اخبار داغ

مسئول برگزاری نمایشگاه "تا ثریا":

دغدغه نخبگان دانش بنیان البرزی، نمایشگاه شد/ ایده‌هایی که آماده سرمایه‌گذاری است

دغدغه نخبگان دانش بنیان البرزی، نمایشگاه شد/ ایده‌هایی که آماده سرمایه‌گذاری است
سیدعلی جوادی گفت: در نمایشگاه تا ثریا نمونه اولیه ایده کاملا ساخته شده، ساختارها و هزینه‌ها مشخص است سرمایه‌گذار می‌داند که دقیقا چقدر باید پول بگذارد و چقدر سود می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسئول برگزاری نخستین رویداد تجاری‌سازی ایده‌های دانش بنیان در البرز در گفتگو با "تیتریک" گفت: "تا ثریا" یکی از اولین نمایشگاه هایی است که در ایران به این شکل انجام می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
سید علی جوادی ادامه داد: جزء محدود نمایشگاه هایی هستیم که پروژه ها و فناوری هایی که اینجا می آیند حتما باید فرم های عرضه و تقاضای کسب و کارشان به صورت تکمیل باشد که اگر سرمایه گذار بخواهد سرمایه گذاری کند و بداند چطور در این زمینه سرمایه گذاری کند.
,
 
,
وی افزود: بزرگترین مشکلی که فناوران ما در زمینه تجاری سازی داشتند، این بود که زمانی که با سرمایه گذاران وارد مذاکره می شدند مسئله ای که پیش می آمد این بود که نمی توانستند بحث های اقتصادی را درست انجام دهند یا اینکه قرار داد درستی ببندند در این نمایشگاه نگاه مان این بوده است و فناوری هایی را به اینجا آورده ایم که از لحاظ اقتصادی به مرحله تجاری سازی رسیده است و خود ما هم به آن ها مشاوره دادیم مدت ها به آن ها کار کردیم که زیست بوم ساخت  و هزینه ها برایشان به صورت دقیق در بیاید.
,
 
,
مسئول مرکز رشد دانشگاه علمی کاربردی قند کرج تصریح کرد:  بعد از اینکه تمام این مباحث کامل تکمیل شد از سرمایه گذاران استفاده کرده و درخواست کردیم که از ایده ها دیدن نمایند و مدل های قراردادهایی که حق و حقوق این فناوران از بین نرود، را در نظر گرفتیم تقریبا این مدل به صورت کامل و دقیق در این مجموعه برگزار می شود.
,
 
,
جوادی گفت: ۹۲۷ پروژه ثبت نام کرده اند فیلترهای سخت گیرانه ای در این زمینه داشتیم و الآن حدود ۱۲۵ ایده از کل ایده هایی که آمده بودند تأیید شده اند.
,
 
,
وی ادامه داد: در این رویداد دو روزه سرمایه گذاران از طرح های نهایی حاضر در نمایشگاه دیدن و پس از تایید؛ قرارداد در خود نمایشگاه بین فناور و سرمایه گذار بسته می شوند و دانشگاه به عنوان حمایت کننده در کنار این عزیزان قرار دارد.
,
 
,
این مسئول افزود: این افراد نیروهایی از داخل و خارج دانشگاه بوده اند که در صنعت کار می کردند نگاه ما نیاز بازار و فناورانه  بود، ما در اینجا کارآفرین نداریم شاید کسانی هستند که ۵ عدد تولید کرده اند ولی به این ها نمی توان تجاری سازی شده گفت، آمده اند که تجاری سازی شده و جذب سرمایه کنند.
,
 
,
جوادی تاکید کرد: نمونه اولیه ایده کاملا ساخته شده، ساختارها و هزینه ها مشخص است سرمایه گذار می داند که دقیقا چقدر باید پول بگذارد و چقدر سود می کند.
,
 
,
وی افزود: این مدل از نمایشگاه ها در دنیا و کشورهای پیشرفته زیاد برگزار می شود در استان البرز برای اولین بار این رویداد در حال برگزاری است و به طور دقیق همه مراحل سرمایه گذاری مشخص است و سرمایه گذار فقط  باید هزینه کند زیرا اکثر این طرح ها نیز به ثبت ملی رسیده است.
,
 
,
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری نمایشگاه فناورانی که کارهای اصلی را انجام داده اند و می توانند با سرمایه گذار صحبت کنند، ما این زمینه را برای آنها فراهم کردیم و یکسری از این  طرح ها از صفر شروع شده اند و بعد از اینکه قراردادهایشان بسته می شود حمایت می کنیم که تکنولوژی آن ها دزدیده نشود، تا انتهای کار و تجاری شدن از طرح ها حمایت می کنیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه