اخبار داغ

شهردار شهر یاسوج مطرح کرد:

معارضات محلی راه‌اندازی کارخانه بازیافت دشت روم را متوقف کرد

معارضات محلی راه‌اندازی کارخانه بازیافت دشت روم را متوقف کرد
شهردار شهر یاسوج گفت: راه‌اندازی کارخانه بازیافت زباله به دلیل معارضات محلی در حوزه آب رسانی مواجه شده است و تصمیمات لازم برای رفع این معارضات در دستور کار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس بازیافت زباله ها و اهمیت آن امروز بر کسی پوشیده نیست و حجم بالای تولید زباله و نگرانی های زیست محیطی از یک سو و افزایش تقاضا و محدودیتِ تهیه منابع اولیه از سوی دیگر، نگرانی های متعددی در عرصه تولید ایجاد کرده است؛ حال آنکه بسیاری از این مواد دور ریختنی مجدداً قابل استفاده اند و همین مسئله، صنعت بازیافت را برای تولیدکنندگان جذاب می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

با رشد واحدهای مختلف تولیدی، مواد زائد صنعتی نیز افزایش پیدا کردند بخش زیادی از این زباله ها که از مواد بازیافتی تولید شده اند، قابلیت استفاده مجدد در صنایع تبدیلی را دارند. از این روی، خطوط بازیافت پسماند با تبدیل این مواد زائد به مواد خامِ دیگر کارخانه ها، به یکی از بهترین راهکارها برای حفظ محیط زیست، صرفه جویی در منابع و استفاده حداکثری از مواد اولیه و البته سودآوری بیشتر در تولید، بدل شده است.

,

پیشگیری از پراکنده شدن زباله ها، کاهش حجم زباله ها با بازیافت کردن و جلوگیری از نفوذ شیرابه زباله ها به آب های زیرزمینی از مزایای ایجاد کارخانه بازیافت زباله است.

,

شهر یاسوج یک شهر مهاجر پذیر است و سالانه به دلیل افزایش جمعیت ضرورت ایجاد کارخانه بازیافت زباله بیشتر احساس می شود، در همین رابطه کارخانه بازیافت زباله در منطقه دشت روم در دستور کار قرار گرفت.

,

شهردار شهر یاسوج در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص آخرین وضعیت راه اندازی کارخانه بازیافت دشت روم گفت: کارخانه بازیافت در شرایط حاضر با معارضاتی در حوزه آب رسانی مواجه شده است اما عملیات برق رسانی، و گاز این کارخانه دنبال شده است.

,

مقدم با بیان اینکه آب رسانی کارخانه بازیافت زباله تا جاده اصلی انجام شده است اما برای اتصال به شبکه آب مردم ممانعت می کنند، گفت: درصورتی که مردم منطقه با عملیات انتقال آب به شبکه اصلی موافقت کردند این پروژه ادامه پیدا می کند و در صورت مخالفت اهالی، تصمیمی برای حفر چاه با تشخیص آبفا در دستور کار قرار خواهد گرفت.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه