اخبار داغ

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس اعلام کرد؛

سامانه ایرانی معاملات بورس آماده عقد قرارداد/ ظرفیت معاملات ۱۰ برابر می‌شود

سامانه ایرانی معاملات بورس آماده عقد قرارداد/ ظرفیت معاملات ۱۰ برابر می‌شود
مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران با بیان اینکه سامانه ایرانی معاملات بورس آماده عقد قرارداد با بورس‌ها است، گفت: این سامانه ظرفیت ۱۰ برابر شدن معاملات کنونی را هم دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روح‌اله دهقان، با بیان اینکه سامانه معاملات بورس که توسط متخصصان داخلی طراحی و توسعه پیدا کرده است، کارهایش انجام شده و الان منتظر عقد قرارداد است تا به فرآیند بهره‌برداری برسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی گفت: این سامانه کاملا ایرانی و داخلی است و سه سال روی آن کار شده، به طور متوسط ۱۵ نفر از بهترین متخصصان ایرانی و فارغ‌التحصیلان دانشگاه تهران روی آن کار کرده‌اند.
,
 
,
مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در مورد اینکه چه زمانی سامانه ایرانی معاملات بورس زیر بار معاملات می‌رود، گفت: بستگی به قرارداد دارد و اینکه به تشخیص بورس‌ها مانند بورس اوراق، کالا، فرابورس و بورس انرژی دارد که در کدام قسمت از معاملات مورد استفاده قرار گیرد.
,
 
,
دهقان در مورد اینکه ظرفیت سامانه معاملات ایرانی بورس چقدر است و چه تفاوتی با سامانه کنونی دارد، افزود: سامانه کنونی که در بورس‌های ایران استفاده می‌شود، ظرفیت ۲ هزار تراکنش در ثانیه دارد اما سامانه ایرانی طراحی‌شده برای معاملات بورس با ۱۰ برابر افزایش ظرفیت به ۲۰ هزار تراکنش در ثانیه افزایش می‌یابد.
,
 
,
وی در مورد اینکه سامانه‌های پیش از معاملات و پس از معاملات هم به سامانه معاملات ایرانی بورس متصل می‌شوند، گفت: سامانه طراحی شده توسط متخصصان ایرانی به راحتی می‌تواند به سامانه‌های موجود پیش از معاملات و پس از معاملات (سامانه‌های احراز هویت و سامانه‌های تخصیص سهام و جابجایی پول) متصل می‌شود و به راحتی می‌تواند با این سامانه‌ها کار کند.
,
 
,
دهقان در مورد اینکه اگر استقبال از بورس بیشتر شود، آیا سامانه طراحی شده پاسخگو است، گفت: با توجه به جمعیت موجود کشور، اگر همه جمعیت کنونی هم در بورس حاضر شوند، سامانه طراحی شده برای معاملات بورس پاسخگو است و از طرفی چون سامانه داخلی است، امکان ارتقاء ظرفیت و توسعه دارد.
,
 
,
وی تأکید کرد: سامانه ایرانی معاملات بورس با همکاری متخصصان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه تهران راه‌اندازی شده، برای این منظور یک شرکت مشترک بین شرکت مدیریت فناوری بورس تهران و دانشگاه تهران راه‌اندازی شده و دانش فنی برای طراحی این سامانه یک دانش بومی و توسط متخصصان ایرانی طراحی شده و میزان استفاده از این سامانه بستگی به قراردادهایی دارد که به زودی بین بورس‌ها و استفاده‌کنندگان با این شرکت بسته می‌شود.
,
 
,
دهقان در مورد اینکه آیا به نظر شما تا آخر سال سامانه ایرانی معاملات بورس زیر بار معاملات می‌رود، گفت: امیدواریم تا پایان سال این سامانه زیر بار معاملات قرار گیرد و تلاش می‌کنیم که قراردادها به گونه‌ای باشد که هر چه سریع‌تر از این سامانه ایرانی استفاده شود.
,
 
,
انتهای پیام
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه