اخبار داغ

نائب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

طرح آزاد شدن واردات خودرو باعث کاهش قیمت خودروهای داخلی می‌شود

طرح آزاد شدن واردات خودرو باعث کاهش قیمت خودروهای داخلی می‌شود
حسینی‌کیا نائب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی قمیت خودروهای خارجی کاهش پیدا کند، این مسئله بر قیمت خودروهای داخلی نیز سایه می اندازد و به تبع آن قیمت خودرو داخلی نیز پایین می‌آید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام سید جواد حسینی‌کیا نائب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا پیرامون طرح اخیر مجلس برای آزاد شدن واردات خودرو گفت: طرح مجلس مبنی بر آزاد شدن واردات خودرو، اگر از سوی شورای نگهبان تصویب شود، طرح خوبی است و می‌تواند بر روی قیمت خودروها تأثیر قابل توجهی بگذارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا ,

وی افزود: این طرح حداقل بین 20 تا 30 درصد قیمت خودروهای خارجی را کاهش خواهد داد، این در حالی است که این  طرح بر قیمت خوردوهای داخلی نیز تاثیرگذار خواهد بود و موجب کاهش التهابات بازار می‌شود.

,

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: در واقع وقتی قمیت خودروهای خارجی کاهش پیدا کند، این مسئله بر قیمت خودروهای داخلی نیز سایه می اندازد و به تبع آن قیمت خودرو داخلی نیز پایین می‌آید.

,

حسینی‌کیا با بیان اینکه به شرط آنکه منشأ ارز داخلی نباشد واردات خودرو برای عموم مردم آزاد، عنوان کرد: ارز مورد نیاز برای واردات خودرو در این طرح از طریق صادرات خودرو، قطعات خودرو یا سایر کالاها و خدمات مربوط با صنایع نیرو محرکه و یا ارز با منشأ خارجی تأمین می‌شود و از منابع ارزی کشور استفاده نخواهد شد.

,

وی تأکید کرد: این اقدام به نوعی حمایت از خودرو داخلی و قطعه‌ساز داخلی است چرا که ما بابی را باز کرده‌ایم که او بتواند به سمت صادرات برود؛ همچنین واردات برای خودروسازان الزام ایجاد می‌کند تا محصولات جدید به بازار عرضه کنند.

,

نائب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شکستن انحصار، کیفیت‌محوری و نظارت بر بازار را گام‌های سه‌گانه این طرح دانست و تصریح کرد: در حال حاضر تولید خودروسازان داخلی کفاف نیاز بازار را نمی‌دهد، بنابراین واردات ضرورت دارد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه