم پس از رسیدن به خودکفایی آن را به سمت صادرات محوری ببریم.

وی افزود: در واقع پس از دستیابی به یک ثبات در حوزه صنعت در گام بعدی باید صادرات محصولات خود را محقق کنیم.

 

انتهای پیام/

, عضویت در شانگهای یک ظرفیت بزرگ اقتصادی برای ایران است, عضویت در شانگهای یک ظرفیت بزرگ اقتصادی برای ایران است,
,
, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه