اخبار داغ

مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان یزد:

نهاده های دامی توسط خود دامداران به بازار آزاد می رسد/ استان یزد کمترین مشکل را در زمینه عرضه مرغ دارد

نهاده های دامی توسط خود دامداران به بازار آزاد می رسد/ استان یزد کمترین مشکل را در زمینه عرضه مرغ دارد
مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان یزد گفت: نهاده های دامی موجود در بازارتوسط خود مرغداران و دامداران به بازار آزاد عرضه می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اکبر جوکار در گفتگو با خبرنگار یزدرسا،با بیان اینکه سیستم توزیع نهاده های دامی که از طریق سامانه بازارگاه انجام می شود دارای نقص هایی می باشد اظهار داشت: نهاده های دامی که در بازار آزاد وجود دارد توسط خود دامداران و مرغداران به بازار آزاد ارائه می شود .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,
 
,
وی ادامه داد: نهاده های با نرخ دولتی معمولا با تاخیر ۲۰الی۳۰روزه به مرغداران تحویل داده می شود که مرغدار مجبور می شود نهاده مورد نیاز خود را برای این بازه زمانی از بازار آزاد تهیه کند و سپس که نهاده دولتی به دست وی می رسد آن را در بازار آزاد به فروش برساند .
,
 
,
جوکار با تاکید براین نکته که دامداران و مرغداران به واسطه نهاده متحمل ضرر و زیان مادی نمی شود تصریح کرد: تنها مشکلی که در این زمینه ایجاد می شود تامین نقدینگی به عنوان سرمایه در گردش  مورد نیاز برای خرید از بازار آزاد می باشد که مبلغ آن نیز قابل توجه است.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه  وزارت صمت برای هر مرغ حدود۴.۹کیلوگرم نهاده در نظرگرفته است که انتظار دارد با این میزان نهاده هرکدام از مرغها، با وزنی در حدود۲.۵کیلوگرم به بازار عرضه شوند خاطرنشان کرد: وزارت صمت اصرار دارد مرغها در بازه ۴۵روزه به بازار عرضه شوند اما تعیین این بازه زمانی برای یزد غیرممکن است زیرا براساس شرایط آب و هوایی یزد، مرغها حدود۵۳الی۵۵روز به وزن مورد نظر می رسند اما این موضوع در مصرف نهاده ها تاثیری ندارد.
,
 
,
مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان یزد در پایان ابراز داشت: استان یزد در سطح کشور جز استانهایی می باشد که کمترین مشکل را در زمینه تولید و توزیع مرغ دارد و از لحاظ قیمتی نیز در مقایسه با استانهای همجوار ، مناسب می باشد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه