اخبار داغ

جانشین قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) شمال‌غرب کشور:

دفاع مقدس، نمونه‌ای از ایستادن بر روی پای خود و تکیه به توانمندی داخل بود

دفاع مقدس، نمونه‌ای از ایستادن بر روی پای خود و تکیه به توانمندی داخل بود
جانشین قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) شمال‌غرب کشور با بیان اینکه دفاع ما در جنگ تحمیلی، مقدس شد و آیات قرآن کریم را تفسیر کرد، گفت: هر کس می‌خواهد دفاعش مقدس باشد باید از خدا، رسول خدا و اولی‌الامر خدا اطاعت کرده و همه باید یک‌دل، یک‌زبان، متحد و هماهنگ باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; سردار مجید ارجمندفر، شامگاه یکشنبه (28 شهریور) در یادواره 27 شهید منطقه دروازه رشت زنجان که در مسجد آل‌یاسین برگزار شد، اظهار داشت: شهادت، شریف‌ترین و بالاترین نوع مُردن در درگاه خداوند است که در آیات و روایات مختلف از پیامبر اکرم(ص) نیز به آن اشاره شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه در 10 مورد در قرآن کریم از شهید و شهادت، ذکر و یاد شده است، خاطرنشان کرد: در قرآن کریم از شهدا به عناوین مختلفی مانند زنده بودن، آمرزش گناهان، ضایع نشدن عمل شهید، وارد شدن به رحمت الهی و رستگاری یاد شده و شهادت، آرزوی همه اولیا و انبیای الهی بوده است.

,

ارجمندفر افزود: هنگامی که رزمندگان بعد از دفاع مقدس به محضر حضرت امام خمینی(ره) رسیده و می‌گویند اعتباراتی در اختیار داریم که آن‌ها را صَرف بهسازی و بازسازی امامزاده‌ها کنیم، امام خمینی(ره) در پاسخ آن‌ها می‌فرمایند که شهدا امامزادگان عشق‌اند که تا ابد، زیارتگاه اهل یقین خواهند بود و تا می‌توانید به امور شهدا برسید.

,

*‌ ضرورت موقعیت‌شناسی در عصر حاضر

, *‌ ضرورت موقعیت‌شناسی در عصر حاضر, *‌ ضرورت موقعیت‌شناسی در عصر حاضر,

جانشین قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) شمال‌غرب کشور با بیان اینکه باید موقعیت خود و اینکه در چه مقطعی از زمان هستیم را بدانیم و آگاه باشیم که شهدا چه کردند، گفت: بیش از 3 میلیون و 600 هزار کیلومتر از خاک کشورمان در دوران شاهنشاهی، قاجاریه و قبل از آن آزاد می‌شود و کشورهای اطراف از جمله بحرین که جزئی از خاک وطن ما بودند از ما جدا شده‌اند.

,

وی اظهار داشت: جدا شدن خاک از وطن به علت نبود حاکمان باعُرضه و بالیاقت بوده که در این کشور مدیریت می‌کردند و نتوانستند توان و ظرفیت ملت را کشف و استفاده کرده و همراه خود کنند و در برابر هر حربه کوچکی، کشور را دودستی تقدیم می‌کردند.

,

ارجمندفر خاطرنشان کرد: بحرین، چهاردهمین استان کشور بود که توسط پهلوی و بدون نظر مجلس، هبه شد.

,

وی با بیان اینکه کشورمان در مقطعی در دست استکبار و تحت تسلط کامل آمریکا بود، افزود: آمریکایی‌ها قانون کاپیتولاسیون را تصویب کرده بودند که کسی نمی‌توانست چیزی به آن‌ها بگوید و نیروهای مسلح ما در اختیار 60 هزار مستشار امریکایی بود و تمام اختیارات از جمله عزل و نصب مقامات نیز در اختیار آن‌ها بود.

,

ارجمندفر با بیان اینکه کشورمان در مقطعی در جنگ جهانی اول و در ادامه در جنگ جهانی دوم به تصرف آمریکا، انگلیس، روس و عثمانی درآمده بود، ادامه داد: شرق و شمال‌غرب در تصرف روس‌ها، جنوب در اختیار انگلیسی‌ها، مرکزیت در اختیار آمریکا و غرب کشور نیز تحت تصرف عثمانی‌ها بوده و در آن زمان 9 میلیون نفر تلفات داده‌ایم.

,

وی تصریح کرد: هیچ حاکم باعرضه‌ای در آن زمان نبوده که در برابر این قدرت‌ها بایستد و آن‌ها به راحتی توانسته‌اند کشور را تحت تصرف خود دربیاورند و جنایت کنند.

,

*‌ اجازه تجاوز دشمن به یک وجب از خاک کشور در دفاع مقدس را ندادیم

, *‌ اجازه تجاوز دشمن به یک وجب از خاک کشور در دفاع مقدس را ندادیم, *‌ اجازه تجاوز دشمن به یک وجب از خاک کشور در دفاع مقدس را ندادیم,

جانشین قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) شمال‌غرب کشور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس در جنگ ایستاد و اجازه تجاوز به حتی یک وجب از خاک کشور را به دشمن نداد، گفت: 200 هزار شهید و حداقل هزینه و تلفات را در جنگ دادیم و با مقاومت خود پیروز شدیم اما اگر ذلت را بپذیریم، نابود می‌شویم و باید تار و پود زندگی خود را به دست بیگانگان بدهیم.

,

وی با بیان اینکه سوال این است که چرا با ما دشمنی می‌کنند، اظهار کرد: دشمنان، عمق حرکت انقلاب اسلامی را درک کرده و متوجه شده‌اند و لذا دشمنی‌ها از اولین روز پیروزی انقلاب علیه جمهوری اسلامی آغاز شده و کودتاها و عملیات‌های مختلف و جنگ 8 ساله را بر ما تحمیل کرده‌اند.

,

ارجمندفر خاطرنشان کرد: دشمن می‌داند که این انقلاب، انقلاب امام زمان(عج) خواهد بود و تمام بت‌ها را یکی پس از دیگری سرنگون خواهد کرد و تمام انسان‌های مظلوم را به اوج عزت خواهد رساند.

,

وی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها 6 حکومت اسلامی داشته‌ایم، تصریح کرد: 4 حکومت در دوره پیامبران شامل حضرت داود، سلیمان و یوسف(ع) و محمد(ص) و بعد از ان نیز حکومت امیرالمومنین(ع) بوده که 5 سال طول کشید و متاسفانه مردم ایشان را تنها گذاشتند و خانه‌نشین شد.

,

ارجمندفر با بیان اینکه دوران امام حسن(ع) 6 ماه طول کشید و امام حسین(ع) را نیز شهید کردند، افزود: بقیه امامان معصوم(ع) نیز در زندان، تبعید و شکنجه بودند.

,

جانشین قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) شمال‌غرب گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران، هفتمین دولت اسلامی بر روی کره خاکی است که 43 سال بر روی پای خود ایستاده و با عقل و تدبر، دنیا را محکوم کرده است.

,

*‌ مردم در جنگ تحمیلی، امام خمینی(ره) را همراهی کردند

, *‌ مردم در جنگ تحمیلی، امام خمینی(ره) را همراهی کردند, *‌ مردم در جنگ تحمیلی، امام خمینی(ره) را همراهی کردند,

وی با بیان اینکه از 120 هزار نفری که در واقعه غدیرخم حاضر داشتند فقط 4 نفر بعد از رحلت پیامبر(ص) حضرت علی(ع) را همراهی کردند، اظهار داشت: اما این صحنه در جنگ تحمیلی تکرار نشد و ملت، امام خمینی(ره) را همراهی کردند و حتی یک لحظه نیز ایشان را تنها نگذاشتند و در عرصه‌های سخت از امام(ره) اطاعت و پیروی کردند.

,

ارجمندفر با اشاره به خاطراتی از همرزمان خود در دفاع مقدس و همچنین پیام‌هایی از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: راهی که شهدا انتخاب می‌کردند، می‌دانستند که راه پیامبر و اباعبدالله‌الحسین(ع) است و همه آن‌ها برای پابرجایی دین اسلام با عشق و ذوق فراوان، ماموریت خود را انجام می‌دادند که سهم و نقشی در پیروزی داشته باشند که ثمره آن عزت، سربلندی و آزادی میهن ماست.

,

*‌ دفاع مقدس، آیات قرآن کریم را تفسیر کرد

, *‌ دفاع مقدس، آیات قرآن کریم را تفسیر کرد, *‌ دفاع مقدس، آیات قرآن کریم را تفسیر کرد,

جانشین قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) شمال‌غرب کشور با بیان اینکه دفاع ما در جنگ تحمیلی، مقدس شد و آیات قرآن کریم را تفسیر کرد، گفت: هر کس می‌خواهد دفاعش مقدس باشد باید از خدا، رسول خدا و اولی‌الامر خدا اطاعت کرده و همه باید یک‌دل، یک‌زبان، متحد و هماهنگ باشند.

,

وی اظهار کرد: علت مقدس بودن دفاع ما این بود که خداوند می‌فرماید به کم بودن نیرو و تجهیزات خود نگاه نکنید چرا که اگر با خدا باشید و اراده محکمی داشته باشید، اراده‌ها به همه قدرت‌ها غلبه خواهد کرد.

,

ارجمندفر با تاکید بر اینکه «ما می‌توانیم» شعار نیست بلکه ترجمه و تفسیر آیات قرآن کریم است، خاطرنشان کرد: در قرآن کریم آمده که اگر اراده کرده و دین خداوند را یاری کنید، خدا نیز شما را یاری خواهد کرد.

,

وی با اشاره به جنگ‌های 33 روزه لبنان و 22 و 8 روزه در غزه ابراز کرد: این پیروزی‌ها بر ارتش هواپایه است که در لیست ارتش‌های دنیا رتبه اول و دوم را دارد اما در مقابل مردم کاملاً محاصره‌شده، عاجز شد و اعلام تسلیم و آتش‌بس کرد چرا که قرآن کریم فرموده است که حق بر باطل، پیروز است.

,

*‌ دفاع مقدس، نمونه‌ای از ایستادن بر روی پای خود و تکیه به توانمندی داخل بود

, *‌ دفاع مقدس، نمونه‌ای از ایستادن بر روی پای خود و تکیه به توانمندی داخل بود, *‌ دفاع مقدس، نمونه‌ای از ایستادن بر روی پای خود و تکیه به توانمندی داخل بود,

جانشین قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) شمال‌غرب کشور با بیان اینکه 35 کشور در دوران دفاع مقدس در برابر کشورمان قرار گرفتند، گفت: جمهوری اسلامی ایران، تنها بود و با کمترین امکانات و تسلیحات بر روی پای خود ایستاد و به عظمت و قدرت رسید.

,

وی افزود: بعد از دفاع مقدس نیز عملیات‌های زیادی از جمله حمله به پایگاه عین‌الاسد آمریکا در عراق انجام شده که جرات و توان پاسخ به آن را نداشتند چون می‌دانستند که آمادگی ما تا چه حدی است.

,

ارجمندفر ادامه داد: هنگامی که موشک‌های ما از فاصله دور، فرمانده داعش را در داخل یک خانه مورد هدف قرار داد، اسرائیل تازه به خود آمد و دقت موشکی ما را فهمید.

,

*‌ انقلاب اسلامی به دست صاحب اصلی آن تحویل داده خواهد شد

, *‌ انقلاب اسلامی به دست صاحب اصلی آن تحویل داده خواهد شد, *‌ انقلاب اسلامی به دست صاحب اصلی آن تحویل داده خواهد شد,

وی با بیان اینکه ما معتقدیم که پیروزیم، اظهار داشت: به حول و قوه الهی این انقلاب را به دست صاحب اصلی آن تحویل خواهیم داد لذا توصیه بنده به جوانان این است که راه شهدا را محکم، بااراده و قدرت طی کنید همانگونه که تا امروز طی شده و انقلاب اسلامی 43 ساله و دفاع مقدس نیز 40 ساله شده است.

,

ارجمندفر با تاکید بر اینکه ما در طول 200 سال گذشته هیچ وقت مهاجم نبوده‌ایم، خاطرنشان کرد: صدام برای تجاوز به کشور ما 4762 بار حمله کرد و موشک‌های فراوانی به شهرها اصابت کرد و تلفاتی از مردم گرفت.

,

وی با بیان اینکه همه مجامع بین‌المللی کَشک بودند و ثابت شد که مدافع حقوق بشر نیستند و مدافع ظالم هستند، افزود: 8 قطعنامه و 13 بیانیه در آن زمان صادر شد که واقعیت در هیچکدام از آن‌ها گفته نشد.

,

جانشین قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) شمال‌غرب کشور تصریح کرد: وقتی فاو را از دشمن گرفتیم و حتی گارد ریاست‌جمهوری را پای کار آوردند و بخش عمده‌ای از ارتش عراق را در عملیات‌های کربلای 5 و والفجر 8 متلاشی کردیم، آن‌ها دیدند که صدام باخته و همه چیز را از دست داده است لذا قطعنامه 598 شورای امنیت را صادر کردند.

,

وی تاکید کرد: ما باید بر روی پای خود بایستیم و امید به توامندی داخل داشته باشیم چرا که هیچ امیدی نمی‌توان به خارج از کشور و مجاع بین‌المللی داشت.

,

*‌ شجاعت و نترسی، شاخصه اصلی شهدای زنجان بود

, *‌ شجاعت و نترسی، شاخصه اصلی شهدای زنجان بود, *‌ شجاعت و نترسی، شاخصه اصلی شهدای زنجان بود,

سرهنگ محمدعلی نجفی‌راد، جانشین سپاه ناحیه زنجان نیز در ابتدای این مراسم با بیان اینکه شهدا آبروی هر محله هستند، گفت: این یادواره در آستانه برگزاری کنگره 3535 شهید استان به عنوان آبروی محله برگزار می‌شود.

,

وی با بیان اینکه هر چه از شهدا بگوییم باز هم کم گفته‌ایم، اظهار داشت: شجاعت و نترسی، شاخصه اصلی شهدای زنجان در دفاع مقدس بوده است.

,

نجفی‌راد با اشاره به جابه‌جایی رزمندگان زنجانی از گردان نجف به عاشورا که شهید زین‌الدین مخالف این جابه‌جایی بوده است، خاطرنشان کرد: شهید زین‌الدین در نامه‌ای اینگونه به شهید باکری می‌نویسد که من چند نفر نیرو به شما نمی‌دهم بلکه یک لشکر خط‌شکن به شما می‌دهم.

,

وی با بیان اینکه زمین، زمان و زمینه در مرگ، مشخص نیست، تصریح کرد: غیر از اولیای الهی هیچکس نمی‌داند چه زمانی و در کجا و چگون خواهد مُرد اما اولیای الهی مانند حضرت امام خمینی(ره) و آیت‌اله بهجت(ره) این ظرفیت را پیدا کردند.

,

جانشین سپاه ناحیه زنجان با اشاره به نمونه‌هایی از شهدا که زمان و محل شهادت خود را می‌دانستند و از قبل، مشخص کرده بودند، گفت: این اتفاق و ظرفیتی که برای اولیای الهی است برای جوان 14 و 16 ساله نیز می‌افتد که می‌تواند زمان و محل شهادت خود را پیش‌بینی کند.

,

به گزارش موج رسا؛ اجرای گروه سرود و مدیحه‌سرایی در باب شهدا از بخش‌های دیگر این یادواره بود و در پایان از خانواده شهیدان دکتر مجید شهریاری، ناصر گنج‌خانلو، حمید حقی، سلام‌اله قربانی و ابراهیم قاسمی با اهدای لوح، قدردانی شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه