اخبار داغ

دبیرکل حزب سبز ایران اسلامی بررسی کرد؛

مزایای عضویت دائم ایران در سازمان همکاری‌های شانگ‌های

مزایای عضویت دائم ایران در سازمان همکاری‌های شانگ‌های
حسین کنعانی‌مقدم دبیرکل حزب سبز ایران اسلامی مزیت‌های عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگ‌های را بررسی کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز حسین کنعانی‌مقدم درباره پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگ‌های اظهار داشت: پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای بعد از ۲۰ سال عضویت ناظر جزء سیاست‌های کلان نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شد که دولت سیزدهم به آن جامه عمل پوشانده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

وی گفت: عضویت ایران در این سازمان به گسترش همکاری با کشورهای عضو به خصوص کشورهای هم‌پیمان و دوست را در پی خواهد داشت و گام بسیار بزرگ و موفقیت بسیار چشم‌گیری برای سیاست خارجی جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

,

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: با پیوستن ایران به سازمان شانگ‌های، مسیر همکاری با کشورهای شرق آسیا و بلوک شرق و نیز کشورهای منطقه تسهیل خواهد شد و جایگاه ایران را در موقعیت کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق تقویت خواهد کرد.

,

کنعانی‌مقدم معتقد است که جمهوری اسلامی ایران با پیوستن به سازمان شانگ‌های عملاً تحریم‌های غرب را خنثی کرد و از این به بعد غرب پذیرفته که ایران یک قدرت بلامنازعه در منطقه محسوب می‌شود.

,

وی تأکید کرد: با پیوستن کشورمان به سازمان همکاری شانگ‌های، اقتصاد ایران به اقتصاد جهانی پیوند خواهد خورد و مناسبات جدی را برای مقابله با تروریسم و قاچاق مواد مخدر فراهم می‌کند.

,

دبیرکل حزب سبز ایران با بیان این‌که محاسبات آمریکا در ارتباط با تحریم‌ها و اجماع‌سازی جهانی علیه ایران با چالش مواجه شده است، گفت: عضویت در شانگ‌های مزیتی است که برای اقتصاد ایران فراهم شده است. با عضویت ایران به سازمان شانگ‌های قطعاً مسیر مناسبات تجارت دریایی، زمینی، ریلی و هوایی ایران با کشورهای عضو این سازمان سرعت خواهد گرفت و جایگاه ایران را اقتصاد جهانی بهبود خواهد بخشید.

,

کنعانی‌مقدم به عدم رضایت غرب از عضویت ایران در سازمان شانگ‌های اشاره کرد و بیان داشت: کشورهای غربی تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا ایران عضو دائم این سازمان نشود اما بالاخره بعد از ۲۰ سال این سازمان ما را به عضویت دائم پذیرفت و قطعاً این اتفاق مبارک قدرت چانه‌زنی ایران را برجام و سایر مذاکرات بین‌المللی تقویت خواهد کرد.

,

وی به دیدگاه اصلاح‌طلبان به عضویت ایران در سازمان شانگ‌های اشاره کرد و گفت: اصلاح‌طلبان فکر نمی‌کردند که ایران بتواند عضویت دایم سازمان شانگ‌های را به‌دست آورد و به همین خاطر آن‌ها همواره به‌دنبال مذاکره با غرب و آمریکا برای حل مشکلات بودند که عضویت ایران در شانگ‌های تمام محاسبات آن‌ها را برهم ریخت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه