اخبار داغ

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح کرد؛

دیپلماسی فرهنگی؛ ابزار توسعه اقتصادی کشورها

دیپلماسی فرهنگی؛ ابزار توسعه اقتصادی کشورها
حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی گفت: دیپلماسی فرهنگی می‌تواند ابزاری قدرتمند برای توسعه مراودات اقتصادی و سیاسی کشورها باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز اظهار کرد: قرابت‌های فرهنگی و مذهبی بین ایران و کشورهای همسایه آن وجود دارد که می‌توانند در حکم ابزاری قدرتمند برای مراودات فرهنگی بین کشورها ایفای نقش کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی, شبکه خبری تهران نیوز, شبکه خبری تهران نیوز, شبکه خبری تهران نیوز,

وی گفت: ارتباطات فرهنگی همواره از مهمترین ابزارهای تعاملات بین کشورها هستند که بر خلاف برخی تصورات، باید آن‌ها را به مراتب موثرتر و مقدم‌تر بر مراودات سیاسی و اقتصادی دانست.

,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از فرهنگ به‌عنوان پایه و اساس همه مسائل یاد کرد و افزود: اشتراکات فرهنگی بسیاری بین ایران و کشورهای حوزه نوروز و فارسی زبان منطقه وجود دارد که خود می‌توانند در قالب ظرفیت و آورده عظیم فرهنگی به تقویت روابط بین کشورها منجر شوند.

, مجلس,

تقوی خاطرنشان کرد: قرابت‌ها و پیوست‌های مشترکی فرهنگی از آداب و رسوم گرفته تا زبان و دیگر کارکردهای فرهنگی بین ایران و همسایگان آن، می‌تواند به مانند پتانسیلی بسیار قدرتمند در حوزه دیپلماسی فرهنگی به ایفای نقش بپردازد.
وی با اشاره به اینکه کشور ایران در حوزه دیپلماسی فرهنگی فعالیت قدرتمند و اثربخشی نداشته است، افزود: مذهب، رسوم و آداب فرهنگی، زبان و ادبیات فارسی همگی ابزارهایی توانمندی هستند که متولیان فرهنگ باید آن‌ها را برای تقویت کارکردها و ارتباطات فرهنگی به کار گرفته و کارآمد سازند.

,
,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر این‌که دولت سیزدهم باید توسعه و تقویت دیپلماسی فرهنگی را به‌عنوان یکی از اهداف و برنامه‌های کاری فرهنگی خود در دستور کار قرار دهد، ادامه داد: افزایش مراودات فرهنگی با همسایگان ایران و جمعیت چند میلیون نفری آنان می‌تواند بستری برای افزایش تعاملات اقتصادی باشد.

, مجلس, دولت,

تقوی خاطرنشان کرد: معتقدم فرهنگ می‌تواند ظرفیتی پایه‌ای برای توسعه روابط اقتصادی و سیاسی بین کشورها بوده و منجر به تحکیم روابط بین آن‌ها شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه