اخبار داغ

رئیس شورای شهرستان نیشابور خبر داد؛

احتمال وقوع فاجعه در حاشیه شهر ۶۰ هزار نفری نیشابور

احتمال وقوع فاجعه در حاشیه شهر ۶۰ هزار نفری نیشابور
کراری گفت: ۶۰ هزار نفر در حاشیه شهر نیشابور در خانه‌هایی که فاقد مجوز از نظام مهندسی بوده زندگی می‌کنند و معلوم نیست با این وضعیت غیر استاندارد منازل‌شان چه فاجعه‌ای در آینده رخ بدهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید رضا کراری، رئیس شورای شهرستان و رئیس کمیسیون عمران، ترافیک، شهرسازی و بازآفرینی شهری شورای اسلامی شهر نیشابور در گفت‌وگو با صبح توس گفت: کمیته‌های جدیدی را در شهرداری نیشابور برای بهبود عملکرد برنامه‌ریزی و اجرایی کردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی خاطرنشان کرد: دفتر فنی شهرداری باهدف ایجاد کمک به مسائل عمرانی شهری و بررسی مسائل به‌زودی در شهرداری نیشابور راه‌اندازی خواهد شد.

,

کراری بیان داشت: کمیته فنی عمران یا شورای عالی عمران شهرداری نیشابور نیز تا انتهای هفته فعالیت خود را شروع خواهد کرد و طبق برنامه‌ریزی‌ها در این شورا، مدیران فنی عمرانی به‌صورت ویژه با افق بلندمدت برای آینده شهر برنامه‌ریزی خواهند کرد.

,

رئیس شورای شهرستان نیشابور با اشاره به مشکل ترافیک در نیشابور و اعتراضات مردم بیان داشت: تا پیش از این کمیته ترافیک شهر نیشابور با فاصله ۲ ماهه جلسات خود را برگزار می‌کرد و عملاً می‌بینیم که مشکلات کماکان ادامه دارد.

,

وی اظهار داشت: از این به بعد هر هفته و به‌صورت مداوم و مستمر جلسات شورای ترافیک در قالب کمیته ترافیک برگزار خواهد شد و مصوبات به‌صورت دقیق پیگیری خواهد شد.

,

رئیس کمیسیون عمران، ترافیک، شهرسازی و بازآفرینی شهری شورای اسلامی شهر نیشابور خاطر نشان کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، زیبایی شهری نیشابور دچار تنش شدید شده است و طی چهار سال گذشته مورد غفلت واقع شده است و با هدف بازگشت به طرح‌های بومی، ستاد زیباسازی شهر راه‌اندازی خواهد شد تا گام‌به‌گام مشکلات این حوزه را مرتفع سازد.

,

 وی تأکید کرد: یکی از دیگر مشکلات این بخش، عدم وجود آیین‌نامه و شیوه‌های زیباسازی شهر هست که به‌زودی تهیه و ابلاغ خواهد شد.

,

رئیس کمیسیون عمران، ترافیک، شهرسازی و بازآفرینی شهری شورای اسلامی شهر نیشابور با اشاره به مصادیق این موضوع تصریح کرد: تابلوها بدون استاندارها و به‌صورت دلبخواه در همه شهر نصب‌شده است و چهره شهر را نازیبا کرده است.

,

وی اظهار داشت: این ستاد قابلیت نظارت و برخورد قانونی ما متخلفان این حوزه را خواهد داشت و مسئولیت تعیین استانداردها برای مسائل آتی را بر عهده خواهد گرفت.

,

عضو شورای اسلامی شهر نیشابور گفت: کمیته مناسب‌سازی مخصوص معلولین و توانیابان نیز که تا پیش از این با فاصله سه ماه برگزار می‌شد و به دلیل عدم وجود متولی، خروجی مناسبی نداشت به‌صورت هدفمند و با مسئولیت شهرداری اجرا می‌شود.

,

کراری تصریح کرد: در اولین گام یک منطقه به‌صورت پایلوت انتخاب و اجرا خواهد شد و این گام اول است و امیدواریم طی ۴ سال شهر را برای توانیابان بهبود ببخشیم.

,

رئیس کمیسیون عمران، ترافیک، شهرسازی و بازآفرینی شهری شورای اسلامی شهر نیشابور با اشاره به تکثر این ایراد در برخی ارگان‌های دولتی گفت: با اولین بررسی مشخص شد اداره ثبت اسناد و املاک نیشابور مناسب افراد توان یاب نیست و باید به‌سرعت وضعیت خود را اصلاح کند.

,

رئیس شورای اسلامی شهرستان نیشابور ادامه داد: کمیته حفاری‌ها را نیز به‌زودی باهدف کاهش نارضایتی‌های مردم ایجاد خواهیم کرد تا با نظارت دقیق مشکلاتی از قبیل نشست‌های پس از آسفالت حل شود.

,

وی تأکید کرد: عدم استانداردسازی در نحوه پر کردن چاله‌ها باعث شده چهره شهر نازیبا شود و چون جلو چشم مردم است نارضایتی ایجاد می‌کند.

,

رئیس شورای اسلامی شهرستان نیشابور با اشاره به اهمیت ساخت‌وساز با توجه به شرایط ویژه نیشابور بیان داشت: نیشابور روی گسل‌های فعال قرار دارد و آیین‌نامه ۲۸۰۰ نیشابور بر روی پهنه با خطر بسیار زیاد هست و در نتیجه ساخت‌وسازها باید با دقت بیشتری ساخته شود و علت تأکید بر ساختمان‌سازی بتنی در نیشابور این است که این شهر بر روی گسل هست.

,

رئیس کمیسیون عمران، ترافیک، شهرسازی و بازآفرینی شهری شورای اسلامی شهر نیشابور با اشاره به حاشیه‌نشینی در نیشابور خاطر نشان کرد: ۶۰ هزار نفر در حاشیه شهر نیشابور در خانه‌هایی که فاقد مجوز از نظام مهندسی هستند درحال زندگی بوده و معلوم نیست با این وضعیت غیر استاندارد منازل‌شان چه فاجعی در آینده رخ بدهد.

,

کراری بیان داشت: نیشابور در تاریخ چهار زلزله بالای هفت ریشتر داشته است و این احتمال تکرار را زیاد می‌کند و ما باید هر لحظه باید آماده باشیم.

,

وی اظهار داشت: اگر زلزله فرا برسد چه امکاناتی داریم که مردممان را از زیر آوار بیرون ببریم.

,

رئیس کمیسیون عمران، ترافیک، شهرسازی و بازآفرینی شهری شورای اسلامی شهر نیشابور با اشاره به اهمیت فرودگاه در این زمان خاص بیان داشت: اینجا هست که اگر فرودگاه داشته باشیم در این لحظات به درد ما می‌خورد، فرودگاه کوچکی که هواپیمای C130 بتواند بنشیند تا بتوانیم جان مردم را نجات دهیم.

, C130,

وی با اشاره به وظیفه شورای اسلامی و شهرداری نیشابور در ساخت فرودگاه تأکید کرد: در مرحله دوم باید دید شهرداری در بحث فرودگاه چه‌کاره هستیم. در سال ۹۶ مصوب شد هیچ فرودگاهی در حریم شهر نباید ساخته شود و نتیجتاً قدرت و اختیارات ما در حریم شهر هست.

,

رئیس شورای اسلامی شهر نیشابور در پایان تصریح کرد: موضوع ساخت فرودگاه را در شورای شهرستان پیگیری خواهیم کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه