اخبار داغ

مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در کرمانشاه برگزار شد؛

سردار باباخانی: دفاع مقدس زمینه ساز فرهنگی مقدس برای نسل های فعلی و آینده است

سردار باباخانی: دفاع مقدس زمینه ساز فرهنگی مقدس برای نسل های فعلی و آینده است
مدیرکل حفظ آثارو نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: دفاع مقدس زمینه ساز فرهنگی مقدس برای نسل های فعلی و آینده است که برای‌ همیشه به یادگار خواهد ماند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور در کرمانشاه برگزار شد.

در این مراسم سردار ناصر باباخانی مدیرکل حفظ آثارو نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی و گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدای ۸ سال دفاع مقدس اظهار داشت: امسال نیز همانند سال گذشته برنامه تجلیل از یک میلیون پیشکسوت در سراسر کشور برنامه ریزی شده است که ان شاءالله در طول هفته دفاع مقدس اجرا خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: سهم استان کرمانشاه ۲۰ هزار نفر است که برنامه ریزی شده با همت مسئولین تمام دستگاه‌ها در سطح استان در هفته دفاع مقدس از این پیشکسوتان تقدیر به عمل آید.

سردار باباخانی گفت: امروز یکی از ثمرات دفاع مقدس فرهنگی است که شما پیشکسوتان عزیز در جبهه های حق علیه باطل در آن دوران خلق کردید و امروز باید این فرهنگ و آن گنجینه گرانبها را پاس بداریم و فرهنگ‌سازی کنیم.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه ارزنده دفاع مقدس در تثبیت انقلاب گفت: دفاع مقدس دارایی جنبه‌های مختلفی است که هر کدام از آن‌ها می‌تواند مفاهیمی ارزشمند را به نسل امروز منتقل کند.

مدیرکل حفظ آثارو نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه بیان داشت: در هشت سال دفاع مقدس جوانان و رزمندگان اسلام و مردم عزیز بودند که با از خود گذشتگی و ایثار آیینی را بنا نهادند که برای همگان الگو شد.

وی افزود: ایثار، شهامت، شهادت و مقاومت در مقابل ظلم با هدایت امام راحل فرهنگی ارزشی و ماندگار شد که همه مسائل دیگر را تحت تاثیر خود قرار داده است.

سردار باباخانی اظهار داشت: دفاع مقدس زمینه ساز فرهنگی مقدس برای نسل های فعلی و آینده است که برای‌ همیشه به یادگار خواهد ماند.

وی گفت: امروز وظیفه ما پیشکسوتان دفاع مقدس و مسئولین این است که این فرهنگ و گنجینه تمام نشدنی دوران دفاع مقدس را به فرزندان خود و نسل های آینده تعمیم دهیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


دفاع مقدس مخزنی از خوبی ها است/ این مخزن از عاشورای حسینی سرچشمه می گیرد

,
, دفاع مقدس مخزنی از خوبی ها است/ این مخزن از عاشورای حسینی سرچشمه می گیرد, دفاع مقدس مخزنی از خوبی ها است/ این مخزن از عاشورای حسینی سرچشمه می گیرد,

به گزارش مرصادنیوز، هوشنگ بازوند امروز سه شنبه در مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس که در حسینیه ثارالله کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: دفاع مقدس همانند یک مخزن است که ۸ سال تمام خوبی ها داخل آن جمع شد و الان به عنوان یک نماد و الگو از آن استفاده می‌کنیم.

استاندار کرمانشاه گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری تا ۸۰ سال می توانیم از این گنجینه ای که هشت سال طول کشید تا مخزنی شود برای خوبی ها، استفاده کنیم.

وی خاطر نشان کرد: اگر به دنبال این هستیم که تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم باید به سراغ این مخزن برویم و از نمادها و الگوهایی که در این مخزن شکل گرفته، استفاده کنیم.

بازوند بیان داشت: اگر به دنبال خداباوری، خودباوری، اعتماد به نفس، از خود گذشتگی، ایثار، فداکاری، شجاعت، شهامت و... هستیم همه آنها را داخل این مخزن می‌توان یافت و مطمئن باشید این مخزن بسیار ارزشمند از عاشورای حسینی سرچشمه می‌گیرد.

استاندار کرمانشاه افزود: این مخزن به راحتی شکل نگرفته بلکه هزینه بسیار سنگینی بابت آن پرداخت شده است بیش از ۲۷۰ هزار جوان غیور و فرماندهان مقتدر و بسیجیان و مردم عزیز جان خود را دادند تا این گنجینه شکل بگیرد.

وی اظهار داشت: امروز و خوشحالیم که در سبک مدیریتی این مخزن را به عنوان یک نماز و الگو مدنظر داریم و از آن استفاده می‌کنیم.

بازوند ادامه داد: جنگ دو مقطع داشت یک مقطع آزادسازی خرمشهر که شرایط بسیار سختی بود چرا که جنگ ما تنها با عراق نبود بلکه کشورهای زیادی عراق را پشتیبانی می‌کردند در حالی که ما حتی سیم خاردار نداشتیم.

وی گفت: پس از آزادی خرمشهر مقطع دوم جنگ شروع شد مقطعی که رزمندگان اسلام برای بازپس گیری سرزمین هایی که عراق اشغال گرفته بود، اقدام کردند.

بازوند بیان داشت: در طول تاریخ در جنگ هایی که در ایران رخ داده بخش‌هایی از کشور به تصرف دشمن در آمدند اما خدا را شاکریم که در این ۸ سال اگرچه حدود ۲۷۰ هزار شهید دادیم اما نگذاشتیم یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد.

وی خاطر نشان کرد: رشادت های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را تاریخ اعلام می کند و صفحه بسیار زرینی را از این رشادت‌ها به نسل‌های آینده منتقل خواهد کرد.

استاندار کرمانشاه حاج قاسم سلیمانی را یکی از یادگاران این گنجینه با ارزش معرفی کرد و گفت: آمریکا به همان میزان که از حاج قاسم نگران بود و می ترسید از شهادتش نیز واهمه دارد.

, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

دفاع مقدس از یوم الله است

, دفاع مقدس از یوم الله است, دفاع مقدس از یوم الله است,

به گزارش مرصادنیوز، آیت الله مصطفی علما امروز سه شنبه در مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس که در حسینیه ثارالله کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: به اعتراف موشه دایان فرمانده جنگ اسرائیل انقلاب اسلامی در ایران حکم یک زلزله را داشت زلزله‌ای که هیچ کس نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: تربیت کردن امثال حاج قاسم ها، مهندس المهدی و هزاران نمونه دیگر از برکات نظام و انقلاب است.

وی خاطر نشان کرد: هشت سال دفاع مقدس یکی از یوم الله هایی بود که در طول این مدت هزاران حاج قاسم ظهور و بروز کردند.

آیت الله علما مهم ترین اقدام امام را عوض کردن جهت فکری دانست و گفت: امام از همان روزهای اول انگشت روی تفکرها گذاشت و گفت دنیا از اسلام سیلی می‌خورد و امروز می‌بینیم سیاسیون در سراسر دنیا اعتراف دارند که هرچه می بافیم محرم و صفر همه آنها را به باد می‌دهد.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: امروز هر کس دم از اسلام واقعی می زند پیروز است همانطور که دیدیم حاج قاسم فرزند روستا بود و از اول با تفکر اسلام خود را بالا کشید و ماندگار شد.

وی بیان داشت: امروز اگر می بینیم سید حسن نصرالله، حاج قاسم و هزاران حاج قاسم دیگر در مقابل دشمن می ایستند نتیجه همین تغییر تفکرها است.

آیت‌الله علما اظهار داشت: قیام امام برای ماندگاری اسلام بود و همواره تاکید می‌کرد که باید در مقابل دشمنان با اعتقادات و ارزش‌های دینی محکم بایستیم.

وی گفت: مقام معظم رهبری همواره بر سبک زندگی تاکید دارند چرا که رعایت سبک زندگی اسلامی است که می‌تواند با محتوا و قدرتی بالا ما را پیروز کند.

امام جمعه کرمانشاه خاطر نشان کرد: امام وقتی وارد ایران شد ۸۰ سال داشت و با این حال توانست حکومت و نظامی را تشکیل دهد و این توان و قدرت اسلام را می‌رساند که در این سن چنین مقتدر ظاهر شود.

آیت‌الله علما افزود: اگر کسی انقلابی و خدایی فکر کند فکرش فکر اسلام و الهی است و همین سبب شده که سخنان امام امروز در دنیا الگوی سیاستمداران قرار بگیرد.

وی گفت: ما در دوران هشت سال دفاع مقدس شهدای زیادی تقدیم کردیم تا امروز اسلام ماندگار و پیروز باشد.

 

انتهای پیام/

, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه