اخبار داغ

براساس گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی؛

«جاده های مواصلاتی»مشکل اول استان یزد و «آب» مشکل دوم

«جاده های مواصلاتی»مشکل اول استان یزد و «آب» مشکل دوم
براساس گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، قریب ۶۲ درصد از مشکلات استان یزد مربوط به امور زیربنایی و تولیدی و ۳۱.۲۲ درصد از مشکلات مربوط به مشکلات فرهنگی و اجتماعی و ۶.۹۱ درصد از مشکلات نیز مربوط به امور مالی، بازرگانی و بودجه می‌باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در یک گزارش رسمی به شناسایی و اولویت بندی مشکلات حوزه های انتخابیه استان یزد پرداخته است. در واقع در این پژوهش، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با بهره گیری از پژوهش‌های انجام شده (سند آمایش استان، سند توسعه شهرستان، گزارش مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری، وبگاه معاونت قوانین و نظارت مجلس شورای اسلامی و تحقیقات میدانی انجام شده توسط سایر نهادها و  سانه‌ها و همچنین دریافت برخی اسناد مربوط با برخی نهادهای مرتبط) به شنا سایی اولویت‌های مشکلات حوزه‌های انتخابیه در استان یزد اقدام کرده که به سه شیوه استخراج گردیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
این پژوهش که بر اساس سه روش مختلف انجام شده است حاکی از ان است که سه مشکل اصلی استان  به ترتیب اهمیت عبارتند از:۱.مواصلاتی و جاده‌ای (جادههای روستایی و برونشهری)، ۲. کم‌آبی(شرب و کشاورزی) و ۳.ضعف زیرساخت گردشگری. 
,
 
,
نتایج حاکی از آن است که  ۶۱.۸۷ درصد از مشکلات مربوط به امور زیربنایی و تولیدی، ۳۱.۲۲ درصد از مشکلات مربوط به مشکلات فرهنگی و اجتماعی و ۶.۹۱ درصد از مشکلات نیز مربوط به امور مالی، بازرگانی و بودجه می‌باشد.
,
 
,
همچنین نتایج نشان می‌دهد که در مشکلات مربوط به کمیسیون‌ها، کمیسیون عمران با ۲۸ درصد دارای بالاترین رتبه، بعد از آن کمیسیون کشاورزی و فرهنگی با ۱۶ درصد دارای رتبه دوم و کمیسیون صنایع و معادن با ۱۰ درصد، رتبه سوم را در میان مشکلات مربوط به کمیسیون‌ها دارا می‌باشد.
,
 
,
بررسی تحقیقات انجام شده در حوزه های انتخابیه استان حاکی از آن است مشکل مواصلاتی و جاده‌ای فقط در حوزه اردکان مطرح نشده و سایر حوزه ها و شهرستان ها این مشکل وجود داشته و از اینرو ست که به عنوان اولین مشکل استان مطرح شده است.
,
 
,
از دیگر نکات قابل توجه آن که اولویت مشکل بیکاری فقط در حوزه انتخابی یزد و خاتم ذکر شده است اما جزء اولویت های اصلی ما بقی حوزه ها نبوده است. همچنین معضل حاشیه نشینی و تکدی گری   در حوزه های یزد و بافق عنوان شده است.
,
 
,
عمده مشکلات شهر اشکذر نبود زیرساخت مناسب در شهرک‌های صنعتی، افت صنعت نساجی و کم توجهی به سرمایه‌گذاری در صنایع پاک )پرورش اسب( ذکر شده است.
,
 
,
 در این گزارش آمده است؛ استان یزد از نظر تعداد پرونده‌های تشکیل شده در مورد اقدام به خودکشی دارای رتبه ۲۸ در کشور، تعداد پرونده‌های تشکیل شده در مورد قتل دارای رتبه ۲۷ در کشور، و تعداد دستگیر شدگان انواع سرقت‌ها دارای رتبه ۲۵ در کشور و نهایتا تعداد دستگیرشدگان در ارتباط با مواد مخدر کشف شده دارای رتبه ۶ در کشور می‌باشد.
,
 
,
 
,
بر اساس آمارهای ارائه شده در این گزارش، در حالی که استان یزد از نظر تعداد کل دانش‌آموزان، رتبه ۲۲ را به خود اختصاص داده است اما این استان از لحاظ تعداد کارکنان آموزشی )معلم( رتبه ۲۹  را دارد که نشانه کمبود نیروی آموزشی است.
,
 
,
 
,
رتبه‌بندی مشکلات حوزه‌های انتخابیه استان براساس نتایج این تحقیق به تفکیک در جداول زیر ذکر شده است:
,
 
,
 
,
, ,
, ,
, ,
 
,
, ,
, ,
 
,
انتهای پیام/ک
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه