اخبار داغ

عضو فراکسیون زنان مجلس مطرح کرد:

اصلاح سبک زندگی، تکلیف اصلی دولت در حوزه فرهنگ و خانواده

اصلاح سبک زندگی، تکلیف اصلی دولت در حوزه فرهنگ و خانواده
عضو فراکسیون زنان مجلس گفت: معتقدم حرکت در جهت اصلاح سبک زندگی می‌تواند شاهکار دولت در حوزه فرهنگ و خانواده بوده و در حکم سدی در برابر آسیب‌های اجتماعی عمل کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهره سادات لاجوردی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز در بیان مهمترین اولویت‌های کاری دولت سیزدهم در حوزه زنان و خانواده اظهار کرد: یکی از آسیب‌های جامعه امروز تغییر سبک زندگی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز ,
وی گفت: بنابراین معتقدم بازنگری در سبک زندگی و بهره‌گیری از آموزه‌های دینی و سیره و روش ائمه اطهار علیهم‌السلام در این باره علاوه بر تحکیم بنیان خانواده، جامعه را از ابتلا به آسیب‌های اجتماعی مصون می‌دارد.
,
 
,
عضو فراکسیون زنان مجلس عنوان کرد: باید پذیرفت طی سال‌های اخیر به تناسب هجمه‌های فراوان دشمن در حوزه مباحث فرهنگی، شاهد خلا کم‌کاری و اهمال در این باره بوده و گاه با سرگرم شدن به مسائل اقتصادی و معیشتی از موضوعات فرهنگی غافل شده‌ایم.
,
 
,
لاجوردی افزود: از سویی متاسفانه چه بسا در دولت پیشین عامدانه به موضوعات فرهنگی و اولویت‌هایی مانند تحکیم بنیان خانواده بی‌توجهی شده و دولتمردان خود را مقید و ملزم به سیاست‌‎گذاری و برنامه‌ریزی حول محور احیاء و تقویت سبک زندگی ایرانی اسلامی ندانسته‌اند.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که غفلت از مباحث فرهنگی مرتبط با خانواده به‌عنوان عنصر اصلی جامعه‌ساز ما را به ورطه گرفتاری و ابتلای کشورهای غربی در آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی سوق داده و بر دامنه مشکلات در این حوزه‌ها می‌افزاید.
,
 
,
عضو فراکسیون زنان مجلس افزود: همچنین معتقدم در کنار برنامه‌ریزی مدون و کاربردی دولت در حوزه فرهنگ و تقویت بنیان خانواده، التزام به مباحث تربیتی و پرورشی از سنین پایه برای تربیت نسل سالم و آتیه‌ساز باید اولویت دولت باشد.
,
 
,
وی با انتقاد از بی‌توجهی به مباحث پرورشی در مهدکودک‌ها و رها شدن این مهم، ادامه داد: یکی از سیاست‌های اصلی دولت و دستگاه‌های فرهنگی باید توجه به بُعد پرورش در کنار مسائل آموزشی برای نسل امروزی باشد.
,
 
,
لاجوردی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار حمایت تمام قد دولت از زنان به ویژه زنان شاغل شد و برابری و تساوی حقوق برای زن و مرد را در حکم اجحاف در حق بانوانی دانست که علاوه بر فعالیت‌های اجتماعی، نقش محوری را در مدیریت خانواده و تربیت فرزندان بر عهده دارند.
,
 
,
عضو فراکسیون زنان مجلس گفت: البته مجلس یازدهم در طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده قوانین خوبی را به‌نفع جامعه زنان به ویژه بانوان شاغل وضع کرده است.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه