اخبار داغ

امام جمعه فارسان:

اقتدار ایران حاصل از خودگذشتگی رزمندگان اسلام است

اقتدار ایران حاصل از خودگذشتگی رزمندگان اسلام است
امام جمعه فارسان گفت: دفاع مقدس یادآور حماسه،رشادت، ایثار و از خود گذشتگی غیور مردانی است که اقتدار و استقلال امروز ایران مرهون صلابت، استقامت و پایداری رزمندگان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام محسن ملک پور امام جمعه فارسان در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ پیرامون آغاز هفته دفاع مقدس گفت: 31 شهریور آغاز جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران در سال ۵۹ است،
وضعیت آن موقع کشور را توجه دارید، انقلاب پیروز شده و ارتش هنوز خودش را باز یافت نکرده است، گروه‌های معاند دارند شیطنت می‌کنند، فرقه‌ها و منافقین حرف‌هایی می‌زنند، عراق وظیفه‌ شد برایش که یک جنگ نیابتی از طرف دشمنان انقلاب اسلامی که از انقلاب سیلی خوردند راه بیندازد اما پشت سر او قریب بیش از ۳۰ کشور متحد بودند و به عراق کمک می‌کردند.

وی تصریح کرد: جنگ آغاز شد و فکر می‌کردند که یک‌هفته‌ای تمام شود، نقشه‌هایی را هم کشیده بودند، هر شهری را چیزی نوشته بودند و اسامی جاها را هم برای خودشان عوض کرده بودند.

ملک پور اظهار داشت: اما آمدند و با یک سد محکمی از انسان‌های ازخودگذشته مواجه شدند، کسانی که می‌خواستند یک‌هفته‌ای ایران را بگیرند سی روز در خرمشهر زمین‌گیر شدند ۳۰ روز با عِده و عُده‌ای که آن‌ها دارند، باوجود مسائلی که آن روزها بود رئیس‌جمهور توی خط نبود، دستور داده بود که کارهایی انجام شود، بدون هیچ وسیله دفاعی این بچه‌ها ۳۰ روز تحمل کردند و این نکته بزرگی است.

امام‌جمعه فارسان گفت: این روحیه‌ای است که امروز باید به آن پرداخته شود. در دوران دفاع مقدس کارهایی انجام شد که این‌ها زمینه اکنون ماست؛ اما همین دوران دفاع مقدس که ما در تحریم و محاصره بودیم کسانی در اینجا رشد کردند که اکنون موشک‌های دور برد نقطه زن می‌سازند.

وی با اشاره به اینکه روحیه جهادی هم‌اکنون در همه امور کشور نیاز است گفت: روحیه جهادی و انقلابی در همه زمینه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی نیاز است تا بتوان کشور اداره کرد.

ملک پور با بیان اینکه دستاوردهای جنگ چه داخلی و چه خارجی باید بازگو شود اذعان داشت: هفته دفاع مقدس زمینه خوبی است برای همه مردم بخصوص جوان‌ها که این دستاوردها گفته شود.

وی با تاکید بر اینکه ایثارها و ازخودگذشتگی‌ها، روحیه شهادت‌طلبی این‌ها باید بیان شود گفت:  به تعبیر رهبری جنگ گنج است، ما باید آن را استخراج‌کنیم، در عرصه‌های مختلف کارهای هنری و… در مسائل مختلف باید این کارها را کرد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ر , جهانبین نیوز, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه