اخبار داغ

تعویض رئیس بی‌ربط با رئیس بی‌ربط‌تر در شرکت توسعه و نگهداری از اماکن ورزشی؟

زخمِ کاری سهم‌خواهان بر پیکره ورزش و جوانان/ شرکت توسعه غیرمتخصصین در ورزش!

زخمِ کاری سهم‌خواهان بر پیکره ورزش و جوانان/ شرکت توسعه غیرمتخصصین در ورزش!
وزارت ورزش و جوانان در روزهای ابتدایی حیات کاری خود تسلیم برخی سهم‌خواهی‌ها شده که جز نابودی ورزش ایران، هیچ آورده‌ای در پی نخواهند داشت.
[

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از اخذ رأی اعتماد از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای رسیدن سیدحمید سجادی به کرسی وزارت ورزش و جوانان، روزهای ابتدایی وزارت آقای دونده در عمارت خیابان سئول شمالی با سرکشی به فدراسیون‌های ورزشی و اردوی برخی از تیم‌های ملی آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
ایام آغازین وزارت سیدحمید سجادی اما بالاخره به پایان رسید تا روزهای سخت دونده پیشین استقامت از راه برسد؛ روزهایی پرفشار که شاید اسقامتی بیش از دوران ورزش حرفه‌ای را از سمت وزیر جدید ورزش و جوانان طلب کند.
,
 
,
از آن جایی که مسئله سهم‌خواهی و تحمیل‌های مدیریتی همیشه جزو لاینفک روال کاری برخی‌ها بوده و وزارت ورزش و جوانان هم طی سال‌های اخیر همواره از این موضوع زخم‌هایی کاری برداشته، به نظر می‌رسد این روال غلط هم‌چنان در دولت سیزدهم هم ادامه یافته و برخی جناح‌ها در حال تحمیل افراد خود به پست‌های مهم وزارت‌خانه هستند.
,
 
,
پدر ورزش ایران که در روزهای اخیر به ایام تعیین معاونین و مدیران ارشد وزارت‌خانه تحت امرش رسیده، با چند دغدغه بزرگ مواجه شده که خطرناک‌ترین آن‌ها، تحمیل‌های اجباری از سمت افرادی خارج از ورزش ایران است که طبیعتاً محصول حمایت‌ها از سجادی برای رای آوردن در مجلس شورای اسلامی بوده و حالا همان افراد پشت پرده به‌دنبال احقاق سهم خود از وزارت‌خانه جدید هستند.
,
 
,
سوای پست‌های خطیر و مهم معاونت در وزارت ورزش و جوانان که نقشی انکارناپذیر در تعیین سرنوشت ورزش و جوانان این مرزوبوم طی حداقل ۴ سال آتی دارند، نفوذ افراد پشت پرده به بازوی اقتصادی وزارت‌خانه هم تسری یافته تا افرادی غیرورزشی برای مهم‌ترین شرکت درآمدزای وزارت ورزش و جوانان تصمیم بگیرند.
,
 
,
فشارهای درونی و بیرونی به سیدحمید سجادی برای انتصاب مدیران عموماً ناآشنا به حیطه ورزش و جوانان برای مناصب مهم این وزارت‌خانه، ادامه یافته و مرد دونده را در منگنه‌ای سخت قرار داده؛ اگر مقابل این فشارها بایستد لاجرم وزارت‌خانه را از او می‌گیرند و اگر به این فشارها تن بدهد، سناریوی ۸ سال اخیر ورزش مجدداً با آسیب‌های شدیدتر تکرار خواهد شد.
,
 
,
از راهروهای ساختمان وزارت ورزش و جوانان این روزها اخباری به گوش می‌رسد که حاکی از ادامه راه و رسم غلط مسعود سلطانی‌فر توسط تیم جدید برای شرکت توسعه و نگهداری از اماکن ورزشی‌ست. پس از فجایعی که در دوره مدیریتی پیشین این شرکت رخ داد، حالا گویا تحمیل‌ها نتیجه داده و فردی بی‌ربط‌تر از مدیرعامل قبلی راهی باشگاه انقلاب خواهد شد.
,
 
,
سیدحسن کریمی که با حکم مسعود سلطانی‌فر از فرمانداری شهرستان دماوند به شرکت توسعه و نگهداری از اماکن ورزشی رسید، طی دوران مدیریت خود چنان حاشیه‌ها و مشکلاتی برای جامعه ورزشی و وزارت‌خانه پدید آورد که در برخی موارد و برای جلوگیری از قضایی شدن ماجراها، شخص وزیر ورزش و جوانان شخصاً به پرونده‌ها ورود می‌کرد.
,
 
,
با تغییر وزیر ورزش و جوانان اما گویا قرار نیست که راه و رسم ناصواب کریمی‌ها تغییر کند؛ شنیده شده هیأت مدیره این شرکت با مدیرعاملی یک فرد که هیچ سبقه‌ای در ورزش کشور نداشته و تنها سابقه تهیه‌کنندگی چند برنامه سیاسی را در صداوسیما داشته، موافقت کرده و وی قرار است از شنبه هفته آینده (۳ مهرماه) در دفتر باشگاه انقلاب شروع به کار کند.
,
 
,
به نظر می‌رسید با حضور یک فرد ورزشی در رأس وزارت‌خانه که خود را خاک‌خورده ورزش قهرمانی می‌داند، دیگر شاهد چنین انتصاب‌های بی‌ربط و تحمیل‌های خانمان‌سوز نباشیم اما گویا زور دست‌های پشت پرده از رکورددار دوی استقامت آسیا بیش‌تر بوده و سجادی درنهایت تسلیم فشارهای بیرونی شده.
,
 
,
در شرایطی که در دوران حکم‌فرمایی سیدحسن کریمی بر شرکت توسعه و نگهداری از اماکن ورزشی، اتفاقات تلخی نظیر فوت یک پسر نوجوان بر اثر برق‌گرفتگی در ورزشگاه آزادی با ناکارآمدی و بی‌کفایتی محض این شرکت و البته ماجرای عریض و طویل گیت‌های این استادیوم، در کنار پرونده واگذاری عجیب پیست اسکی دیزین و قس علی هذا به وقوع پیوست، انتظار جامعه ورزش از شخص وزیر و مشاورانش این بود که دیگر چنین پست مهم و درآمدزایی را به یک فرد غیرمتخصص واگذار نکند.
,
 
,
تحمیل این فرد تماماً غیرورزشی و غریبه با الفبای مدیریت ورزشی اما حاکی از آن است که سیدحمید سجادی در تقابل با فشارها از بالا ناتوان بوده و دستانش را پیش از ورود به ساختمان خیابان سئول، با اجبار بسته‌اند.
,
 
,
مشخص نیست که سابقه برنامه‌سازی در صداوسیما و تهیه‌کنندگی برنامه‌های گفت‌وگومحور سیاسی، چگونه به مدیریت ورزشی و هدایت مهم‌ترین بازوی اقتصادی وزارت ورزش و جوانان مربوط شده که هیأت مدیره شرکت توسعه و نگهداری از اماکن ورزشی، با انتصاب این فرد غریبه و بی‌ربط موافقت داشته.
,
 
,
این رویه و انتخاب افراد غیرمتخصص در بدنه وزارت ورزش و جوانان، جز تخریب و پسرفت ورزش قهرمانی و همگانی هیچ دستاوردی نخواهد داشت و مسیر نادرست گذشته در دوره جدید هم با سرعت بیش‌تری ادامه خواهد یافت.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه